Klantenservice

Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

Als het niet lukt om een onder toezicht staande Nintendo-account over te dragen

Aanvullende informatie

  • Nintendo-accounts onder toezicht (meestal voor kinderen van 15 jaar of jonger) kunnen worden overgedragen door de beheerder van de ene familiegroep naar de beheerder van een andere familiegroep. Na de overdracht maakt de onder toezicht staande account deel uit van de nieuwe familiegroep.
  • Volg deze link voor informatie over de verschillende rollen in een familiegroep.

Wat je kunt doen:

  • Controleer of de nieuwe beheerder (de Nintendo-account waar je de onder toezicht staande accounts naar overdraagt) aan de volgende vereisten voldoet:
    • De nieuwe beheerder moet 18 jaar of ouder zijn. Als hij/zij te jong is, moet hij/zij de rol van beheerder overdragen aan een lid van de familiegroep van 18 jaar of ouder.
    • De persoon naar wie de onder toezicht staande accounts worden overgedragen, moet de huidige beheerder zijn van die familiegroep (of nog geen deel zijn van een familiegroep).
      • Alle huidige rollen in een familiegroep staan in het gedeelte 'Familiegroep' in de Nintendo-account-instellingen.
      • Als de persoon niet de beheerder van de familiegroep is, moet je het e-mailadres van de beheerder gebruiken of ervoor zorgen dat hij/zij de rol van beheerder overdraagt aan de andere persoon.
    • De land- of regio-instelling van de Nintendo-account van de nieuwe beheerder moet overeenkomen met die van de account(s) onder toezicht.
    • De nieuwe familiegroep kan maximaal acht leden bevatten, inclusief de nieuwe accounts die ernaartoe worden overgedragen.
      • Als er al acht leden in de familiegroep zitten, zul je leden moeten verwijderen uit de nieuwe familiegroep, of minder onder toezicht staande accounts moeten overdragen.
  • Volg deze stappen om account(s) die onder toezicht staan, over te dragen.