• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode 150-2031

    Wat betekent deze foutcode?

    Deze foutcode geeft aan dat de Wii U-speldisk of de lens in je Wii U vies of beschadigd is.

    Wat moet ik doen?

    De tips en oplossingen hieronder kunnen het probleem verhelpen. Probeer ze te gebruiken voordat je contact opneemt met de klantenservice.

    1. De disk en lens van je Wii U schoonmaken

    a) Als het probleem zich alleen voordoet als je een bepaalde game speelt, dan is de speldisk mogelijk vies of beschadigd. Gebruik een zachte doek (bijvoorbeeld met microvezels) en maak de disk schoon door in een rechte lijn met de doek van het midden naar de rand van de disk te wrijven. Maak bij het wrijven geen draaiende bewegingen.

    b) Als het probleem zich voordoet bij alle Wii U-disks, dan is de lens in het systeem mogelijk vies of beschadigd. Gebruik in dat geval de Wii U-lensreinigingskit en maak de lens schoon door de instructies te volgen die bij de kit zitten.

    Opmerking: zorg dat de ruimte rondom je Wii U goed geventileerd is om te voorkomen dat er zich stof ophoopt in het systeem.

    2. Tussen de Wii-stand en de Wii U-stand wisselen

    Om Wii-games op de Wii U te kunnen spelen moet je eerst de Wii-stand inschakelen. Volg de stappen hieronder om de Wii-stand te gebruiken.

    Een Wii-afstandsbediening synchroniseren

    CI7_TroubleShooting_WiiU_Sensorbar.jpg

    a) Sluit de sensorbalk aan en plaats hem op de tv. Als je hem onder de tv wilt plaatsen, pas dan de instellingen aan.

    Hoe gaat het in zijn werk?

    Ga naar het Wii U-menu > SYSTEEMINSTELLINGEN > scrol naar rechts en kies Wii-AFSTANDSBEDIENING/SENSORBALK > kies POSITIE VAN DE SENSORBALK en kies de gewenste positie.

    b) Druk op de POWER-knop om de Wii U aan te zetten en kies een gebruiker op de Wii U GamePad, tenzij je hebt ingesteld dat je op de Wii U automatisch inlogt met één bepaalde gebruikersaccount.

    c) Druk terwijl het Wii U-menu is geopend op de rode SYNC-knop aan de voorkant van je Wii U om de instructies weer te geven op je tv en Wii U GamePad.

    CI_TroubleShooting_WiiU_12_SyncRemote_nlNL.jpg

    De Wii-stand inschakelen

    Voer een Wii-speldisk in in je Wii U, kies het diskkanaal en de Wii-stand begint automatisch.

    OF

    CI7_TroubleShooting_WiiU_WiiMenuIcon.jpg

    Kies Wii-MENU in het Wii U-menu en volg de instructies op het scherm. (Daarvoor heb je een Wii-afstandsbediening nodig, die apart verkrijgbaar is.)

    3. De disk verwijderen en het systeem opnieuw opstarten

    Gebruik deze oplossing niet terwijl er gegevens worden gedownload of updates worden geïnstalleerd op je Wii U.

    a) Verwijder de disk door één keer op de EJECT-knop te drukken.

    b) Druk op de POWER-knop tot je systeem is uitgeschakeld. Verwijder de Wii U-voeding als het lampje rood wordt.

    c) Wacht een paar minuten en sluit de voeding dan opnieuw aan. Druk op de POWER-knop om het systeem aan te zetten.

    d) Voer de speldisk in en probeer het nog eens.

    4. Systeemupdate

    Heeft je Wii U de nieuwste systeemsoftware? Volg de instructies hieronder om ervoor te zorgen dat je systeem de nieuwste versie heeft.

    a) Kies in het Wii U-menu SYSTEEMINSTELLINGEN.

    b) Scrol naar rechts en zoek SYSTEEMUPDATE. Raak vervolgens het pictogram aan.

    c) Kies BIJWERKEN om de systeemupdate uit te voeren. Als je een melding krijgt met de boodschap dat de nieuwste systeemsoftware al op je systeem staat, kies dan OKÉ. Als je een versie te zien krijgt die je kunt installeren, volg dan de instructies om verder te gaan met de systeemupdate.

    Opmerking: zorg dat de Wii U GamePad is aangesloten op het stopcontact, want de update kan enige tijd in beslag nemen.

    5. Regio

    Nintendo-games en -systemen verschillen per regio en kunnen niet samen worden gebruikt. Games uit de Verenigde Staten werken bijvoorbeeld niet op een Europese Wii U en andersom. Zorg ervoor dat je systeem en je games uit dezelfde regio komen.

    Als deze oplossingen het probleem niet verhelpen, noteer dan de volgende gegevens en neem contact met ons op. De volgende informatie kan helpen om het probleem op te lossen:

    • De naam van je internetprovider
    • De naam van de fabrikant en het merk van je netwerkapparaat (Wi-Fi Access Point, WLAN-router enz.).
    • Het serienummer van je Wii U
    • De naam van de game die niet werkt, indien je problemen hebt met één bepaalde game