FAST Racing NEO

Systeem: Wii U Releasedatum: 10-12-2015

Belangrijke informatie

Het zal vanaf 27 maart 2023 niet langer mogelijk zijn om aankopen te doen in de Nintendo eShop voor de Wii U en de verschillende Nintendo 3DS-systemen.

Race met ongelooflijke snelheden door een futuristische sci-fi-wereld in FAST Racing NEO voor de Nintendo eShop op de Wii U.

Ga achter het stuur zitten van een uitgebreide vloot voertuigen die de zwaartekracht trotseren, en neem deel aan bliksemsnelle racecompetities met 60 frames per seconde. Probeer een legendarische status te verwerven door alle drie de competities in FAST Racing NEO te winnen. Elke competitie is moeilijker dan de vorige... en sneller!

Scheur over bochtige circuits door adembenemende locaties met realistische weersomstandigheden. Glijd over het ijs als het zicht vanuit je cockpit wordt belemmerd door zware sneeuwstormen, slalom tussen wolkenkrabbers in een regenachtige metropool, en pas op voor zandstormen die je uit het lood kunnen slaan!

Gebruik de bewegingsbesturing of de knoppen om haarspeldbochten te nemen, tussen hindernissen door te slalommen en andere halsbrekende stunts uit te voeren. Je kunt de kleur van je schip veranderen. Als de kleur van je schip overeenkomt met de kleur van speciale boostpanelen op de weg, dan krijg je tijdelijk extra snelheid. Je kunt zelfs zonder tv racen op het scherm van de Wii U GamePad.

Racers die op zoek zijn naar een extra uitdaging, kunnen hun hart ophalen in de verschillende multiplayerstanden in FAST Racing NEO: neem het online op tegen maximaal zeven spelers*, race tegen drie vrienden in de lokale multiplayerstand** met een split-screen, en verover een plaats in de online ranglijsten.

NEO Future-pakket


Zet je ervaring in de hoogste versnelling met het NEO Future-pakket. Deze toegevoegde content kun je nu kopen in de Nintendo eShop op de Wii U*. Het NEO Future-pakket voegt het volgende toe: acht supersnelle parkoersen, tien gloednieuwe voertuigprofielen en twee uitdagende cups. Ontwijk zonnevlammen, duik door dichtbebouwde kloven en strijd tegen reusachtige turbines om als eerste over de finish te gaan.

Denk jij dat je deze weergaloze snelheden aankunt? Je komt er vanzelf achter in FAST Racing NEO, een arcade-racegame voor de Wii U die je bloed sneller doet stromen.

  • Race met voertuigen die de zwaartekracht trotseren in deze razendsnelle arcade-racegame.
  • Scheur over circuits in valleien, besneeuwde bergketens, oceanen, futuristische steden en tal van andere locaties.
  • Maak optimaal gebruik van snelheidsboosts om je tegenstanders voor te blijven.
  • Race tegen anderen in een online multiplayerstand voor maximaal acht spelers*.
  • Neem het op tegen je vrienden in de lokale multiplayerstand** voor vier spelers.

*Hiervoor moet je een Nintendo Network ID koppelen, en akkoord gaan met de netwerkvoorwaarden en het privacybeleid.

**Voor de multiplayerstand heb je extra accessoires nodig, die apart verkrijgbaar zijn.

Klik op de afbeelding hieronder als je een bureaubladachtergrond wilt hebben waar de snelheid vanaf spat.

SQ_NintendoeShopSelects.jpg

Nintendo eShop Selects

Deze game is alleen verkrijgbaar in de winkels en maakt deel uit van de Nintendo eShop Selects-serie. Deze verpakte versie bevat FAST Racing NEO op een Wii U-speldisk, inclusief de toegevoegde content NEO Future-pakket met extra voertuigen, parkoersen en meer.

Kom meer te weten over Nintendo Selects op de Wii U, de verschillende Nintendo 3DS-systemen en de Wii.

In de winkels kun je meer informatie krijgen over de beschikbaarheid van dit product.

Deze omschrijving is afkomstig van de uitgever.


Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH. Alle aankopen worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via het Nintendo-account waarmee de aankopen zijn gedaan.

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden. Om content voor de Wii U of een systeem in de Nintendo 3DS-familie te kunnen kopen heb je ook een Nintendo Network ID nodig. Het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, moet dan worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Om met de aankoop te beginnen moet je inloggen met je Nintendo-account en Nintendo Network ID. Zodra je bent ingelogd, kun je de aankoop bekijken en voltooien.

Om content voor de Wii U of een Nintendo 3DS-systeem te kunnen kopen moet het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Op het volgende scherm kun je je aankoop bekijken en voltooien.

De voorwaarden van deze aanbieding gelden voor gebruikers die inloggen met een Nintendo-account waarbij het ingestelde land overeenkomt met de landinstelling van deze website. Als een Nintendo-account een andere landinstelling heeft, kunnen de voorwaarden van deze aanbieding worden aangepast. (De prijs kan bijvoorbeeld worden weergegeven in de lokale valuta.)

Nadat je betaling is verwerkt, wordt de content gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account, of je Nintendo Network ID in het geval van de Wii U of de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Voor games die van cloudstreaming gebruikmaken, kan alleen de gratis opstartapplicatie worden gedownload.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

Nadat je betaling is verwerkt, wordt de content gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account, of je Nintendo Network ID in het geval van de Wii U of de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Voor games die van cloudstreaming gebruikmaken, kan alleen de gratis opstartapplicatie worden gedownload.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

De content is niet speelbaar voor de releasedatum: {{releaseDate}} . Voor pre-orders worden betalingen automatisch verwerkt vanaf zeven dagen voor de releasedatum. Als je een product binnen zeven dagen voor de releasedatum bestelt, wordt de betaling direct bij de aankoop verwerkt.

Interview

Nintendo of Europe: Wat leuk dat we vandaag met je kunnen praten. Kun je jezelf voorstellen aan onze lezers, en vertellen wat je rol is bij de ontwikkeling van FAST Racing NEO?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_Portrait.jpg

Martin Sauter: Ik ben Martin Sauter, de art director bij Shin'en. Ik ben verantwoordelijk voor de graphics in FAST Racing NEO.

NoE: Fantastisch! Waar draait het eigenlijk om in FAST Racing NEO?

MS: FAST Racing NEO is een sciencefiction-racegame waarin alles draait om... snel racen!

(iedereen lacht)

MS: Het is snel! We hebben het over 60 frames per seconde. In technisch opzicht zoeken we de grenzen op van wat de Wii U kan. Dat is al geruime tijd het uitgangspunt van ons bedrijf.

Wat de content betreft: we hebben er allerlei verschillende spelstanden ingestopt om de game groot te maken en iedereen de kans te bieden om ervan te genieten. We hebben een singleplayerstand met zestien circuits. Spelers kunnen ook online spelen wanneer ze maar willen. Daarnaast is er een lokale multiplayerstand voor twee tot vier spelers, waarin we een split-screen gebruiken.

Hoewel FAST Racing NEO alleen wordt uitgebracht in de Nintendo eShop, hebben we deze game ontwikkeld als een volwaardig spel dat ook best in de winkels verkocht zou kunnen worden. We hebben er bijna drie jaar aan gewerkt en er ontzettend veel tijd in geïnvesteerd.

NoE: Hoeveel mensen kunnen samen online spelen?

MS: Op dit moment zijn dat er acht, maar dat kan nog veranderen.

NoE: Waardoor onderscheidt FAST Racing NEO zich van andere sciencefiction-racegames die nu verkrijgbaar zijn?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_screenshot_01.jpg

MS: Onze game draait om de combinatie van snelheid en unieke gameplay. Dat wilden we echt perfect uitwerken, zodat spelers de snelheid van de game echt voelen, en volgens mij zijn we daar aardig in geslaagd.

We hebben ook een mechanisme in de game gestopt waarmee spelers tussen twee verschillende fases of kleuren kunnen schakelen, en dat bepaalt hoe je voertuig zich op het circuit gedraagt.

NoE: Kun je iets meer vertellen over het schakelen tussen verschillende fases? Als ik het goed heb begrepen, kun je als normale racer spelen, maar kun je met de verschillende fases een extra boost krijgen.

MS: Dat klopt. Het valt niet mee om vlekkeloos over de circuits te scheuren zonder op het juiste moment van fase te schakelen. Als je niet snel genoeg schakelt, verlies je snelheid en wordt het misschien onmogelijk om in de top drie te eindigen.

NoE: Er zit dus een bepaald ritme in elke race?

MS: Ja, er zit wat ritme in. Als je een tijdje speelt, dan wordt het een soort tweede natuur en kun je gaan zoeken naar nieuwe manieren om dit mechanisme te gebruiken om snellere tijden weg te zetten.

Op elk circuit vind je ook orbs die extra snelheidsboosts geven, die je op elk moment kunt gebruiken. Dit heeft verder niets te maken met het schakelen tussen verschillende fases. Dankzij die boosts krijg je echt het gevoel dat je razendsnel gaat. Soms zul je zeggen: "Het gaat te snel!" Dat is echter niet het geval. Zo snel kun je gewoon gaan!

NoE: Dus je racet, je reageert op de bochten en kleuren van de circuits, en je verzamelt orbs. Je hebt dus meer dan genoeg te doen?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_screenshot_02.jpg

MS: In feite kun je zelf bepalen wat je belangrijker vindt. Je kunt je bijvoorbeeld helemaal op snelheidsboosts richten in plaats van op de opbouw van het circuit. Er zitten een paar stukken in de game waarin je aan de ene kant van het circuit orbs vindt, en aan de andere kant turboboosts. Je moet er zelf achter komen wat voor jou het beste werkt.

We hebben geprobeerd iets bijzonders te maken voor de Nintendo eShop, dat niet op enige game lijkt die je eerder hebt gespeeld! We hebben verschillende lagen en geheimen gebruikt, zodat FAST Racing NEO lang herspeelbaar blijft.

Als we een circuit maken, dan willen we dat er spannende dingen gebeuren. We hebben van alles geprobeerd. Op kantoor vroeg iemand bijvoorbeeld: "Waarom zetten we geen enorme mechanische spin op dit circuit?" Dus dat probeerden we en het resultaat was geweldig. Het voelde alsof we naar een film keken. We hebben daarom zulke momenten toegevoegd aan de zestien circuits, zodat spelers er elke race opnieuw van kunnen genieten. Ik wil niet te veel verklappen, maar hopelijk zeggen veel mensen tijdens het spelen: "Wat was dat coole ding daar?!"

NoE: Je wilt het gevoel geven dat er op de achtergrond iets gebeurt?

MS: Ja, het moet aanvoelen als een echte wereld en niet als een saaie racebaan. Ieder circuit is uniek en er gebeuren allemaal maffe dingen.

NoE: We zullen erop letten!

MS: Een ander voorbeeld is het level waarin je over een ruimtestation racet. Plotseling houdt het wegdek op en zweef je door de ruimte. Er verschijnen dan asteroïden voor je! Als je slim bent, probeer je daar met een boost doorheen te knallen. Dat zijn de ogenblikken waarop FAST Racing NEO-racers zich onderscheiden van spelers van andere sf-racegames. We hebben geprobeerd om de spanning en gameplay meerdere lagen te geven om iets speciaals van deze game te maken.

Uiteindelijk is het natuurlijk een razendsnelle, futuristische racegame, maar dan met een extra portie spannende momenten.

NoE: Je hebt al een paar van de vele circuits genoemd. Naar welke locaties kunnen spelers zoal uitkijken?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_screenshot_03.jpg

MS: Vanaf het begin was ons doel om ieder circuit een uniek gevoel en uiterlijk te geven. We gaan de ruimte in, scheuren door de wolken, racen door de lava, woestijnen, valleien, verlaten mijnen, jungles en ga zo maar door.

NoE: Dus je hebt geprobeerd om alle sciencefiction-landschappen te gebruiken die je kon bedenken?

MS: Ja, maar we wilden het toch op een of andere manier 'echt' houden. Wij vinden dat goede sciencefiction elementen bevat die je nog steeds kunt begrijpen. Als je daar geen rekening mee houdt, dan verliezen snelheid en grootte alle betekenis. De game is nog steeds waanzinnig, maar niet onredelijk. We gebruiken ook verschillende weersomstandigheden, zoals sneeuw en regen. Je ziet dan regendruppels op je scherm en op het wegdek. In het ruimtelevel wordt het circuit geraakt door rondvliegende asteroïden. En in de mijn, waarin je diep onder het aardoppervlak racet, donderen er grote rotsblokken naar beneden.

NoE: Hoe zit het met de moeilijkheidsgraad? Zullen nieuwe spelers de game net zo leuk vinden als ervaren racers?

MS: De game is erg toegankelijk, maar het duurt even voordat je alle verschillende voertuigen door en door kent. Bepaalde trucs, zoals slippen, maken het makkelijker om de circuits die je later in de game tegenkomt, onder de knie te krijgen. Spelers met meer ervaring zullen de subtiliteiten van de besturing vast kunnen waarderen.

NoE: Het klinkt alsof de game voor iedereen iets te bieden heeft! Wat kun je ons vertellen over de spelstand Hero?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_CharacterArt.jpg

MS: De Hero-stand is bedoeld voor ervaren spelers die op zoek zijn naar een echte uitdaging. We hebben een paar regels aangepast: voor je schild en voor snelheidsboosts gebruik je nu dezelfde energiebron, dus je moet oppassen dat je niet te vaak tegen muren en andere voertuigen botst. De circuits zijn ook aangepast. Om deze uitdaging uit te spelen moet je een race een keer als eerste eindigen.

NoE: Je had het eerder over online spelen. Welke lokale multiplayer-mogelijkheden zijn er?

MS: Je kunt je eigen instellingen kiezen, het aantal rondes bepalen, kiezen hoeveel spelers er meedoen, en instellen of er naast de menselijke spelers ook CPU-coureurs meedoen. Je kunt ook bepalen in welke cup en welk snelheidsklassement je wilt racen.

NoE: Veel mensen spelen graag met een split-screen, maar er zijn weinig racegames die hier gebruik van maken.

MS: Inderdaad, split-screens zie je niet vaak meer. Voor ons gamers van de oude stempel was dit erg belangrijk. Je kunt ook spelen met alle beschikbare controllers. Zelf geef ik de voorkeur aan de Wii U-controller Pro, omdat die wat lichter is. Je kunt ook zonder tv spelen met de Wii U GamePad, als iemand anders de tv gebruikt. De Wii-afstandsbediening en de Nunchuk kun je ook gebruiken. Je kunt zelfs het Wii Wheel met een Wii-afstandsbediening gebruiken. Op die manier kan iedereen de game spelen op zijn of haar eigen manier.

NoE: Ondersteunt FAST Racing NEO bewegingsbesturing?

MS: Ja, met de Wii-afstandsbediening.

NoE: Voordat we afronden, wil ik nog vragen of er in FAST Racing NEO Easter eggs zitten, of verwijzingen naar andere titels waaraan je hebt gewerkt.

MS: Als ik dat verklap, zijn het geen Easter eggs meer!

(iedereen lacht)

NoE: Kun je ons een hint geven?

MS: Je komt bijvoorbeeld elementen uit onze eerdere games tegen...

NoE: Wordt dit beschouwd als de tweede game in de FAST-serie? Welke feedback heb je tot nu toe gekregen over FAST Racing NEO?

CI7_WiiUDS_FastRacingNeo_screenshot_04.jpg

MS: We beschouwen FAST Racing NEO als een volledig nieuwe game. We zijn met een schone lei begonnen en daarom is bijna alles veranderd. Tijdens de ontwikkeling speelde de vorige WiiWare-game eigenlijk geen grote rol. In FAST Racing NEO wilden we het rijden tot een fantastische ervaring maken. Dat stond voorop. De reacties van spelers op de E3, gamescom en PAX wezen erop dat we daarin zijn geslaagd, en daar ben ik erg blij om.

NoE: Je zei dat je een complete game hebt gemaakt, maar jullie hebben een klein team. Hoe verdelen jullie het werk? Heeft iedereen meerdere petten op?

MS: We hebben geleerd welke stappen we moeten nemen om van een concept tot een game te komen die klaar is voor de release. We hebben onze eigen engine, dus als we iets toevoegen of aanpassen, hoeven we niet op inbreng van iemand anders te wachten.

Verder moet iedereen in staat zijn om zich met verschillende fases van de ontwikkeling bezig te houden, en moeten alle teamleden de stappen begrijpen die nodig zijn om een game te ontwikkelen. Ik kan helpen met het ontwerpen van levels, maar dat kan onze programmeur ook. Onze programmeur houdt zich ook bezig met de muziek. Ik moet ook weten hoe onze engine in elkaar zit om de workflow te optimaliseren. Volgens mij schuilt ons geheim in onze procesoptimalisatie bij de ontwikkeling van een game.

Als je maar een handjevol mensen hebt, moet je elkaar en je tools door en door kennen. Gelukkig werkt ons team al sinds het Game Boy Color-tijdperk samen met Nintendo.

NoE: En nu zitten we hier samen te keuvelen!

MS: Heel erg bedankt! (lacht)

NoE: Is er nog iets anders wat je met onze lezers wilt delen?

MS: We zijn enorm blij dat FAST Racing NEO over een paar maanden in de Nintendo eShop wordt uitgebracht. Probeer het eens!

NoE: Zo te horen zit er een heleboel liefde in deze game.

MS: We houden enorm van Nintendo-games en we zijn ontzettend toegewijd als we zelf games maken!

NoE: Bedankt voor dit gespek.

Categorieën

Racen, Speelhalspel

Multiplayer-stand

Tegelijkertijd

Spelers

1 - 8

Uitgever

Shin'en Multimedia

Ontwikkelaar

Shin'en Multimedia

Leeftijdsclassificatie

Wii U

Systeem

Wii U (Europese versie)

Releasedatum

30-09-2016

Leeftijdsclassificatie

PEGI 3

Compatibele controllers

  • Nunchuk +
  • Wii-afstandsbediening,
  • Traditionele Controller (Wii) +
  • Wii-afstandsbediening,
  • Wii U-controller Pro,
  • Wii U GamePad,
  • Wii-afstandsbediening & Wii-afstandsbediening Plus

Talen

Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans

Wii U-downloadsoftware

Systeem

Wii U (Europese versie)

Releasedatum

10-12-2015

Leeftijdsclassificatie

PEGI 3

Compatibele controllers

  • Nunchuk +
  • Wii-afstandsbediening,
  • Traditionele Controller (Wii) +
  • Wii-afstandsbediening,
  • Wii U-controller Pro,
  • Wii U GamePad,
  • Wii-afstandsbediening & Wii-afstandsbediening Plus

Talen

Engels, Spaans, Frans, Duits, Italiaans

Downloadgrootte

1221,00 MB