• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    De richtingsknop op de Nintendo Switch-Pro-controller reageert niet goed

    Omschrijving:

    • De richtingsknop op de Nintendo Switch-Pro-controller reageert niet of reageert niet correct.
    • Wanneer je op een bepaalde richting drukt op de richtingsknop, registreert de invoer een andere richting. Bijvoorbeeld: als je op links of rechts drukt, wordt dit geregistreerd als omhoog.

    Belangrijk:

    Wat kun je doen:

    1. Zorg ervoor dat je Nintendo Switch-systeem over de nieuwste systeemversie beschikt.
    2. Controleer of de Nintendo Switch-Pro-controller voldoende is opgeladen en of hij met het systeem gesynchroniseerd is.
      • Klik op een willekeurige knop op de Pro-controller als je in het HOME-menu bent.
        • Als een of meerdere spelerslampjes op de controller knipperen en daarna blijven branden, is de controller gesynchroniseerd met het systeem.
        • Als de spelerslampjes eventjes oplichten en daarna uitgaan, moet je de Pro-controller synchroniseren met het systeem.
        • Als er geen spelerslampjes gaan branden, is de Pro-controller leeg. Je moet de controller dan eerst opladen.
    3. Update de firmware zodra de Pro-controller is gesynchroniseerd.
    4. Druk één keer op de SYNC-knop om de controller te resetten en vervolgens op een van de andere knoppen om hem weer aan te zetten.
    5. Test de controller-knoppen om te bevestigen dat de richtingsknop goed werkt.
      • Controleer de invoer van de richtingsknop voor omhoog, omlaag, links en rechts.
    6. Probeer met de richtingsknop naar het HOME-menu te gaan en een compatibele game op te starten die gebruikmaakt van de richtingsknop.
      • Probeer het volgende als de knoppentest succesvol is, maar de richtingsknop in een bepaalde game of applicatie niet reageert:
        • Raadpleeg de handleiding of verpakking van de game om te controleren of de game compatibel is.
        • Ga dichter bij het systeem zitten.
        • Zorg ervoor dat het systeem niet achter een tv, onder een metalen object of binnen 1 tot 1,5 meter van andere draadloze apparaten, zoals draadloze luidsprekers, draadloze telefoons etc., staat.
        • Test de Pro-controller in een andere compatibele game of software.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    • Als het probleem zich blijft voordoen, blijf de Pro-controller dan een paar weken gebruiken om te zien of het effect heeft op je gameplay.

    • Als het probleem zo ernstig wordt dat het invloed heeft op de mogelijkheid om de game te spelen of de controller te gebruiken, zijn we meer dan bereid om de Nintendo Switch-Pro-controller te onderzoeken en zo nodig te repareren of vervangen.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.