• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2115-0096

    Omschrijving:

    • Een foutmelding wordt weergegeven wanneer je een amiibo probeert te gebruiken op de Nintendo Switch.
    • Foutcode: 2115-0096 wordt weergegeven.

    Wat kun je doen:

    1. Zorg dat je systeem over de nieuwste systeemupdate beschikt.

    Met welke accessoire probeer je de amiibo te scannen?



    Werkte deze amiibo eerder wel met de rechter-Joy-Con?



    Als deze amiibo eerder wel werkte maar nu niet, kun je het volgende doen:

    1. Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Zorg dat het NFC-aanraakpunt op de richtingsstick van de rechter-Joy-Con niet geblokkeerd wordt.
      • Als er een cover gebruikt wordt op de rechter-Joy-Con, verwijder deze dan tijdelijk.
    3. Haal het systeem uit de houder en sluit de Joy-Con aan op het systeem.
    4. Start de software waarmee je de amiibo wilt gebruiken en houd de amiibo tegen het NFC-aanraakpunt.
    5. Reset de amiibo-gegevens.

    Als de fout zich blijft voordoen, kun je een andere amiibo op de rechter-Joy-Con testen, of de originele amiibo op een andere rechter-Joy-Con of Nintendo Switch-Pro-controller gebruiken.

    • Als een andere amiibo wel werkt op de rechter-Joy-Con, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen. Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht hem vervangen. Dit is afhankelijk van het retourbeleid van de winkel. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de fout zich blijft voordoen wanneer je de amiibo scant met de rechter-Joy-Con, of als de amiibo wel gescand kan worden met een andere Joy-Con of Pro-controller, dan moet de originele rechter-Joy-Con-controller gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.


    1. Zorg dat je een amiibo-figuur of amiibo-kaart gebruikt.
      • Het modelnummer aan de onderkant van de amiibo zou NVL-001 of NVL-201 moeten zijn.
      • Als geen van deze twee modelnummers op de amiibo staat, is het geen gelicentieerd accessoire. Je kunt het probleem verhelpen door een amiibo te gebruiken.
    2. Zorg dat het NFC-aanraakpunt op de richtingsstick van de rechter-Joy-Con niet geblokkeerd wordt.
      • Als er een cover gebruikt wordt op de rechter-Joy-Con, verwijder deze dan tijdelijk.
    3. Haal het systeem uit de houder en sluit de Joy-Con aan op het systeem.
    4. Registreer de amiibo.
      • Zorg dat je de amiibo niet verplaatst tijdens het lezen of schrijven van gegevens.

    Heb je de amiibo kunnen registreren met de rechter-Joy-Con?




    Als de amiibo geregistreerd kan worden met de rechter-Joy-Con, geeft dat aan dat zowel de amiibo als de Joy-Con goed werken. Als je de amiibo nu echter niet meer kunt gebruiken met een game of software, controleer dan het volgende:

    • Bekijk het amiibo-overzicht en controleer of de amiibo compatibel is met de betreffende software.
    • Controleer of er software-updates zijn.
    • Kijk in de handleiding van de game voor instructies. Voor sommige games moet je een level ontgrendelen of een bepaald punt bereiken voordat je de amiibo kunt gebruiken. Zie bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

    Als je de amiibo niet kunt registreren, probeer dan het volgende:

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Reset de amiibo-gegevens.
    • Probeer een andere amiibo te registreren of probeer, indien mogelijk, de originele amiibo op een andere rechter-Joy-Con te registreren of gebruik een Nintendo Switch-Pro-controller.
      • Als een andere amiibo wel werkt op de rechter-Joy-Con, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen.
      • Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht hem vervangen. Dit is afhankelijk van het retourbeleid van de winkel. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de foutcode zich blijft voordoen wanneer je de amiibo probeert te scannen met de rechter-Joy-Con, of als de amiibo wel gescand kan worden met een andere Joy-Con of Pro-controller, dan moet de originele rechter-Joy-Con-controller gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.


    1. Zorg dat de Nintendo Switch-Pro-controller gekoppeld is aan het systeem.
    2. Als de Pro-controller verbonden is het het Nintendo Switch-systeem door middel van de USB-oplaadkabel, zorg dan dat Kabelverbinding met Pro-controller UIT staat, anders wordt het NFC-aanraakpunt van de controller uitgeschakeld.

    Werkte deze amiibo eerder wel met de Nintendo Switch-Pro-controller?



    Als deze amiibo eerder wel werkte maar nu niet, kun je het volgende doen:

    1. Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Start de software waarmee je de amiibo wilt gebruiken en houd de amiibo tegen het NFC-aanraakpunt op de Pro-controller terwijl je zorgt dat er niets tussen zit.
      • Het NFC-aanraakpunt van de Pro-controller bevindt zich op het Nintendo Switch-logo bovenaan in het midden van de controller, niet op de rechterstick.

      hac_screenshot_miimaker_pro_controller_amiibotap.jpg
    3. Reset de amiibo-gegevens.

    Als de fout nog steeds wordt weergegeven, kun je een andere amiibo op de Nintendo Switch-Pro-controller testen, of de originele amiibo op de rechter-Joy-Con testen.

    • Als een andere amiibo wel werkt op de Pro-controller, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen. Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht hem vervangen. Dit is afhankelijk van het retourbeleid van de winkel. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de fout zich blijft voordoen wanneer je de amiibo probeert te scannen met de Pro-controller, of als de amiibo wel gescand kan worden met de rechter-Joy-Con, dan moet de Pro-controller gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.


    1. Zorg dat je een amiibo-figuur of amiibo-kaart gebruikt.
      • Het modelnummer aan de onderkant van de amiibo zou NVL-001 of NVL-201 moeten zijn.
      • Als geen van deze twee modelnummers op de amiibo staat, is het geen gelicentieerd accessoire. Je kunt het probleem verhelpen door een amiibo te gebruiken.
    2. Registreer de amiibo en zorg ervoor dat je de amiibo op de juiste plaats scant.
      • Het NFC-aanraakpunt van de Pro-controller bevindt zich op het Nintendo Switch-logo bovenaan in het midden van de controller, niet op de rechterstick.

      hac_screenshot_miimaker_pro_controller_amiibotap.jpg
    3. Zorg dat je de amiibo niet verplaatst tijdens het lezen of schrijven van gegevens.

    Heb je de amiibo kunnen registreren met de Pro-controller?




    Als de amiibo geregistreerd kan worden met de Pro-controller, geeft dat aan dat zowel de amiibo als de controller goed werken. Als je de amiibo nu echter niet meer kunt gebruiken met een game of software, controleer dan het volgende:

    • Bekijk het amiibo-overzicht en controleer of de amiibo compatibel is met de betreffende software.
    • Controleer of er software-updates zijn.
    • Bekijk de softwareverpakking of gamehandleiding en bevestig dat de Nintendo Switch-Pro-controller compatibel is met de software.
      • Als de Pro-controller niet compatibel is met de betreffende software, moet je de rechter-Joy-Con gebruiken om de amiibo te scannen.
    • Kijk in de handleiding van de game voor instructies. Voor sommige games moet je een level ontgrendelen of een bepaald punt bereiken voordat je de amiibo kunt gebruiken. Zie bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

    Als je de amiibo niet kunt registreren, probeer dan het volgende:

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Reset de amiibo-gegevens.
    • Probeer een andere amiibo te registreren of probeer de originele amiibo op een rechter-Joy-Con te registreren.
      • Als een andere amiibo wel werkt op de Pro-controller, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen.
      • Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht je verder helpen. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de fout zich blijft voordoen wanneer je de amiibo probeert te scannen met de Pro-controller, of als de amiibo wel gescand kan worden met de rechter-Joy-Con of een andere Pro-controller, dan moet de originele Nintendo Switch-Pro-controller gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.

    Werkte deze amiibo eerder wel met de Nintendo Switch Lite?



    Als deze amiibo eerder wel werkte maar nu niet, kun je het volgende doen:

    1. Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    2. Start de software waarmee je de amiibo wilt gebruiken en houd de amiibo tegen het NFC-aanraakpunt op het systeem terwijl je zorgt dat er niets tussen zit.
      • Op de Nintendo Switch Lite bevindt het NFC-aanraakpunt zich op de rechterstick.
    3. Reset de amiibo-gegevens.
    4. Als de fout nog steeds wordt weergegeven, kun je een andere amiibo op het systeem testen, of de originele amiibo op een compatibel accessoire testen (rechter-Joy-Con of Pro-controller).
      • Als een andere amiibo wel werkt op het systeem, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen. Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht hem vervangen. Dit is afhankelijk van het retourbeleid van de winkel. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de fout zich blijft voordoen wanneer je de amiibo scant met het Nintendo Switch Lite-systeem, of als de amiibo wel gescand kan worden met een Joy-Con of Pro-controller, dan moet het Nintendo Switch Lite-systeem gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.


    1. Zorg dat je een amiibo-figuur of amiibo-kaart gebruikt.
      • Het modelnummer aan de onderkant van de amiibo zou NVL-001 of NVL-201 moeten zijn.
      • Als geen van deze twee modelnummers op de amiibo staat, is het geen gelicentieerd accessoire. Je kunt het probleem verhelpen door een amiibo te gebruiken.
    2. Registreer de amiibo en zorg ervoor dat je de amiibo op de juiste plaats scant.
      • Op de Nintendo Switch Lite bevindt het NFC-aanraakpunt zich op de rechterstick.
    3. Zorg dat je de amiibo niet verplaatst tijdens het lezen of schrijven van gegevens.

    Heb je de amiibo kunnen registreren met het Nintendo Switch Lite-systeem?




    Als de amiibo geregistreerd kan worden met de Nintendo Switch Lite, geeft dat aan dat zowel de amiibo als het systeem goed werken. Als je de amiibo nu echter niet meer kunt gebruiken met een game of software, controleer dan het volgende:

    • Bekijk het amiibo-overzicht en controleer of de amiibo compatibel is met de betreffende software.
    • Controleer of er software-updates zijn.
    • Bekijk de softwareverpakking of gamehandleiding en bevestig dat de software compatibel is met de handheldstijl.
    • Kijk in de handleiding van de game voor instructies. Voor sommige games moet je een level ontgrendelen of een bepaald punt bereiken voordat je de amiibo kunt gebruiken. Zie bijvoorbeeld The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

    Als je de amiibo niet kunt registreren, probeer dan het volgende:

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Reset de amiibo-gegevens.
    • Probeer een andere amiibo te registreren of probeer, indien mogelijk, de originele amiibo op een compatibel accessoire (rechter-Joy-Con of Pro-controller) te registreren.
      • Als een andere amiibo wel werkt op het systeem, ligt het probleem bij de originele amiibo en moet deze worden vervangen.
      • Mogelijk kan de winkel waar je de amiibo hebt gekocht hem vervangen. Dit is afhankelijk van het retourbeleid van de winkel. Nintendo kan amiibo niet direct repareren of vervangen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als de foutcode zich blijft voordoen wanneer je de amiibo probeert te scannen met de Nintendo Switch Lite, of als de amiibo wel gescand kan worden met een Joy-Con of Pro-controller, dan moet het Nintendo Switch Lite-systeem gerepareerd worden.

    Klik hier om een reparatie in te plannen.