• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2154-0101

    Omschrijving:

    Foutcode 2154-0101 wordt weergegeven wanneer je een online functie of dienst op de Nintendo Switch probeert te gebruiken.

    Mogelijke oplossingen:

    • Kijk op de pagina over netwerkonderhoud voor de meest actuele informatie over onderhoud en serverstatus.

      Als het probleem zich blijft voordoen en er geen vermelding van onderhoud van de Nintendo eShop is, probeer je het later opnieuw.

    • Start je Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt en kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN > OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een alternatieve DNS in te voeren.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Zet de Nintendo Switch indien mogelijk binnen een straal van 3 tot 5 meter van de draadloze router om ervoor te zorgen dat het signaal zo sterk mogelijk is.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

    • Probeer verbinding te maken met het internet via een ander netwerk.

    Als je eenmaal verbonden bent met het internet, zorg je dat je systeem over de nieuwste systeemupdate beschikt om een optimale prestatie te waarborgen.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen