• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2155-8028

    Omschrijving:

    Als je een Nintendo-account probeert te koppelen aan je Nintendo Switch-systeem, of als je een gebruiker wilt overzetten van het ene systeem naar het andere, wordt foutcode 2155-8028 weergegeven.

    Belangrijk:

    • Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.
    • Je kunt een USB-LAN-adapter aansluiten op een Nintendo Switch Lite-systeem met behulp van een gelicentieerd accessoire.

    Aanvullende informatie:

    • Deze foutcode geeft aan dat er een probleem is met de DNS die gebruikt wordt of dat de verbinding is verlopen.
    • Deze fout kan het gevolg zijn van een trage internetverbinding, een draadloze storing of een zwak draadloos signaal van de router.

    Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een alternatieve DNS in te voeren.

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vijf meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op.

      Houd de POWER-knop drie seconden ingedrukt, kies daarna OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en vervolgens OPNIEUW OPSTARTEN.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een alternatieve DNS in te voeren.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Controleer of andere apparaten op het netwerk toegang hebben tot het internet.

      Probeer via het netwerk verbinding te maken met het internet met een apparaat dat over een internetbrowser beschikt, en test of je toegang hebt tot het internet. Als andere apparaten geen verbinding kunnen maken met het internet, heeft het netwerk zelf mogelijk geen toegang tot het internet. Als dit het geval is, neem dan contact op met je internetprovider of netwerkbeheerder.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen