Inloggen op een Nintendo-account
Stapsgewijze instructie voor het inloggen op je bestaande Nintendo-account.
Belangrijk
De mogelijkheid om een Nintendo Network ID, Facebook of Twitter te gebruiken om in te loggen op een bestaande Nintendo-account of om een nieuwe Nintendo-account aan te maken, is stopgezet. Onze excuses voor enig ongemak.
Als je problemen hebt met inloggen op je Nintendo-account en eerder een van deze diensten hebt gebruikt, raadpleeg dan het volgende:
- Inloggen op een Nintendo-account met een Nintendo Network ID niet mogelijk.
- Inloggen op een Nintendo-account met Facebook of Twitter niet mogelijk.
Aanvullende informatie:
- Je kunt een nieuwe Nintendo-account aanmaken, als je er nog geen hebt.
- Je kunt op je Nintendo-account inloggen met een Google- of Apple-account door de accounts aan elkaar te koppelen in je accountinstellingen.
- Als je op je Nintendo-account inlogt via een mobiele Nintendo-app op een iOS-apparaat (zoals Mario Kart Tour op de iPhone), kun je alleen inloggen met je e-mailadres/inlog-ID en wachtwoord. Inloggen via andere accounts is niet mogelijk.
Wat kun je doen:
- Ga naar de Nintendo-account-website of open de applicatie waarop je wilt inloggen.
- Vul de inloggegevens in waarmee je je Nintendo-account hebt aangemaakt.
- Om in te loggen met een Nintendo-account - Vul het e-mailadres en wachtwoord van je account in en klik op ''Inloggen''.
- Als je inlogt op de Nintendo Switch, kun je in plaats daarvan ook inloggen met een smart-apparaat.
- Als je je inlogmethode hebt veranderd zodat inloggen alleen mogelijk is met je inlog-ID, kun je niet meer inloggen met je e-mailadres. Om op je account in te loggen heb je je inlog-ID nodig.
- Onder toezicht staande Nintendo-accounts (waaronder accounts voor kinderen van 15 jaar of jonger) kunnen inloggen met hun eigen inloggegevens en wachtwoord (niet de inloggegevens en het wachtwoord van de ouder of voogd).
- Om in te loggen met Apple of Google - Klik op de knop voor de gewenste service en vul je inloggegevens in als hierom wordt gevraagd.
- Als je probeert in te loggen via een mobiele Nintendo-app op een iOS-apparaat (zoals een iPhone of iPad), dan kun je alleen inloggen met het e-mailadres en wachtwoord voor je Nintendo-account. Als je problemen hebt bij het inloggen via deze methode, volg dan de stappen op de pagina 'Niet mogelijk om in te loggen op een Nintendo-account op een iOS-apparaat'.
- Om in te loggen met een Nintendo-account - Vul het e-mailadres en wachtwoord van je account in en klik op ''Inloggen''.
- Klik hier als je de inloggegevens van je Nintendo-account bent vergeten.
- Je kunt bij het inloggen af en toe worden gevraagd om je identiteit te bevestigen. Als dit gebeurt, wordt er een e-mail met een bevestigingscode naar het e-mailadres verstuurd dat voor je Nintendo-account is geregistreerd. Vind de code in de e-mail, voer deze in het veld met 'Bevestigingscode' in en kies "Versturen".
- Als je de e-mail niet hebt ontvangen, volg dan onze stappen in 'Geen Nintendo-account-e-mail voor het bevestigen van mijn identiteit ontvangen'.
- Als je tweestapsverificatie hebt ingesteld, zul je gevraagd worden een aanvullende code in te voeren. Start de app Google Authenticator op je smartapparaat, vul de code in die hier wordt weergegeven en klik op ''Verifiëren''.
- Als je momenteel geen toegang hebt tot de app, klik je op ''Back-upcode invoeren'' en gebruik je een van de back-upcodes die je hebt ontvangen tijdens het instellen van de tweestapsverificatie. (Als het goed is, heb je deze gekopieerd en op een veilige plek opgeslagen.)