• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Melding “Bezig te controleren of deze software kan worden gebruikt...” bij het opstarten van software

    De informatie in dit artikel kan van pas komen wanneer je de melding "Bezig te controleren of deze software kan worden gebruikt” te zien krijgt als je een game opstart.

    Informatie

    Deze melding wordt meestal weergegeven als je downloadbare content (games of DLC) probeert te spelen op een Nintendo Switch-systeem dat niet is ingesteld als je hoofdsysteem.

    Als je niet je hoofdsysteem gebruikt om te spelen, krijg je deze melding soms te zien omdat je een actieve internetverbinding nodig hebt om je gedownloade games en content te spelen op een systeem dat niet je hoofdsysteem is.

    Lees Wat zijn de verschillen tussen een hoofdsysteem en andere systemen? voor meer informatie over hoofdsystemen en andere systemen.

    Mogelijke oplossingen

    Soms kun je deze melding te zien krijgen op je hoofdsysteem. Probeer in dat geval het volgende:

    • Controleer of het systeem je hoofdsysteem is.
      1. Kies NINTENDO ESHOP in het HOME-menu om de Nintendo eShop op te starten.
      2. Kies je Nintendo-account.
      3. Selecteer je profielafbeelding in de hoek rechtsboven om toegang te krijgen tot je accountinformatie.
      4. Scrol naar beneden naar de sectie Hoofdsysteem.
      5. Als de tekst “Niet dit systeem” hier wordt weergegeven, moet je het huidige hoofdsysteem deactiveren om het systeem dat je gebruikt je hoofdsysteem te maken.
    • Probeer verbinding te maken met een ander bekabeld of draadloos netwerk dan je momenteel gebruikt.
    • Probeer het hoofdsysteem te deactiveren via de Nintendo eShop op je Nintendo Switch-systeem, en open de Nintendo eShop opnieuw om het systeem weer in te stellen als hoofdsysteem.
    • Als het systeem dat je gebruikt je huidige hoofdsysteem is, is er mogelijk een tijdelijk probleem met de authenticatie. Probeer je games over een paar dagen weer te spelen en kijk of het probleem zich blijft voordoen.