Problemen met de tweestapsverificatiecode op een Nintendo-account
Nadat je de meldingsvereisten voor de tweestapsverificatie hebt ingesteld, kun je geen toegang krijgen tot de verificatiecode die vereist is om in te loggen op je Nintendo-account.
Aanvullende informatie:
- Zodra de tweestapsverificatie is ingesteld, zul je moeten inloggen met zowel je wachtwoord, als een 6-cijferige code die naar je smart device wordt verstuurd via de Google Authenticator app.
Wat kun je doen:
- Start de Google Authenticator app op op je smart device. De 6-cijferige wordt weergegeven in de app.
- Deze app is vereist om de tweestapsverificatie-functie in te stellen, dus je hebt deze al gedownload wanneer je de tweestapsverificatie moet instellen voor je Nintendo-account.
- Als de 6-cijferige code niet werkt op een Android-telefoon, probeer dan de Tijdsynchroniseer-functie:
- Open de Google Authenticator app.
- Tik op het ''Meer opties'' icoontje en vervolgens op Instellingen.
- Tik op Tijdcorrectie voor codes.
- Tik op Nu synchroniseren.
- Klik op Back-up code invoeren op de pagina Tweestapsverificatie, tijdens het inlogproces en vul vervolgens een van je tien back-up codes in.
- Er werden tien back-up codes verstrekt toen de tweestapsverificatie in eerste instantie werd ingesteld. Als het goed is heb je deze op een veilige plaats opgeslagen.
- Raadpleeg de ''Hulp & Feedback''-sectie van de app op je smart device, voor algemene hulp bij de Google Authenticator app.