• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Problemen met lezen van gamecard (inclusief foutmelding: De gamecard is niet ingevoerd)

    Omschrijving:

    • Er is een gamecard ingevoerd in het systeem, maar de softwareapplicatie kan niet worden geopend of gestart.
    • Er wordt een melding weergegeven: “De software kan niet worden opgestart. Probeer het opnieuw vanuit het HOME-menu.”
    • Er wordt een melding weergegeven: “De gamecard is niet ingevoerd.”

    Aanvullende informatie:

    • Je kunt op een Nintendo Switch-systeem alleen gamecards gebruiken die gemaakt zijn voor deze systemen. Het systeem is niet compatibel met gamecards die voor andere apparaten zijn ontwikkeld.
    • Een Nintendo Switch-systeem kan een gamecard alleen goed lezen als deze in de gamecard-opening is ingevoerd met het label in dezelfde richting als het systeemscherm.

    Wat kun je doen:

    Met hoeveel gamecards doet dit probleem zich voor?

    Voor hulp met meerdere games kun je terecht bij onze informatie over Problemen met lezen van game, inclusief foutmelding: De gamecard is niet ingevoerd (alle of meerdere games).

    Voor hulp met één bepaalde game kun je terecht bij onze informatie over Problemen met lezen van game, inclusief foutmelding: De gamecard is niet ingevoerd (gebeurt alleen met één game).

    Als je problemen ondervindt en slechts één gamecard hebt, kun je terecht bij onze informatie over Problemen met lezen van game, inclusief foutmelding: De gamecard is niet ingevoerd (heeft maar één game).