• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2137-8028

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als je foutcode 2137-8028 te zien krijgt.

    Belangrijk

    • Om een internetverbinding via kabel op te zetten voor een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort, heb je een USB-LAN-adapter nodig.
    • Je kunt een USB-LAN-adapter aansluiten op een Nintendo Switch Lite-systeem met behulp van een gelicentieerd accessoire.

    Opmerking

    • Deze foutcode geeft aan dat de verbinding waarschijnlijk is verlopen tijdens een download.
    • Deze fout kan het gevolg zijn van onderhoud of een storing, een trage internetverbinding, een draadloze storing of een zwak draadloos signaal van de router.

    Mogelijke oplossingen

    • Als het probleem zich blijft voordoen, controleer je of er onderhoudsberichten zijn op de onderhoudspagina en probeer je het opnieuw als het daar vermelde onderhoud of de storing is verholpen.
    • Als het probleem zich blijft voordoen en er geen vermelding van onderhoud van de Nintendo eShop is, probeer je het later opnieuw.

    Gebruik je een draadloze of kabelverbinding?

    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Zet de Nintendo Switch indien mogelijk binnen een straal van 3 tot 5 meter van de draadloze router om ervoor te zorgen dat het signaal zo sterk mogelijk is terwijl je het probleem oplost.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het verhelpen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je deze informatie bekijken in de instellingen van je router.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Controleer of andere apparaten op het netwerk toegang hebben tot het internet.

      Probeer via het netwerk een online verbinding te maken met een apparaat dat over een internetbrowser beschikt, en test of je toegang hebt tot het internet. Als andere apparaten geen online verbinding kunnen maken, heeft het netwerk zelf mogelijk geen toegang tot het internet. Als dit het geval is, neem dan contact op met je internetprovider of netwerkbeheerder.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je nog steeds geen verbinding kunt maken, kan dit duiden op een probleem met de netwerkomgeving of router die je gebruikt.

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen