• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutcode: 2318-0031

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als je foutcode 2318-0031 te zien krijgt.

    Let op: Deze foutcode kan betekenen dat je verbinding is verlopen vanwege een trage internetverbinding of een zwak draadloos signaal.

    Mogelijke oplossingen

    • Probeer het later nog een paar keer opnieuw, alvorens door te gaan met de onderstaande oplossingen.

    Wanneer verschijnt deze fout?

    • Controleer of elk systeem van de betreffende spelers een eigen exemplaar van de game heeft.

      Belangrijk: Deze fout kan zich voordoen als je probeert een multiplayergame te spelen via lokaal draadloze communicatie, terwijl je maar één exemplaar van de game hebt. Als bijvoorbeeld hetzelfde Nintendo-account is gebruikt om een game op twee systemen te downloaden, is het niet mogelijk om die game via lokaal draadloos tussen de twee systemen te spelen. Als de game online spelen ondersteunt, kunnen jullie online tegen elkaar spelen door gebruik te maken van twee Nintendo-accounts met Nintendo Switch Online-lidmaatschap. Anders kun je de game kopen voor elk systeem waarmee je verbinding wilt maken via lokaal draadloos.

    • Start elk Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop minstens drie seconden ingedrukt te houden, en kies dan OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN, gevolgd door OPNIEUW OPSTARTEN.
    • Plaats de systemen tussen de 2 en 3 meter van elkaar af.
    • Verwijder metalen, glazen en elektronische voorwerpen tussen of in de buurt van de systemen.
    • Maak tijdelijk geen gebruik van apparaten in de buurt die draadloze communicatie gebruiken, zoals Bluetooth of wifi.
    • Plaats het Nintendo Switch-systeem dichter bij de draadloze router.

      Plaats het Nintendo Switch-systeem op een afstand van drie tot vier meter van de draadloze router om de signaalsterkte te verbeteren tijdens het oplossen van het probleem.

      • Het kan handig zijn om het Nintendo Switch-systeem tijdens het oplossen van het probleem uit de Nintendo Switch-houder te halen en het systeem weer terug te plaatsen zodra het probleem is verholpen.
    • Maak een nieuwe internetverbinding.

      Stel een nieuwe internetverbinding in waarbij je ervoor zorgt dat je verbinding probeert te maken met het juiste netwerk en dat je een sterk genoeg signaal ontvangt van het netwerk.

    • Reset je thuisnetwerk.

      Dit probleem kan worden opgelost door je netwerkapparaten opnieuw op te starten als het probleem te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    • Houd metalen objecten en elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch-systeem en draadloze router.

      Metalen objecten en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als je zulke apparaten of objecten hebt, zoals archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons, plaats deze dan uit de buurt van het Nintendo Switch-systeem en de draadloze router.

    • Verbind je router met een andere draadloze band, indien je router dit ondersteunt.

      Veel routers ondersteunen zowel de 2,4 GHz- als de 5 GHz-frequentieband. Als je router beide ondersteunt, maak dan een nieuwe internetverbinding aan en maak verbinding met de band waar je op dit moment niet mee bent verbonden. Veel routers hebben standaard SSID-namen die aangeven of de verbinding 2,4 GHz of 5 GHz is, maar als je het niet zeker weet, kun je contact opnemen met je internetprovider voor hulp bij het bekijken van deze informatie in de instellingen van je router.

    • Voer handmatig een alternatieve DNS in.

      Als de DNS die je probeert te gebruiken niet werkt, kan het helpen om een alternatieve DNS in te voeren.

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost:

    Als je wilt doorgaan met het oplossen van mogelijke problemen met betrekking tot de router, neem dan contact op met de fabrikant van de router. Die kan je helpen bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de router updaten
    • De router terugzetten naar de fabrieksinstellingen