• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Foutmelding: “De software kan niet worden opgestart. Probeer het opnieuw vanuit het HOME-menu.” (Gedownloade software)

    De informatie in dit artikel kan van pas komen als je probeert om een gedownloade game te starten op een Nintendo Switch-systeem en de volgende foutmelding ontvangt: “De software kan niet worden opgestart. Probeer het opnieuw vanuit het HOME-menu.”

    Let op: Als je de foutmelding ontvangt terwijl je de gamecard-versie van de software gebruikt, lees dan Problemen met lezen van gamecard (inclusief foutmelding: De gamecard is niet ingevoerd).

    Mogelijke oplossingen

    • Start het Nintendo Switch-systeem opnieuw op door de POWER-knop minstens drie seconden ingedrukt te houden en daar OPNIEUW OPSTARTEN / UITZETTEN en OPNIEUW OPSTARTEN te kiezen.
      • Houd de POWER-knop twaalf seconden ingedrukt om het systeem geforceerd af te sluiten indien het systeem niet reageert. Zet het vervolgens weer aan.
    • Voer een systeemupdate uit.
    • Controleer of er software-updates zijn voor de game die het probleem veroorzaakt.
    • Controleer op beschadigde gegevens.
    • Verwijder de problematische software en download deze opnieuw.
    • Als het probleem zich blijft voordoen en je een microSD-kaart gebruikt met het systeem, probeer dan het volgende:

    Als het probleem nog steeds niet is opgelost

    Neem contact op met ons voor ondersteuning als het probleem zich blijft voordoen.