• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Updategeschiedenis van Splatoon 3

    Updategeschiedenis

    2023

    Ver. 2.1.1 (uitgebracht op 9 februari 2023)

    Bonus voor het kopen van de uitbreidingspas beschikbaar

    • Spelers die de DLC Splatoon 3-uitbreidingspas – Inkopolis en De Toren der Orde kopen, ontvangen een in-game bonus.
      • Om de bonus te ontvangen moet je de DLC eerst kopen en downloaden. Start vervolgens Splatoon 3 op, ga naar de lobbyterminal en kies de optie om dingen te ontvangen.

    Problemen met de spelerbesturing opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij de communicatie werd onderbroken tijdens het uitvoeren van bepaalde acties met de wapens Superspetter jr of gemodde Superspetter jr., zelfs als die acties normaal gesproken kunnen worden uitgevoerd.
    • Er is een probleem opgelost waarbij inkt niet correct werd weergegeven als een Morser en een Triomorser tegelijk aanvielen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij er een vertraging kon optreden bij het herstellen van bestaande schade als je binnen het bereik van een aanval van een Golfbeker of een Bombarie was en geen schade opliep door te springen (of op een andere manier).

    Problemen voor multiplayer opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers tussen terrein en een Reddingsbar in het terrein konden clippen als de Reddingsbar in de hoek van het terrein was opgesteld.
      • Door deze wijziging kun je nu door de Reddingsbar gaan - zelfs in de mensachtige vorm - terwijl je een actie uitvoert die ervoor zorgt dat je snel beweegt, zoals een ontwijkduik die wordt uitgevoerd terwijl je een Dubbel-wapen gebruikt.
    • Er is een probleem opgelost in het level Barbeelbaden waardoor spelers op rotsen buiten het level konden komen.

    Andere opgeloste problemen

    • Er is een probleem opgelost dat optrad tijdens het opnieuw spelen van Driekleurenoorlogen waarbij het gejuich van Deep Cut soms voor andere teams was dan die in de strijd.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad tijdens het opnieuw spelen van klussen in De Flipper. Als de herhaling wapens bevatte met een vraagteken, kon het scherm zwart worden en kon de game niet worden opgestart.

    Opmerking: compatibel met herhalingen van gevechten in Ver. 2.1.0. Niet compatibel met herhalingen van gevechten voor Ver. 2.0.1 of eerder.

    Ver. 2.1.0 (uitgebracht op 18 januari 2023)

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Specificaties van sommige hoofdwapens zijn veranderd.
      Hoofdwapen Verandering
      Kladderwerper
      Kladderwerper Pro
      • De hoeveelheid terrein die wordt bedekt met vallende inkt is vergroot met ongeveer 10%.
      Straalplonzer
      • De inktverstrooiing bij het schieten boven de grond is verminderd met ongeveer 17%.
      Superspetter Nova
      • De hoeveelheid terrein die wordt bedekt door schoten is vergroot met ongeveer 19%.
      Dynamoroller
      • Schadevermindering met betrekking tot afstand is aangepast. Je kunt nu 50,0/100,0 schade aanrichten van verder weg dan voorheen.
      Breedroller
      • De minimale schade door horizontale zwaaien is verhoogd van 30,0 naar 35,0.
      Bamboem 14-A
      • De inktconsumptie is verminderd met ongeveer 17%.
      Nautilus 47
      • De duur van het schieten is toegenomen met ongeveer 15%.
      Klotstrommel
      • De inktconsumptie is toegenomen met ongeveer 10%.
    • Specificaties van sommige subwapens zijn veranderd.
      Subwapen Verandering
      Ketskogel
      • Schade is verhoogd van 30.0 naar 35.0.
      • De straal van inktdekking bij het raken van terrein of tegenstanders is ongeveer verdubbeld.
    • Specificaties van sommige speciale wapens zijn veranderd.
      Speciaal wapen Verandering
      Reddingsbar
      • De effecten Comeback en Speciaalspaarder van de Reddingsbar worden niet langer volledig teniet gedaan door de uitrustingsvaardigheden Repercussie en Revanche.
        • De toename van de respawn-tijd en de spawn-effecten van de speciale meter die worden veroorzaakt door Repercussie en Revanche zullen tot op zekere hoogte nog steeds voorkomen.
      Opblaashaai
      • De hoeveelheid tijd dat je onkwetsbaar bent - dat zich voordoet tussen de ontploffing en wanneer je weer kunt bewegen - is aangepast tot ongeveer 28/60 seconde.
      Tri-tornado
      • De straal van het beschadigde gebied is toegenomen met ongeveer 10%.
      • De toegebrachte schade is toegenomen met ongeveer 50%.
      Krabbentank
      • De duur van de Krabbentank wanneer de uitrustingsvaardigheid Specialist niet wordt gebruikt, is verkort van ongeveer 9 seconden naar ongeveer 8 seconden.
      • De verlengduur van de Krabbentank bij gebruik van de uitrustingsvaardigheid Specialist is toegenomen.
        • Als gevolg van deze veranderingen blijft de duur van de Krabbentank bij maximaal gebruik van de uitrustingsvaardigheid Specialist hetzelfde als voorheen.
    • Vereiste punten voor sommige speciale wapens zijn veranderd.
      Wapen Voor Na
      Superspetter
      Heldenspetter (replica)
      200 190
      .52 Kaliter 200 190
      .96 Kaliter 200 190
      Superspetter 190 180
      Superspetter Nova 200 190
      Dubbelknallers 200 190
      Gemodde Superspetter jr. 180 190
      Klotstrommel 210 220
      Stempelzwieper 180 190
    • De prestatie van sommige uitrustingsvaardigheden is aangepast.
      Uitrustingsvaardigheid Verandering
      Ninja-inktvis
      • De onzichtbaarheidsfunctie treedt niet in werking gedurende 0,5 seconde onmiddellijk na het transformeren in zwemvorm.
      • De uitrustingsvaardigheid Zwemdiploma kan nu tegelijkertijd met Ninja-inktvis worden gebruikt zonder een deel van een van beide vaardigheden teniet te doen.
        • De verlaging van de zwemsnelheid voor Ninja-inktvis zal tot op zekere hoogte nog steeds plaatsvinden.

    Deze update is gericht op aanpassingen met betrekking tot gevechten.

    Veel van de aanpassingen aan hoofdwapens zijn gemaakt om de impact te verminderen die het verwijderen van de vaardigheid Hoofdhelper in Splatoon 3 had op wapens uit Splatoon 2.

    Wat betreft de wijzigingen aan Ninja-inktvis: terwijl we het probleem verminderen waarbij spelers elkaar uit het oog verliezen als ze van een relatief korte afstand schieten, behouden we ook opzettelijk de manier om tegenstanders met een groter bereik te benaderen.

    We hebben de hoeveelheid die nodig is om speciale meters voor sommige wapens te vullen, verminderd en binnen die groep hebben we een aantal veelgebruikte korteafstandswapens versterkt om de opties voor spelers te vergroten.

    We hebben de hoeveelheid die nodig is om speciale meters voor sommige wapens te vullen, verhoogd en binnen die groep hebben we de tactiek van het gebruik van subwapens en speciale wapens om van een afstand aan te vallen enigszins ingeperkt.

    We hebben ook enkele aanpassingen gedaan om de kenmerken van speciale wapens beter te demonstreren.

    De volgende update richt zich op nieuwe functies en wapenbalans voor de start van het nieuwe seizoen in maart. De update staat gepland om aan het einde van het huidige seizoen te worden uitgebracht.

    Opgeloste problemen

    Problemen met de spelerbesturing opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers door onklimbare muren konden klimmen als ze tegelijkertijd muurboost en inktrol gebruikten.
    • Er is een probleem opgelost waarbij je bewegingssnelheid afnam als je ondergedompeld was in inkt op een muur en naar een willekeurige grond onder een bepaalde hoek ging en vervolgens bleef bewegen terwijl je ondergedompeld was.
    • Er is een probleem opgelost waarbij schoten van een Spatkuip op een toren of een ander bewegend terreinelement raakten en verdwenen in plaats van raken en terugkaatsen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, wanneer een speler bewoog of sprong met een geopende paraplu, het gebied dat beschermd werd tegen inkt ongeveer 1/60 seconde achterbleef bij waar het leek te zijn.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler die met een geopende paraplu landde, verlamd was en de paraplu in de grond leek te zinken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het gebied dat door een open paraplu tegen inkt werd beschermd iets links of rechts was van waar het leek te zijn.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de animatie van het openen van een paraplu om te beschermen tegen aanvallen langzamer gebeurde dan het eigenlijke defensieve effect.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de animatie van het sluiten van een paraplu tijdens het openen van de paraplu niet vloeiend werd weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost waarbij aanvallen op de achterkant van de Krabbentank, zoals Spetterbui, terugkaatsten als de tank in loopmodus was, zelfs als de speler rechtstreeks werd geraakt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler, nadat hij de Inktjet of Tentakabel had gebruikt zonder de grond te raken, op een onbedoelde locatie landde.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de Golfbeker onmiddellijk van de schermen van andere spelers verdween als de hoogte van de plaatsing dicht bij de waterlijn lag.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, als de Golfbeker op een bepaalde hoogte was geplaatst, de golven niet werden weergegeven in aangrenzende lagere ruimtes binnen het effectgebied.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, als de golfbreker op een bepaalde hoogte was geplaatst, aangrenzende lagere ruimtes al dan niet binnen het effectgebied kwamen vanwege kleine positieverschillen door het effectgebied in het lagere gebied iets te vergroten.

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Er is een probleem opgelost waarbij, als je bepaalde delen van het terrein in Forelviaduct met een roller bekladde, dit een vertraging in de game veroorzaakte.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstand Bazookarper in het level Boter-bij-de-vismarkt waardoor de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstanden Spetterzone/Torentwist/Bazookarper/Schelpenstrijd in het level Baarsreservoir waardoor je in bepaalde gebieden niet in inkt kon onderdompelen, ongeacht of ze met inkt waren bedekt of niet.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstand Bazookarper in het level Galerie Le Guppy waardoor de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde.
    • Er is een probleem opgelost waardoor je onbedoeld muren kon beklimmen in Koraalcampus.
    • Er is een probleem opgelost tijdens het spelen van de spelstand Spetterzone in het level El Dorade-resort waardoor spelers een Reddingsbar niet correct in bepaalde gebieden konden plaatsen en waardoor de speler die hem probeerde te plaatsen niet goed op het terrein van het level kon staan.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstand Bazookarper in het level Walruswerf waardoor de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstand Bazookarper in het level Bultrugbazaar waardoor de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde.
    • Er is een probleem opgelost waardoor je onbedoeld muren kon beklimmen in Waterwonderland.
    • Er is een probleem opgelost in Waterwonderland waardoor je van een inktrail op een spotlight kon springen.
    • Er is een probleem opgelost in Barbeelbaden waardoor bomen voor je niet zo transparant werden weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstanden Spetterzone/Torentwist/Bazookarper/Schelpenstrijd in het level Barbeelbaden waardoor de score in bepaalde gebieden niet soepel veranderde en "NIET TERUGTREKKEN!" werd weergegeven, zelfs als je je niet veel terugtrok.
    • Een probleem opgelost in Barbeelbaden en Baleinbuurt waardoor inkt die van bovenaf werd afgevuurd, verdween voordat het de grond raakte.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van de spelstanden Spetterzone/Torentwist/Bazookarper/Schelpenstrijd in Baleinbuurt waarbij je van een inktrail op een watertank kon springen.

    Aanpassingen aan Salmon Run

    • Er is een probleem opgelost waarbij je, als er een communicatiefout optrad op een bepaald moment terwijl de resultaten van de Big Run werden aangekondigd, wel een versiering kon krijgen, maar niet de bijbehorende badge.
      • Als je dit probleem hebt meegemaakt, kun je je badge verkrijgen nadat je deze updategegevens hebt gedownload en de game opnieuw hebt opgestart.
    • Er is een probleem opgelost waarbij munitie die in de Schotlood 5H zat, verdween na het bezorgen van gouden eieren of het schieten met gouden eieren vanuit een Bombariekanon.
    • Er is een probleem opgelost waardoor bommen die door een Staalkop werden gelanceerd, niet goed verdwenen als de Staalkop werd verslagen door schade toe te brengen aan zijn romp.
    • Er is een probleem opgelost tijdens eb in Wrak van de ms Grondel waardoor het moeilijk was om het aanvalsgebied van een Dompelaar met inkt te bedekken als deze probeerde dicht bij het wateroppervlak te duiken.
    • Er is een probleem opgelost in Wrak van de ms Grondel dat vertraging veroorzaakte als spelers of Salmonieten in contact kwamen met bepaald terrein.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, als je een klus opsloeg met Beer & Co-wapens en deze opnieuw speelde als een privéklus, er andere Beer & Co-wapens werden geleverd.

    Aanpassingen aan de verhaalstand

    • Er is een probleem opgelost waarbij de plenzer niet goed werkte bij het selecteren van wapens in een level en het wisselen van een plenzer naar een ander wapen. Het probleem omvatte gevallen waarin de plenzer niet lanceerde of niet beschermde tegen vijandelijke aanvallen.

    Andere aanpassingen

    • Er is een probleem opgelost tijdens het verkennen waarbij de besturing niet werkte na het gelijktijdig starten van een Grondoorlog en fotostand bij het spelen met meerdere mensen.
    • Er is een probleem opgelost tijdens het verkennen waarbij, als de speler werd verslagen tijdens het spelen met een timer, de fotopose hetzelfde bleef als de pose van de speler als specifieke procedures werden uitgevoerd.
    • Er is een probleem opgelost tijdens het verkennen waarbij, als de speler werd verslagen tijdens het spelen met een timer, de teller niet werd weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de lijst met voltooide klussen niet correct werd weergegeven nadat de klusgeschiedenis niet kon worden opgeslagen in de Beer & Co-terminal.
    • Er is een probleem opgelost in winkels waarbij sommige bedieningselementen niet werkten na het tegelijkertijd indrukken van bepaalde knoppen.

    2022

    Ver. 2.0.1 (uitgebracht op 8 december 2022)

    Aanpassingen aan de spelersbesturing

    • Er is een probleem opgelost waardoor inktniveaus meteen terugliepen als een roller of kwast dicht bij de grond werd gebruikt.

    Andere opgeloste problemen

    • Er is een probleem opgelost waardoor de game werd gesloten als het uitrustingmenu werd geopend.
    • Er is een probleem verholpen waardoor de game tijdens de fotomodus werd gesloten als de speler na gebruik van een amiibo de fotomodus probeerde te sluiten.
    • Er is een probleem verholpen waardoor tijdelijke spelernamen, die waren ingesteld voor privégevechten, ook in andere spelstanden konden worden gebruikt.

    Ver. 2.0.0 (uitgebracht op 30 november 2022)

    Toegevoegde features, verbeteringen en aanpassingen

    Veranderingen seizoen en catalogus

    • Op 1 december 2022 om 01:00 uur CET, werden gegevens voor het Bibberseizoen 2022 aan de game toegevoegd. Inhoud:
      • Een nieuwe catalogus, inclusief nieuwe uitrusting, titels, profielen, versieringen, stickers en reacties.
      • Ongeveer 50 nieuwe voorwerpen toegevoegd aan het winkelaanbod.
      • Twee nieuwe gevechtslevels: Barbeelbaden en Baleinbuurt.
      • Een nieuw Salmon Run-level: Ms Grondel.
      • Drie nieuwe hoofdwapentypes.
      • Tien nieuwe sets van bestaande hoofdwapens met andere subwapens en speciale wapens.
      • Dertien nieuwe gevechtskaarten voor Slijkslag.
    • Mogelijkheid om de content van je catalogus te bekijken.
      • Spelers kunnen hun catalogus bekijken door het hoofdmenu te openen met de X-knop, naar de Status-tab te gaan en Catalogus te kiezen.

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Specificaties van sommige hoofdwapens zijn veranderd.
      Hoofdwapen Verandering
      Triospanner
      • Het terrein dat wordt bedekt met vallende inkt is vergroot.
      • Bij een afstandsschot worden meer inktdruppels gegenereerd.
      Stempelzwieper
      • De breedte van de inkt bij horizontale slagen is ongeveer 27% groter.
      • Het terrein dat wordt bedekt met vallende inkt is vergroot. Het is makkelijker om een ononderbroken rechte lijn met inkt te maken.
    • Specificaties van sommige subwapens zijn veranderd.
      Subwapen Verandering
      Ketskogel
      • Beginsnelheid ligt ongeveer 20% hoger, en bereik is groter.
    • Specificaties van sommige speciale wapens zijn veranderd.
      Speciaal wapen Verandering
      Tentakabel
      • Wanneer de Tentakabel actief is, verbruikt het hoofdwapen ongeveer 67% van de inkt die het eerder verbruikte.
      Inktdief
      • Schade van het terugkeerschot is verhoogd van 120.0 naar 220.0.
        • Deze verandering is doorgevoerd om meer schade toe te kunnen brengen aan het Joekelschild en Bazookarperschild en maakt het makkelijker om tegenstanders te verslaan die zijn beschermd door een inktrol of muurboost.
      Opblaashaai
      • Schade van de stormaanval en het explosieveld (op korte afstand) is verhoogd van 180.0 naar 220.0.
        • Deze verandering is doorgevoerd om meer schade toe te kunnen brengen aan het Joekelschild en Bazookarperschild en maakt het makkelijker om tegenstanders te verslaan die zijn beschermd door een inktrol of muurboost.
      Spetterraketten
      • Na het bevestigen van de lancering, zal de speciaalmeter nu langzaam leeglopen. De speciaalmeter kan pas weer met opladen beginnen als de meter van het vorige gebruik volledig is leeggelopen.
    • Vereiste punten voor sommige speciale wapens zijn veranderd.
      Wapen Voor Na
      Kladderwerper 200 190
      N-ZAP '85 200 190
      Superspetter 200 190
      Straalplonzer 200 190
      H-3 Langsnuit 200 190
      E-liter 4K 200 210
      E-liter 4K met vizier 200 210
    • Het terrein van sommige levels is veranderd.
      Level Verandering
      Baarsreservoir
      • Sommige delen van het Grondoorlog-terrein zijn aangepast.
        • Delen van het terrein gewist aan de rechterkant, gezien vanaf de start.
        • Hellingen toegevoegd die het makkelijker maken vijandig terrein binnen te dringen.
    • Het geluidseffect aangepast dat je hoort wanneer je een tegenstander raakt met een opgeladen, niet doorborend schot, zodat je het makkelijker hoort.
    • De geluidseffecten aangepast die je hoort wanneer Klodderbom, Torpedobom of Bomblikje over de grond rollen, zodat je ze makkelijker hoort.
    • Bij het gebruik van een Ketskogel is het geluidseffect van een directe treffer tegen een tegenstander nu anders dan wanneer een ander fysiek object wordt geraakt.
    • Bij het gebruik van een Ketskogel is het geluidseffect van een directe treffer nu makkelijker op afstand te horen.
    • Bij het gebruik van een Trizooka is het geluidseffect nu moeilijker te horen voor teamgenoten en makkelijker voor tegenstanders.
    • Wanneer een tegenstander een Coole bom oplaadt, is het geluidseffect nu makkelijker te horen.
    • Wanneer een tegenstander een Coole bom werpt, zijn de geluidseffecten van de vlucht en impact nu beter te horen.

    Aanpassingen aan X-gevechten

    • De nieuwe gevechtsstand X-gevecht is toegevoegd.
      • X-gevecht is een nieuwe gevechtsstand waarin spelers van rang S + 0 en hoger kunnen strijden om X-kracht.
      • X-kracht wordt afzonderlijk berekend voor elke gevechtsstand, zoals Spetterzone of Torentwist.
      • Spelers vechten tot drie overwinningen of drie nederlagen, waarna ze X-kracht krijgen of verliezen op basis van de resultaten.
      • De wereld is verdeeld in twee divisies die tijdens X-gevechten om X-kracht strijden: de Takoroka-divisie, bestaande uit Japan, Hong Kong, Zuid-Korea, Australië en Nieuw-Zeeland, en de Tentatek-divisie, bestaande uit Noord- en Zuid-Amerika en Europa.
      • Wanneer een speler tijdens een seizoen voor het eerst een X-gevecht speelt, wordt deze speler bij een divisie ingedeeld. De divisie kan tijdens dat seizoen niet meer worden gewijzigd.
      • X -gevechten kwamen beschikbaar op 30 november, tegelijk met het begin van Bibberseizoen 2022.

    Aanpassingen aan Chaosgevechten

    • Een functie toegevoegd waarmee spelers hun rang opzettelijk kunnen resetten.
      • Deze functie kan slechts één keer per seizoen worden gebruikt door spelers van rang B of hoger.
      • Naar welke rang een speler wordt gereset, wordt automatisch bepaald op basis van hun gevechten tot dat moment.
      • Spelers kunnen deze functie gebruiken door in het Lobby-menu de cursor naar Chaosgevecht te verplaatsen en op de ZL-knop te drukken.
    • Sommige toegangskosten in rangpunten die spelers moeten betalen om deel te nemen aan een Chaosgevecht (sessie) zijn gestegen.
      Rang Kosten voor Kosten na
      A- 100 110
      A 110 120
      A+ 120 130
      S 150 170
      S + 0 160 180

    Aanpassingen aan Salmon Run

    • Gegevens met betrekking tot het Big Run-evenement zijn toegevoegd.
      • Big Run is een fenomeen dat om de paar maanden plaatsvindt, waarbij grote aantallen Salmonieten stroomopwaarts zwemmen.
      • Tijdens een Big Run wordt de Salmon Run gehouden in gewone gevechtslevels.
      • Wanneer de Big Run is afgelopen, worden er verschillende versieringen aan spelers uitgereikt, op basis van de resultaten van de Big Run. Dit wordt berekend op basis van het hoogste aantal gouden eieren dat is verzameld gedurende de hele Big Run.
    • Een functie toegevoegd om bewaarde klussen op te slaan en opnieuw af te spelen.
      • Een bewaarde klus omvat de algemene gegevens van een enkele klus, inclusief level, wapens, verschenen Salmonieten en speciale evenementen.
      • Spelers kunnen bewaarde klussen opslaan vanuit het scherm Recente klussen op de Beer & Co-terminal.
      • Spelers kunnen een scenario zo vaak ze willen opnieuw proberen door een privéklus-kamer te maken en vervolgens op de ZL-knop te drukken om een scenario te selecteren.
      • Klusscenario's zijn met andere spelers te delen via de code die verschijnt wanneer het scenario wordt opgeslagen.

        Opmerking: door een code in te voeren bij de Beer & Co-terminal, kun je ook scenario's van andere spelers downloaden en opslaan.

      • Wanneer een nieuwe update is verschenen, zijn klusscenario's van eerdere versies mogelijk niet meer beschikbaar.
    • Om de rang te kunnen resetten moet de rang van een speler hoger zijn dan Vaste kracht 40.
    • Wanneer een speler met een rang hoger dan Legende 100 de rang wil resetten, wordt deze niet direct teruggezet naar waarde 40. Rangen worden gereset in stappen van 100 punten.
      • Wanneer het level verandert, wordt de rang gereset naar Legende 40, zoals voorheen.
    • Sommige vaardigheden van Salmonietenbazen zijn gewijzigd.
      Salmonietenbaas Verandering
      Bombarie
      • De bewegingssnelheid is nu ongeveer 30% lager dan voorheen.
        • Hierdoor wordt niet alleen de aanvalssnelheid van Bombarie verminderd, maar ook de tijd verlengd dat hij op land loopt, zodat spelers langer de kans hebben hem aan te vallen.
      • De animatie die wordt afgespeeld wanneer Bombarie een schot lost verschijnt langer dan eerder in beeld, waardoor het gemakkelijker wordt om te bepalen waar het schot vandaan kwam.
    • De prestaties van sommige speciale wapens zijn gewijzigd.
      Speciaal wapen Verandering
      Megalofoon 5.1
      • Volgt Salmonietenbazen met verhoogde precisie.
      • Toegebrachte schade is verhoogd met ongeveer 25%.
      Tri-tornado
      • De geleide apparaten worden nu geactiveerd wanneer een Salmoniet ze aanraakt.
      • Toegebrachte schade is verhoogd met ongeveer 25%.
      Inktjet
      • Wanneer dit wapen is uitgewerkt, is de speler niet langer een voornaam doelwit voor aanvallen van Salmonieten.
      Coole bom
      • Tijdens het opladen van de Coole bom is de speler niet langer een voornaam doelwit voor aanvallen van Salmonieten.
    • Er kunnen niet meer dan 15 Salmonietbazen tegelijk verschijnen.
      • Wanneer spelers Salmonietbazen op een normaal tempo verslaan zullen spelers deze limiet niet bereiken, zelfs niet op de hogere niveaus. Deze wijziging is aangebracht omdat spelers soms worden achtervolgd door bazen die ze niet kunnen raken. In deze gevallen kan het verschijnen van te veel bazen de game vertragen en het moeilijker dan nodig maken om de boel weer onder controle te krijgen.

    Aanpassingen aan Splatfests

    • Driekleurenoorlogen zijn aangepast zodat alle spelers in het aanvallende of verdedigende team kunnen spelen, ongeacht de resultaten halverwege.
      • Spelers kunnen meedoen als solospeler of met een vriend. Elke solospeler wordt gekoppeld aan een andere solospeler, net als voorheen.
      • Er wordt een groep van acht gevormd uit vier paren, waarna een Driekleurenoorlog met 2 vs. 4 vs. 2 begint.
      • Spelers weten niet of ze in een aanvallend of verdedigend team zitten tot het gevecht begint.
      • Spelers hebben vijftig procent kans om deel uit te maken van een aanvallend of verdedigend team, ongeacht het Splatfest-team waartoe ze behoren.
      • Afhankelijk van de omvang van Splatfest-teams, kunnen er Driekleurenoorlogen zijn waarbij alle acht spelers in hetzelfde Splatfest-team zitten. In zulke gevallen wordt geen invloed berekend.
    • De invloed die spelers in Driekleurenoorlogen verdienden wordt nu berekend in de uiteindelijke resultaten. De toegekende punten voor elke categorie zijn aangepast.
    • De manier waarop invloed wordt berekend voor Driekleurengevechten is deels veranderd.
      • Verhoogde overwinningsbonus voor het verdedigende team.
      • Wanneer het team dat halverwege op de eerste plaats staat het verdedigende team is en de aanvallende teams op de tweede of derde plaats staan, levert een overwinning 1,5 keer zoveel invloed op.
    • Wanneer je een 10x-, 100x- of 333x-gevecht wint, wordt dit weergegeven in je stembus.
    • Na het winnen van een 100x- of 333x-gevecht, kun je vanuit je stembus naar het paradebeeld van je team gaan om foto's te maken.

    Aanpassingen aan kluisjes

    • Je kunt T-shirts nu opgevouwen opbergen door op de linker stick te drukken terwijl je het shirt plaatst.
    • Als je op de B-knop drukt om een plaatsing te annuleren, keert de kluis terug naar de situatie van vlak voordat je iets pakte.

    Andere aanpassingen

    • Spelers kunnen nu vanuit de gids naar de fotostand gaan.
      • Spelers kunnen de fotostand niet alleen in hun eentje gebruiken, maar ook met meerdere mensen wanneer ze via privégevechten de gids gebruiken.
    • Als een speler zich in zijn eentje in een level van de gids bevindt, kan hij een amiibo oproepen om foto's mee te maken.
    • Een nieuwe functie maakt het mogelijk om bij het spelen van privégevechten via internet tijdelijk een andere spelernaam te gebruiken.
      • Met deze functie kun je bij privégevechten bijvoorbeeld een teamnaam toevoegen aan je spelersnaam.
      • Als je een groep aanmaakt of er lid van wordt voor een privégevecht, kun je tijdelijk een andere naam instellen door op de L-knop te drukken.
    • Aan het begin van gevechten verschijnen nu de songtitel en artiest van achtergrondmuziek in beeld.
    • Wanneer spelers in het uitrustingscherm veel wapens of uitrusting hebben, wordt aangegeven welke pagina getoond wordt.
    • Wanneer je in het uitrustingscherm sorteert op vaardigheid, verschijnen vaardigheden die ontbreken aan de getoonde voorwerpen niet langer als sorteeropties.
    • Een functie toegevoegd in Armada om opnieuw naar Krabberts wapenuitleg te luisteren.
      • Spelers kunnen deze functie gebruiken door hun cursor op het wapen te plaatsen waarvan ze de uitleg willen lezen en op de ZR-knop te drukken.
    • Er is een badge toegevoegd voor het gebruik van de Prijzenpot.
      • Eerder gebruik telt mee voor de voortgang van deze badge.

    Deze update richt zich op het toevoegen van gegevens en nieuwe functies voor het Bibberseizoen 2022, aanpassingen aan gevechten en Salmon Run en veranderingen aan Driekleurengevechten.

    Met betrekking tot de gevechten, is de aanvalsfrequentie bij het afvuren van Spetterraketten op afstand verminderd. Daarnaast zijn er updates die het gebruiksgemak van sommige wapens vergroten.

    Voor Salmon Run hebben we zowel de aanvalsfrequentie van de Bombarie als zijn bewegingssnelheid verlaagd, zodat spelers meer kansen hebben om hem te beschadigen. Daarnaast hebben we sommige speciale wapens aangepast die voorheen lastig te gebruiken waren.

    Voor Splatfests hebben we, zoals bij de vorige update werd aangekondigd, belangrijke wijzigingen aangebracht in de Driekleurengevechten.

    Daarnaast zijn er verschillende functies en verbeteringen toegevoegd, waaronder grote en kleine en bugfixes.

    Onze volgende update staat gepland voor halverwege Bibberseizoen 2022. Deze update levert waarschijnlijk balansaanpassingen, nadat we gegevens van de nieuwe wapens hebben geanalyseerd.

    Opgeloste problemen

    Problemen met de spelerbesturing opgelost

    • Er is een probleem opgelost waardoor spelers die op de rand van een spons in de kleur van de tegenstander stonden naar de gewone grond konden springen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler op een vreemde werd verplaatst door - bijvoorbeeld - een Inktgordijn of een aanval van een Salmoniet, waardoor deze niet op de juiste positie op het scherm van een andere speler werd weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost waardoor spelers die in zwemvorm gingen op dunne vloeren vanaf de onderkant geraakt konden worden.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler door op een muur te zwemmen en snel een muurbooster uit te voeren, hoger kon springen dan bedoeld bij het dragen van uitrusting met veel Actie-assistentie-vaardigheden.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Turbosprong op een spons ervoor zorgde dat de speler in de lucht landde.
    • Er is een probleem opgelost met spetters, blasters, dubbelknallers en de ZR-knopschoten van de Krabbentank. Dit probleem hield in dat bij het richten boven of onder de horizontale lijn de links-rechtsspreiding van de schoten kleiner was dan bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een speler met een roller niet achteruit stuiterde als de aanval van zijn roller een tegenstander wel raakte maar niet uitschakelde.
    • Er is een probleem opgelost waardoor het geluidseffect van een speler die een roller, kwast of morser gebruikte twee keer klonk op schermen van andere spelers.
    • Er is een probleem opgelost waardoor het geluidseffect van een speler die een ontwijkrol uitvoerde met een dubbel wapen twee keer klonk op schermen van andere spelers.
    • Er is een probleem opgelost met de Spatkuip waarbij de klodders verf niet correct geworpen werden op sommige soorten terrein of bij het gebruik van sommige besturingsopties.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het uitvoeren van een ontwijkrol na landing van een supersprong bij andere spelers een andere rol toonde dan de daadwerkelijke rol.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het gebruik van een subwapen na het uitvoeren van een inktrol vanaf een muur of een muurbooster terwijl je een plenzer vasthoudt, ervoor zorgde dat de plenzer in een onjuiste positie werd weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost bij het afvuren van een spanner van zeer dichtbij een metalen rooster, waardoor de schoten van de spanner werden geblokkeerd door het rooster.
    • Er is een probleem opgelost met de horizontale strepen van zwiepers waarbij er een verschil was in de verticale positie van de botsingsdetectie tussen het midden en de randen, en deze niet met de weergave ervan overeenkwamen.
    • Er is een probleem opgelost met zwiepers, waarbij het indrukken van de ZL-knop tijdens het voorbereiden van een geladen slag en het loslaten van de ZR-knop voordat je naar zwemvorm overschakelde, resulteerde in een horizontale slag in plaats van een geladen slag.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler die de Tentakabel activeerde terwijl hij de R-knop ingedrukt hield en vervolgens de R-knop onmiddellijk losliet, een subwapen gebruikte. Hierdoor was de Tentakabel korter te gebruiken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de explosie-animatie van de Opblaashaai niet op het scherm van een speler verscheen wanneer een andere speler de Opblaashaai gebruikte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het aanvallen van het startpunt van een inktrail met de Ultrastempel ervoor zorgde dat de game vertraagde.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de speler een schot afvuurde met de Bazookarper, ongeacht of ze op de ZR-knop drukten of niet. Dit gebeurde wanneer een speler getroffen werd tijdens het opladen van de Bazookarper.

    Problemen voor multiplayer opgelost

    • Er is een probleem opgelost bij het gebruik van de richtingsknop om op de kaart een teamgenoot te kiezen voor een Turbosprong. Door het probleem wisselde de gekozen teamgenoot al wanneer kort een diagonale richting werd aangegeven.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het raken van de rand van een Inktgordijn of plenzer-schild met een blasterschot de speler erachter schade toebracht.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de speler achter een plenzer-schild werd geraakt als een tegenstander de ZR-knop ingedrukt hield om een roller te gebruiken.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een speler met een kwast of roller die de ZR-knop gebruikte om de grond te kleuren niet achteruit stuitte wanneer het plenzer-schild van een tegenstander werd gebroken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de spiralen van de klotstrommel schade toebrachten aan tegenstanders aan de andere kant van dunne muren.
    • Er is een probleem opgelost dat ervoor zorgde dat een speler met een plenzer geen schade opliep wanneer de bom van een tegenstander een plenzer-schild raakte op het moment dat de plenzer werd gesloten.
    • Er is een probleem opgelost waardoor slag-aanvallen van zwiepers schade konden toebrengen aan tegenstanders aan de andere kant van dunne muren.
    • Er zijn problemen opgelost waarbij het plaatsen van een Inktgordijn op bepaalde locaties ervoor zorgde dat deze naar een iets andere positie ging, boven het terrein zweefde of direct verdween.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Inktgordijn of Golfbeker verdween als deze de Krabbentank van een bondgenoot raakte voordat deze werd opgesteld.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een onjuiste animatie verscheen als het drone-apparaat van een Joekelschild werd geraakt door de golf van een Golfbeker. Door deze animatie leek het alsof de drone schade opliep, terwijl dat niet het geval was.
    • De kleur van de indicator van het aanvalsgebied van de Opblaashaai is aangepast om een ​​probleem op te lossen waarbij bepaalde combinaties van inktkleuren leken op de kleur van het vijandelijke team.
    • Er is een probleem opgelost waarbij Tenta-raketten die vóór de botsing vlak over terrein scheerden, ervoor zorgden dat de impactvoorspeller in een andere positie werd weergegeven dan de daadwerkelijke impact.
    • Probleem opgelost met het verzenden van cool! om een ​​Coole bom op te laden. Door snel op de knop te drukken konden spelers de limiet overschrijden om de bom sneller dan bedoeld op te laden.
    • Er is een probleem opgelost bij het opladen van een Coole bom. Door dit probleem werd een Coole bom meteen opgeladen als een bondgenoot cool! verzond en de bijbehorende animatie van deze bondgenoot door de bom werd opgezogen.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een gegooide Ultrastempel verdween als hij werd geraakt door de Coole bom-explosiegolf van een tegenstander.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de botsingsdetectie van de Ultrastempel na afloop van het effect nog even zichtbaar bleef.
    • Er is een probleem opgelost in de stand Spetterzone waardoor niet correct werd bepaald wie de prijs "#1 Spetterzone Inkter" had gewonnen. Hierdoor leek het onterecht alsof een speler deze prijs had gewonnen.
    • Er is een probleem opgelost in de stand Bazookarper waardoor de Bazookarper niet op het checkpoint werd geplaatst wanneer een vijandelijk Inktgordijn op het checkpoint stond, ook al werd de animatie wel getoond.
    • Er is een probleem opgelost in de stand Bazookarper waardoor spelers de Recordbreker-prijs konden verdienen wanneer ze op weg waren naar het doel van de tegenstander zonder dat het checkpoint was doorbroken.
    • Er is een probleem opgelost in de stand Bazookarper waardoor een wedstrijd niet eindigde als tijdens de verlenging tegelijkertijd een checkpoint-doorbraak en het nemen van de leiding plaatsvonden. Dit gebeurde wanneer een speler die de Bazookarper vasthield werd geraakt door een tegenstander op hetzelfde moment dat hij de leiding nam.
    • Er is een probleem opgelost in de stand Bazookarper waardoor het Bazookarper-pictogram werd weergegeven op de positie van de Reddingsbar. Dit gebeurde als een teamgenoot de Bazookarper onmiddellijk na het gooien van een Reddingsbar oppakte.
    • Er is een probleem opgelost in het level Forelviaduct in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Forelviaduct in de standen Torentwist, Schelpenstrijd en Bazookarper. Door dit probleem konden spelers de onderkant van sommige omgevingen kleuren om de speciaal wapen-meter te vullen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Baarsreservoir waardoor sommige muren, wanneer ze werden gekleurd door de explosie van een bom, werden gekleurd op locaties die niet overeenkwamen met de explosie.
    • Er is een probleem verholpen in het level Baarsreservoir waardoor spelers die op de glazen vloer stonden vanaf de andere kant geraakt konden worden.
    • Er is een probleem opgelost in het level Baarsreservoir in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Zilversmelt-hoogovens in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Boter-bij-de-vismarkt in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Boter-bij-de-vismarkt in de stand Schelpenstrijd waarbij het plaatsen van schelpen aan het begin van de strijd niet symmetrisch was.
    • Er is een probleem opgelost in het level Brandingbrug waarbij delen van spelers door het terrein konden steken.
    • Er is een probleem opgelost in het level Brandingbrug in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Galerie de Guppy waarbij inkt op de draaiende vloer ervoor zorgde dat de punten verdubbelden.
    • Er is een probleem opgelost in het level Galerie de Guppy in de stand Bazookarper waarbij het doen van een muurboost op bepaalde hoogteverschillen onterecht werd geregistreerd alsof je die afstand had beklommen.
    • Er is een probleem opgelost in het level El Dorade-resort waardoor de voorspelling van het impactgebied van Spetterraketten verdween als het waterpeil veranderde.
    • Er is een probleem opgelost in het level El Dorade-resort waardoor spelers op bepaalde platformen vanaf de andere kant schade konden oplopen.
    • Er is een probleem opgelost in het level El Dorade-resort waardoor sommige muren een paar onderdelen hadden die niet gekleurd konden worden.
    • Er is een probleem opgelost in het level El-Dorade-resort in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Bultrugbazaar in de stand Bazookarper waardoor de NIET TERUGTREKKEN!-waarschuwing op kortere afstand dan bedoeld verscheen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Koraalcampus waardoor spelers naar borden buiten het level konden springen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Waterwonderland waardoor spelers niet konden zwemmen op een bepaalde locatie bij de start, ook al leek deze met inkt gekleurd.
    • Er is een probleem opgelost in het level Waterwonderland waardoor de bovenkant van een bepaalde pilaar werd aangemerkt alsof hij zich buiten het level bevond.
    • Er is een probleem opgelost in het level Waterwonderland waardoor het gebruik van een Coole bom ervoor kon zorgen dat spelers door een ronddraaiend element werden weggeduwd.
    • Er is een probleem opgelost in het level Waterwonderland in de stand Bazookarper waardoor een sprong naar een bepaald punt van een andere hoogte onterecht werd geregistreerd alsof de speler dit had beklommen.

    Problemen voor Salmon Run opgelost

    • Er is een probleem opgelost waardoor het gouden ei van een andere speler niet in beeld verscheen als hij in zwemvorm was.
    • Er is een probleem opgelost waardoor het voor andere spelers leek alsof een speler een ander wapen had dan hij daadwerkelijk had.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers, vlak voordat de extra golf begon, hun speciale vaardigheden van golf 3 konden gebruiken.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad bij het maken van een kamer met vrienden. Dit probleem ontstond als de speler die de kamer had gemaakt deze verliet wanneer de speler die zich later aanmeldde voor 'Klaar!' koos, waardoor de game vastliep.
    • Er is een probleem opgelost waardoor het aantal verzamelde eieren voor elke golf in sommige talen niet correct werd weergegeven in het resultatenscherm.
    • Er is een probleem opgelost met zwiepers waarbij een horizontale slag-aanval geen schade toebracht aan een vijand die in contact stond met de speler.
    • Er is een probleem opgelost waardoor zwiepers vanaf de voorkant schade konden toebrengen aan Jutters.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een communicatiefout optrad als een Jutter of geiser met meerdere schoten tegelijk door een Beer & Co-spanner werd geraakt.
    • Er is een probleem opgelost waardoor explosies van de Opblaashaai of Klodderbommen geen schade konden toebrengen aan een Bombarie of een Sallog.
    • Er is een probleem opgelost bij het gebruik van de Inktjet. Dit probleem zorgde ervoor dat je aan het eind van het jetpack-effect terug zou keren naar een punt onder water, wanneer je de Inktjet zou gebruiken op het moment dat het water ging stijgen.
    • Als een speler met een gouden ei in zwemvorm gaat, wordt het ei dat hij draagt nu zichtbaar als hij de Inktjet gebruikt.
    • Maatregelen getroffen om te voorkomen dat Zammels het terrein betreden na het verzamelen van gouden eieren.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een bom van een Staalkop nog steeds werd gegooid als de Staalkop op moment van gooien werd vernietigd.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een speler werd weggeduwd van een locatie waar eerder een bom was gegooid als een Staalkop een bom gooide.
    • Er is een probleem opgelost waardoor een Salmodrone plotseling zijn container sloot als de andere container was vernietigd.
    • Er is een probleem opgelost waardoor het teken dat aangaf dat spelers doelwit van een raket waren niet verscheen als de container van een Salmodrone direct na het afvuren van zijn eerste raket werd vernietigd.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de Staal de dichtstbijzijnde spelers zou zoeken via rechte lijnen, in plaats van via zijn daadwerkelijke route.
    • Er is een probleem opgelost waardoor meerdere Stalen zich op dezelfde spelers zouden richten, terwijl er ook andere spelers waren waar ze zich op konden richten.
    • Er is een probleem opgelost waardoor spelers een Miezer konden beschadigen, ondanks zijn beschermende paraplu.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de gouden eieren die een verslagen Dreksel achterliet in de lucht zweefden.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de gouden eieren die een verslagen Dreksel achterliet bovenop de eiermand verschenen.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de gewone Salmonieten die bij een Dreksel verschenen zouden aanvallen voordat ze op de grond waren geland.
    • Er zijn maatregelen getroffen tegen een probleem waardoor Grillers in het terrein kwamen te zitten en schade konden toebrengen aan spelers die op hoger terrein stonden.
    • Er zijn problemen opgelost die optraden tijdens het Goldie-evenement waardoor spelers een extreme hoeveelheid eieren kregen of geen eieren konden krijgen bij het beschadigen van de Goldie.
    • Er is een probleem opgelost waardoor eieren die door het moederschip werden opgezogen nog steeds werden geteld als verzamelde eieren op de Beer & co-terminal en in SplatNet 3.
    • Er is een probleem opgelost in het level Fort Ammoniet waardoor de game kon vertragen bij het zwemmen op bepaalde muren.
    • Er is een probleem opgelost in het level Fort Ammoniet waardoor, wanneer een Klodderbom op een bepaalde locatie werd gegooid, deze daar lange tijd bleef liggen zonder te ontploffen.
    • Spelers kunnen niet langer op de schakelborden staan ​​die in de muren zijn geïnstalleerd.

    Problemen voor de verhaalstand opgelost

    • Er is een probleem opgelost bij de eindbaas van Alterna sector 4, waardoor spelers in zeldzame gevallen door het terrein staken en het gevecht verloren.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad in Alterna sector 6 level 1, waardoor vijanden niet zouden verschijnen als de speler een bepaalde route nam.
    • Er is een probleem opgelost bij de eindbaas van Alterna sector 6, waardoor spelers in zeldzame gevallen door het terrein staken en het gevecht verloren.
    • Er zijn maatregelen genomen om te voorkomen dat de game crasht wanneer je lange tijd een level met Octoling-vijanden speelt.

    Problemen voor Splatfests opgelost

    • Er is een probleem opgelost dat tijdens Splatfests optrad bij Grondoorlogen, waardoor de kleurcombinatie bij gebruik van de Vaste kleuren-optie niet geel en blauw werd.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de game crashte aan het eind van een Splatfest-gevecht, tijdens de fase waarin de Driekleurengevechten zouden beginnen.
    • Er is een probleem opgelost waardoor de veranderingen in Splatfest-energie direct na het starten van een Splatfest-gevecht (Pro) te klein zouden zijn.

    Andere opgeloste problemen

    • Er is een probleem opgelost waardoor het aanbod van Aqua Morgana zou veranderen wanneer het cataloguslevel steeg en de speler zijn beloning ontving.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad wanneer een speler na het openen van de vriendenlijst in de lobby of Beer & co meteen overschakelde naar De Flipper. Hierdoor verschenen kamers die nabije spelers hadden gemaakt niet correct in beeld.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad wanneer spelers een versiering probeerden te plaatsen tegen de achterkant van een kluisje, waardoor de plaatsing niet mogelijk was.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad wanneer spelers een versiering in een kluisje probeerden te plaatsen. Wanneer spelers op een gegeven moment de plaatsing wilden annuleren, werd het voorwerp door dit probleem in een vreemde hoek geplaatst, of in een positie met te weinig ruimte.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad bij het bestellen van uitrusting bij andere spelers. Wanneer spelers uitrusting bestelden in dezelfde opening en bij dezelfde speler als bij een eerder besteld voorwerp, verscheen de tekst 'Besteld', ook al was het een ander voorwerp.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de bestellijst niet veranderde als je de bij Mikey bestelde uitrusting niet kocht en de volgende dag een ander voorwerp probeerde te bestellen.
    • Er is een probleem opgelost dat optrad bij gevechten waarbij de optie 'Alleen hoofdeffecten' was gekozen. Door dit probleem kon het op het resultatenscherm lijken alsof er toch secundaire effecten actief waren.
    • Er is een probleem opgelost bij het bekijken van een gevechtsherhaling in El Dorade-resort. Door dit probleem werd het kleuren van de grond niet goed weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost waardoor in sommige talen de alfabetische volgorde van titelopties niet klopte.
    • Er is een probleem opgelost waardoor spelers meer effectfragmenten konden hebben dan het maximum van 999.
    • Er is een probleem opgelost waardoor spelers meer kaartstukjes konden hebben dan het maximum van 999.

    Ver. 1.2.1 (uitgebracht op 28 oktober 2022)

    Aanpassingen aan gevechten

    • Er is een probleem opgelost voor Bazookarper waarbij de speler die de Bazookarper op een checkpoint plaatste, voor andere spelers niet leek te bewegen.
    • Er is een probleem opgelost voor Bazookarper waarbij de telling van de doelafstand naar 1 ging, zelfs als de Bazookarper het doel niet had bereikt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, als je op een inktrail stapte terwijl je de Inktjet of Tentakabel gebruikte, teamgenoten die met supersprongen naar je toe zouden springen op het startpunt van de inkrail landden in plaats van op de beoogde locatie.

    Opmerking: Herhalingen van gevechten zijn compatibel met versie 1.2.0 maar zijn niet compatibel met versie 1.1.2 en eerder.

    Ver. 1.2.0 (uitgebracht op 26 oktober 2022)

    Aanpassingen aan amiibo

    • Er is ondersteuning toegevoegd voor de amiibo-figuurtjes Inkling (geel), Octoling (blauw) en Salmini.

    Aanpassingen aan de communicatie

    • Er zijn verbeteringen doorgevoerd aan de data-overdracht tussen spelers.
      • Gemiddeld genomen wordt data nu 0,05 seconden sneller overgedragen dan voorheen.
      • Gebruikers kunnen een vermindering verwachten van de tijd die nodig is vanaf het moment dat een speler schade krijgt toegebracht en wordt verslagen, de tijd die nodig is om een gouden ei aan te raken tot het daadwerkelijk oppakken en andere soortgelijke acties.
      • Deze verbeteringen kunnen een trage of onbetrouwbare internetverbinding niet volledig vereffenen.

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Specificaties voor sommige hoofdwapens zijn aangepast.
      Wapen Aanpassing
      • Bomblikje
      • De tijd die het duurt voordat inkt zich weer bijvult na het gebruik van een Bomblikje is met 0,25 verhoogd.
    • Het benodigde aantal punten voor het gebruik van bepaalde speciale wapens is aangepast.
      Wapen Voor Na
      Flexroller 200 210
      Klotstrommel 200 210
      RIF-LEX 450 200 210

    Aanpassingen aan Splatfest

    • Het is nu zo gemaakt dat wanneer spelers van elk team verschijnen tijdens Open en Pro Splatfest-gevechten, ook wordt weergegeven bij welk verbond elk team zich heeft aangesloten, zodat het makkelijk is om te weten in welk Splatfest-team ze zitten.
    • Het is mogelijk gemaakt om handgetekende afbeeldingen ('Vers!') te rapporteren die tijdens een Splatfest in de lucht boven Splatsville verschijnen.

    Andere aanpassingen

    • Informatie zoals de naam van de huidige spelstand en progressie in een uitdaging zal nu worden weergegeven wanneer je het lobbymenu opent tijdens matchmaking in de lobby of Beer & Co.
    • Als je alleen speelt kun je direct na het kiezen van 'Doorgaan' of 'Uitrusting aanpassen en dan gaan!' nu de minknop in de lobby of Beer & Co gebruiken om matchmaking te annuleren, afhankelijk van de geselecteerde spelstand.
    • In de lobby of Beer & Co, wanneer de speler 'Oké' of 'Ja' kan kiezen om met een vriend mee te doen, wordt er nu een geluidseffect afgespeeld en zal de controller vibreren om de speler op de hoogte te stellen.
    • De efficiëntie van matchmaking voor Chaosgevecht (open), Chaosgevecht (sessie), Splatfest-gevecht (open) en Driekleurengevecht is verbeterd.
      • Deze veranderingen zorgen ervoor dat spelers die mee willen doen aan een Chaosgevecht (open) of Splatfest-gevecht (open) minder lange wachttijden kunnen verwachten.
    • Als je een amiibo met een opgeslagen lievelingsstijl op het uitrustingscherm scant, verschijnt er nu een uitroepteken waar 'Lievelingsstijl' rechtsonder in het scherm wordt weergegeven.

    Deze update is gericht op het aanpassen van enkele wapens, het verbeteren van diverse functies en het oplossen van bugs die te maken hebben met gevechten.

    We hebben verschillende aanpassingen doorgevoerd om de speelstijl waarbij de speler ver weg blijft van de actie en continu subwapens of speciale wapens gebruikt, tot op zekere hoogte in te perken. Deze patch prioriseert oplossingen voor bugs. Andere aanpassingen aan wapens worden in de volgende update voortgezet.

    Daarnaast hebben we de tijd die nodig is voor matchmaking voor sommige spelstanden verminderd, vertraging in gevechten verminderd, kleine verbeteringen aangebracht in de lobby en meer.

    De volgende update zal gericht zijn op nieuwe functies voor het seizoen dat in december begint, veranderingen aan de balans van wapens, en veranderingen aan de spelstand Driekleurenoorlog voor Splatfests. De update staat gepland om aan het einde van het huidige seizoen te worden uitgebracht.

    Problemen met de spelerbesturing opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij, wanneer de bewegingen van een andere speler niet soepel konden worden gereproduceerd vanwege het terrein, een proces om ze onmiddellijk te verplaatsen niet werd uitgevoerd, waardoor ze lange tijd in hun verplaatste positie bleven.
    • Er is een probleem opgelost waarbij schoten verder kwamen dan bedoeld als je een Supersprong naar een verre locatie uitvoerde en vlak voor de landing begon met schieten.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de uitrustingsvaardigheid Hoofdspaarder niet werd geactiveerd als je kwasten gebruikte en tijdens het bewegen ZR ingedrukt hield om te schieten.
    • Er is een probleem opgelost dat het makkelijker maakte om de aanval van een speler te stoppen en terug te keren naar de zwemvorm als je bij het gebruik van kwasten of morsers herhaaldelijk op ZR drukte om aan te vallen terwijl je ZL ingedrukt hield.
    • De houding van de speler wanneer deze aanvalt direct na een muurboost of een inktrol weg van een muur terwijl hij een lader of spanner heeft, is veranderd, zodat de richting waarin hij kijkt en de richting waarin het schot daadwerkelijk gaat niet zo verschillend zijn.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, als je richtte met een lader met vizier terwijl je tegen een obstakel aan stond, obstakels in sommige gevallen transparant werden terwijl dat niet de bedoeling was.
    • Er is een probleem opgelost met morsers waar het geluidseffect van het wapen niet correct werd afgespeeld als je direct na de melding ”Weinig inkt!” schoot.
    • Er is een probleem opgelost met de Spatkuip waar sommige klodders niet door de lucht vlogen als je was ondergedoken en naar boven richtte.
    • Er is een probleem opgelost met de Stylospetling wanneer je van grote afstand schoot, waarbij de variatie van de snelheid van de afgevuurde inkt groter was dan bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost bij het herhaaldelijk afvuren van de Kelvin 525 en het uitvoeren van ontwijkrollen waarbij schoten met weinig schade werden afgevuurd op het moment van de tweede rol.
    • Er is een probleem opgelost met de Kampeerplenzer waarbij de trefferdetectie van de afgevuurde paraplu verder naar voren was dan bedoeld, waardoor deze dichter bij de positie kwam die hij had in Splatoon 2.
    • Er is een probleem opgelost met zwiepers waarbij de breedte van de afgevuurde inkt groter was dan bedoeld, afhankelijk van het aantal zwaaibewegingen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij bepaalde besturingsinput met de Stempelzwieper ervoor zorgde dat horizontale slagen sneller achter elkaar werden uitgevoerd dan de bedoeling was.
    • Er is een probleem opgelost wanneer je grote afstanden aflegde met de Tentakabel, waarbij bepaalde inputs ervoor konden zorgen dat de speler zijn hoofdwapen zelfs tijdens het bewegen kon gebruiken.

    Problemen voor multiplayer opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij het met inkt bedekken van terrein met een bom of de explosie van de Bazookarper meer punten opleverde dan bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speciale meter werd opgeladen bij het met inkt bedekken van muren van sommige objecten in een level.
    • Er is een probleem opgelost waarbij sommige objecten in een level niet werden meegeteld als veroverd terrein in Grondoorlogen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij schoten met een blaster dezelfde schokgolf genereerden als een explosie in de lucht bij het raken van een Reddingsbar of Ultrastempel.
    • Er is een probleem opgelost waarbij rollers terrein met inkt bedekten dat niet werd aangeraakt als je op een manier rolde waarbij je in bepaald terrein vast kwam te zitten.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de spiraal van de Klotstrommel schade toebracht als je tegenstanders raakte aan de andere kant van dun terrein, zelfs als ze zich achter het terrein schuil hielden.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de spiraal van de Klotstrommel schade toebracht als je tegenstanders raakte binnen het gebied van de zuigende werking van een Inktdief ondanks dat de tegenstander volledig in het gebied was.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een bom op zijn plek bleef als je een plenzer raakte op het moment dat deze dicht ging, ongeacht de hoeveelheid toegebrachte schade aan de paraplu.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het gebruik van een zwieper in nauw contact met de toren in Torentwist ervoor zorgde dat de inkt verdween als deze de toren raakte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij Ballonbommen verdwenen zonder te worden geactiveerd als deze bepaald terrein raakten.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Detector of Gifmist verdween zonder te worden geactiveerd als deze bepaald terrein of een Ultrastempel raakte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Inktgordijn direct verdween als deze op een bepaalde locatie werd geplaatst.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de explosie van een Coole bom het terrein niet correct met inkt bedekte in sommige levels.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de Ultrastempel schokgolven van vijandelijke bommen niet blokkeerde.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de Ultrastempel volledig opgeladen schoten van een lader niet blokkeerde.
    • Er is een probleem opgelost met de herhaaldelijke stampaanval van de Ultrastempel, waarbij er momenten waren dat directe aanvallen geen schade konden toebrengen aan de tegenstander.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de herhaaldelijke stampaanval van de Ultrastempel het terrein niet altijd correct met inkt bedekte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de herhaaldelijke stampaanval van de Ultrastempel tegenstanders aan de andere kant van dunne muren kon raken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de draaiaanval in de lucht van de Ultrastempel geen schade toe kon brengen aan tegenstanders op de grond.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de draaiaanval in de lucht van de Ultrastempel tegenstanders aan de andere kant van dunne muren kon raken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het raken van terrein op het moment dat de Ultrastempel wordt weggegooid een explosie veroorzaakte op een andere plek dan waar het terrein werd geraakt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de worpaanval van de Ultrastempel, gericht op een tegenstander op een ijzeren rooster, directe schade aanrichtte, zelfs als hij van achteren werd geraakt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij je schade toebracht aan tegenstanders als je met een Trizooka tegenstanders aan de andere kant van dun terrein raakte, zelfs als ze zich achter het terrein schuil hielden.
    • Er is een probleem opgelost met de Megalofoon 5.1 waarbij de megafoon die gericht was op een tegenstander die tijdens zijn actieve periode werd beschoten, zich verplaatste.
    • Er is een probleem opgelost met de Golfbeker waarbij de golven niet zichtbaar waren als het wapen werd geplaatst op een locatie met hoogteverschil, zelfs niet in het gebied waarin de golven actief waren.
    • Er is een probleem opgelost met de Golfbeker waarbij deze niet werd geactiveerd wanneer deze onder een bepaalde hoek op het terrein werd geplaatst, in plaats van te vangen en te vallen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het plaatsen van een Golfbeker die het Inktgordijn van een tegenstander overlapt, ervoor zorgde dat de Golfbeker van het scherm van de tegenstander verdween.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Reddingsbar die op hetzelfde moment activeerde als een eerder geplaatste Reddingsbar verdween, ervoor zorgde dat beide verdwenen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de verschijning van een geplaatste Reddingsbar die onder een hoek helt vanwege bewegend terrein, anders was dan de botsingsdetectie.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, wanneer een speler vlak voordat het effect van een Reddings opraakte, werd beschoten, de vermindering in de speciale meter normaal bleef, ook al had de speler nog steeds een verkorte respawntijd.
    • Er zijn maatregelen genomen om te voorkomen dat spelers in terrein vast komen te zitten als er een Reddingsbar in bepaalde hoeken wordt geplaatst.
    • Er is een probleem opgelost voor de spelstand Spetterzone, waarbij de grenzen van de zones in bepaalde levels lastig te zien waren.
    • Bazookarper is zo aangepast dat de teller op 1 komt te staan als de speler op het juiste moment wordt beschoten wanneer hij de Bazookarper op het doel plaatst.
    • Er is een probleem opgelost met de verlengingen in Bazookarper waarbij een aankondiging wordt getoond over het nemen van de leiding die afwijkt van de daadwerkelijke resultaten, wanneer de Bazookarper valt op het moment dat een team de leiding neemt.
    • Er is een probleem opgelost in Bazookarper waarbij de bovenkanten van uithangborden die gebieden aangeven waar de Bazookarper niet mag komen, inktschoten blokkeerden.
    • Er is een probleem opgelost in Bazookarper waarbij een speler de Bazookarper kreeg op het moment dat de barrière werd verbroken als de Bazookarper werd teruggebracht naar het midden op het moment dat iemand hem probeerde aan te raken.
    • Er is een probleem opgelost in Schelpenstrijd waarbij een Reddingsbar die op de schelpenkorf werd geplaatst, zou verdwijnen.
    • Er is een probleem opgelost in Schelpenstrijd waarbij er een verlenging werd gespeeld wanneer de tijd om was, zelfs als het team met de laagste score geen superschelpen meer had.
    • Er is een probleem opgelost voor het level Roggentrog in de spelstanden Grondoorlog, Spetterzone en Schelpenstrijd, waarbij de speler door zich in de opening tussen bepaald terrein te wurmen het terrein zou betreden.
    • De doos bovenop het rooster is verwijderd in het level Baarsreservoir in Spetterzone vanwege een probleem waarbij aanvallen tussen de doos en het terrein doorgingen ondanks dat het leek alsof aanvallen van onderaf werden geblokkeerd.
    • Er is een probleem opgelost in Zilversmelt-hoogovens waarbij een deel van het spelersmodel vast kwam te zitten in bepaald terrein.
    • Er is een probleem opgelost in Zilversmelt-hoogovens waarbij spelers onbedoeld op bepaald terrein konden klimmen aan de rand van het level.
    • Er is een probleem opgelost in Boter-bij-de-vismarkt waarbij de positie van de doos op het metalen rooster nabij het startpunt niet correct was.
    • In het level Boter-bij-de-vismarkt in de spelstand Torentwist is de route van de toren enigszins aangepast en is er een probleem opgelost waarbij de speler niet in staat was om bovenop de kleine opening tussen de toren en het terrein te komen.
    • Er is een probleem opgelost in Koraalcampus waarbij een Golfbeker die tegen een bepaalde muur was geplaatst, direct na het plaatsen kapot zou gaan.
    • In het level Koraalcampus in de spelstand Torentwist is de route van de toren enigszins aangepast en is er een probleem opgelost waarbij de speler niet in staat was om bovenop de kleine opening tussen de toren en het terrein te komen.
    • Er is een probleem opgelost in het level El Dorade-resort in de spelstand Torentwist waarbij een ondoordringbaar gebied in de lucht verscheen als het waterpeil zakte.
    • Er is een probleem opgelost in het level El Dorade-resort in de spelstand Bazookarper waarbij op bepaalde locaties de score niet veranderde zoals bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost in Walruswerf waarbij een deel van de achterkanten van de ophaalbruggen kon worden bedekt met inkt.
    • Er is een probleem opgelost in Walruswerf waarbij spelers op een buis buiten de grenzen van het level konden klimmen.
    • Er is een probleem opgelost in Walruswerf waarbij, als de Tentakabel werd gebruikt vanaf het lagere gedeelte van het level, spelers door bepaald terrein konden gaan en uit de grond tevoorschijn konden komen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Walruswerf in de spelstand Torentwist waarbij spelers door de toren in het terrein konden worden geduwd.
    • Er is een probleem opgelost in het level Walruswerf in de spelstand Bazookarper waarbij bepaalde onbereikbare locaties toegankelijk waren voor de Bazookarper.
    • Er is een probleem opgelost in het level Walruswerf in de spelstand Bazookarper waarbij op bepaalde locaties de score niet veranderde zoals bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost in het level Walruswerf in de spelstand Driekleurenoorlog waarbij een doos op een metalen rooster geen botsdetectie had op het onderste oppervlak, waardoor dingen als inkschoten erdoorheen gingen.
    • Er is een probleem opgelost in Galerie Le Guppy waarbij de dunne benen van de bronzen beelden inkt zouden blokkeren, wat niet bij hun uiterlijk past.
    • Er is een probleem opgelost in Galerie Le Guppy waarbij de toppen van de draaideuren werden behandeld alszijnde buiten het level.
    • Er is een probleem opgelost in Galerie Le Guppy waarbij schoten door sommige delen van het terrein buiten het level gingen.
    • Er is een probleem opgelost in Galerie Le Guppy waarbij spelers niet over de muren van de draaideuren konden zwemmen, ondanks dat het leek alsof deze met inkt waren bedekt.
    • Er is een probleem opgelost in het level Galerie Le Guppy in de spelstand Bazookarper waarbij spelers een deel van het terrein niet met inkt konden bedekken.
    • Er is een probleem opgelost in het level Galerie Le Guppy in de spelstanden Bazookarper en Schelpenstrijd waarbij spelers op de top van de draaideuren konden komen.
    • Er is een probleem opgelost in het level Galerie Le Guppy in de spelstand Schelpenstrijd waarbij sommige schelpen die in het midden van het level verschijnen, niet werden getoond op de kaart, ondanks dat de grond eronder was bedekt met inkt.
    • Er is een probleem opgelost in Bultrugbazaar waarbij spelers op het hek rondom het level konden komen.
    • In het level Bultrugbazaar in de spelstanden Spetterzone, Torentwist en Schelpenstrijd zijn de beginposities voor het in de strijd schieten gewijzigd en is er een probleem opgelost waarbij een deel van het plafond op het scherm te zien was.
    • Er is een probleem opgelost in Waterwonderland waarbij een poging tot een Turbosprong naar bepaalde locaties zou resulteren in een landing op een enigszins verkeerde positie.
    • Er is een probleem opgelost in het level Waterwonderland in de spelstand Torentwist waarbij bepaalde objecten op de map werden getoond alsof ze met inkt te bedekken waren, hoewel dat in werkelijkheid niet zo was.

    Problemen voor Salmon Run opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij de hitboxes van de speler in reddingsboeivorm kleiner waren dan bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost waarbij er meerdere pijlen verschenen als dezelfde speler herhaaldelijk ”Help!” of ”Hierheen!” riep en het is nu zo gemaakt dat er maar één pijl van een enkele speler verschijnt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een afgevuurde paraplu een flinke terugkaatsing had als deze contact maakte in de buurt van de kop van een Salmoniet.
    • Er is een probleem opgelost waarbij bewegingen in de game werden vertraagd als een speler een jetpack gebruikte om de top van een eiermand te bereiken.
    • Er is een probleem opgelost waarbij bommen die in de zwakke plek van een Salmodrone werden gegooid, naar buiten kwamen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler die werd aangevallen door een Snaai in de buurt van het water of bepaald terrein, hoog de lucht in werd geblazen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler die de zijkant van een Snaai aanraakte tijdens een aanval, werd geraakt.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler die weer in de strijd wilde schieten, in de lucht tevoorschijn kwam en niet meer naar het level kon komen. Dit kon gebeuren wanneer je in het water sprong vanaf een Salmonoliet vlak voordat deze verdween.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers konden voorkomen dat ze schade opliepen door te springen wanneer een Dompelaar aanviel, ongeacht of ze in het aanvalsgebied waren of niet.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een Dreksel niet meer kon bewegen als deze een Salmonoliet aanraakte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler op een Dreksel in zeldzame gevallen ver weg werd gelanceerd.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler in het levelterrein werd geduwd als deze door een Sumosalmo werd aangevallen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers konden voorkomen dat ze schade opliepen door te springen wanneer een Sumosalmo zijn sprongaanval deed, ongeacht of ze in het aanvalsgebied waren of niet.
    • Het is nu zo gemaakt dat Sumosalmo's niet zullen proberen om een sprongaanval te doen op spelers die op een Salmonoliet staan.
    • Er is een probleem opgelost in het Sallog-evenement waarbij spelers geen gebruik konden maken van de kanonnen.
    • Er is een probleem opgelost in het Goldie-evenement waarbij een afgevuurde paraplu een sproeier die hij aanraakte niet activeerde.
    • Er is een probleem opgelost in het Griller-evenement waarbij de rode laser van de Griller niet werd getoond als een speler weer tot leven werd gewekt door een bom vlak voordat het hele team uitgeschakeld zou zijn.
    • Er is een probleem opgelost in het Moddermuil-evenement waarbij spelers vast kwamen te zitten in een Moddermuil nadat deze tevoorschijn kwam, waardoor de speler in kwestie werd uitgeschakeld.
    • Er is een probleem opgelost in het tornado-evenement bij het spelen in een omgeving met slechte verbinding waar een doos met gouden eieren niet zou verschijnen of niet zou worden gepositioneerd zoals bedoeld.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers hun speciale badge niet konden krijgen als ze aankwamen bij een extra golf op MAX-risiconiveau.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers Beer & Co-punten niet correct konden ontvangen als het ploegenschema werd bijgewerkt tijdens het spelen van een klus.
    • Er is een probleem opgelost met het rapporteren van een speler vanuit de terminal van Beer & Co waarbij het aantal assists niet correct werd weergegeven.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het tegelijk indrukken van bepaalde knoppen op het beloningenscherm ervoor zorgde dat de game zou crashen.

    Problemen voor de verhaalstand opgelost

    • Er is een zeldzaam probleem opgelost waarbij inktwielen niet opnieuw verschenen.
    • Er zijn maatregelen geïmplementeerd om te voorkomen dat de game crasht in levels waarin Octoling-vijanden verschijnen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het gebruik van een Superlanding aan de rand van een klif ertoe leidde dat de besturing van de speler niet meer werkte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het oppakken van een ingeblikte speciale aanval tijdens het gebruik van de Tentakabel ervoor kon zorgen dat de besturing van de speler niet meer werkte.
    • Er is een probleem opgelost voor levels met tijdslimieten waarbij, nadat een speler zijn of haar pantser is verloren door een vijandelijke aanval en de tijd om was op hetzelfde moment dat het pantser werd hersteld, de speler de controle over het personage kwijtraakte maar het level niet werd geteld als een verliespartij.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de game niet verderging wanneer je direct na het gooien van Salmini richting een haarbal een pijpleiding in ging.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het herhaaldelijk aanraken van een opwaartse dash track de speler buiten het level kon brengen, wat als een verlies werd geteld.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler die werd neergeschoten of het level herstartte terwijl Salmini op een Doucher werd gegooid, ervoor zorgde dat de Doucher niet langer de grond met inkt bedekte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler die werd neergeschoten of het level herstartte net voordat een ballonvis explodeerde, ervoor kon zorgen dat het gebied van de ballonvis verschoof, waardoor het lastig kon zijn om het level uit te spelen, afhankelijk van het level.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het snel bewegen van een lift in een level waar Octodisco's verschijnen, ervoor kon zorgen dat de game crashte.
    • Er is een probleem opgelost in sector 1, level 6 in Alterna waarbij vijanden die oorspronkelijk zouden moeten verschijnen, niet verschenen.
    • Er is een probleem opgelost in sector 4, level 6 in Alterna waarbij het kapotmaken van een bepaald doel net voordat dit uit het level viel zou voorkomen dat het volgende doel verscheen, waardoor het niet meer mogelijk was om het level te voltooien.

    Problemen voor Splatfests opgelost

    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers die geen team hadden gekozen, alsnog prijsschelpen konden winnen.
    • De kleur van de inkt is aangepast wanneer Color Lock is ingeschakeld tijdens Driekleurenoorlogen.
    • Er is een probleem opgelost wanneer een team een synergiebonus had die gerelateerd was aan haarstijlen, waarbij de weergegeven naam anders was dan de daadwerkelijke haarstijl.

    Andere opgeloste problemen

    • Er is een probleem opgelost waarbij gewijzigde vaardigheden vanwege secundaire uitrustingsvaardigheden niet meteen in werking traden wanneer je van uitrusting wisselde in de lobby.
    • Er is een probleem opgelost waarbij na het beëindigen van een gevecht en het kiezen voor de optie om eerst je uitrusting te wijzigen en daarna weer verder te spelen bij het scannen van amiibo net voordat de afteltimer afliep, zou voorkomen dat de game verder gaat.
    • Er zijn diverse problemen opgelost die te maken hebben met het veranderen van de soort van de speler bij het scannen van amiibo op het uitrustingsscherm.
    • Wanneer je uitrusting koopt bij Mikey, zal de gekochte uitrusting worden gemarkeerd als nieuw en boven aan de lijst in het uitrustingsscherm verschijnen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de prijs 0 werd bij het kopen van uitrusting bij Mikey.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de game niet verderging tijdens het praten met Mikey. Dit kon gebeuren door herhaaldelijk op de B-knop te drukken terwijl het scherm met effectfragmenten werd getoond.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de namen van het inktvis-3-logo en het ocotpus-3-logo waren verwisseld.
    • Er is een probleem opgelost als je op de ZL-knop drukte om info over een voorwerp te lezen bij Aqua Morgana waarbij, afhankelijk van het voorwerp, het voorbeeldplaatje niet goed werd afgebeeld door de manier waarop het licht erop viel.
    • Er is een probleem opgelost met de fotostand waarbij de camerareset met de Y-knop niet werkte tijdens het maken van een foto met de timer.
    • Er is een probleem opgelost met de fotostand waarbij de afbeelding die als voorbeeld werd weergegeven en de foto die daadwerkelijk in het album was opgeslagen, sterk van elkaar verschilden bij het fotograferen vanuit bepaalde camerahoeken.
    • Er is een probleem opgelost met het meedoen met vrienden waarbij, wanneer iedereen op "Klaar!” heeft gedrukt, het invoeren van bepaalde bedieningselementen ervoor kan zorgen dat matchmaking niet doorgaat, zelfs niet nadat de timer nul heeft bereikt.
    • Er is een probleem opgelost met het meedoen met vrienden waarbij het openen van het lobbymenu om een bepaalde tijd ervoor zou zorgen dat de besturing niet meer werkte en uiteindelijk iedereen uit de groep werd gegooid.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de schim van een vriend(in) die via een notificatie in de lobby of bij Beer & Co verscheen, er anders uitzag dan het daadwerkelijke uiterlijk van die speler.
    • Er is een probleem opgelost met het ophalen van een voorwerp dat is verkregen via SplatNet 3 bij de lobbyterminal, waarbij een verbindingsfout bij het ontvangen van het voorwerp ertoe kon leiden dat je het voorwerp pas kon verkrijgen nadat je de bedieningselementen opnieuw had ingevoerd om het voowerp in SplatNet 3 te verkrijgen.
    • Er is een probleem opgelost bij het spelen van een gevecht of Salmon Run bij De Flipper met iemand die geen netwerkfuncties gebruikt, waarbij een verbindingsfout kan optreden bij het kiezen van een profielachtergrond of titel die niet vanaf het begin in het bezit was.
    • Er is een probleem opgelost waarbij andere spelers je andere uitrusting zouden zien dragen als je je uitrusting veranderde vlak voordat een potje begon in een privégevecht.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de schade die werd weergegeven op doelen op de schietbaan of het kopieerapparaat iets lager was dan de werkelijke schade.
    • Er is een probleem opgelost bij het bewerken van je kluisje waarbij sommige wapens na het plaatsen niet stabiel waren.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een foutmelding niet correct werd weergegeven nadat er een verbindingsfout was opgetreden tijdens het uitwisselen van kaartstukjes in de deck-editor.
    • Er is een probleem opgelost waarbij, wanneer de optie Postweergave is uitgeschakeld, de handgetekende post van de speler die halverwege het tekenen was opgeslagen, werd weergegeven in plaats van de tekeningen die van tevoren waren gemaakt.

    Versie 1.1.2 (uitgebracht op 30 september 2022)

    Aanpassingen aan de connectiviteit

    • Er zijn aanvullende maatregelen geïmplementeerd om de frequentie van communicatiefouten na gevechten en wijzigingen in Salmon Run-klussen te verminderen.

    Aanpassingen aan de spelersbesturing

    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers die Dubbelknallers gebruikten, stopten met aanvallen en aan het einde van een ontwijkduik in zwemvorm kwamen, ongeacht of ze de ZR-knop vasthielden.
    • Er is een probleem opgelost met rollen die werden toegekend door de uitrustingsvaardigheid Rolmodel, waarbij de speler aan het einde van zijn of haar rol in zwemvorm zou komen als diegene op de ZR-knop drukte terwijl diegene de ZL-knop ingedrukt hield tijdens de rol, ongeacht of diegene de ZR-knop ingedrukt bleef houden.
    • Er is een probleem opgelost met zwiepers waarbij spelers na een opgeladen slag twee horizontale slagen uitvoerden, zelfs als ze maar één keer op de ZR-knop drukten.

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers voor een bepaalde tijd geen schade opliepen nadat hun Coole bom-bepantsering kapot was gegaan.
    • Er zijn maatregelen geïmplementeerd om problemen te voorkomen waarbij spelers in bepaalde levels in terrein vast kwamen te zitten als ze van zwemvorm naar mensachtige vorm gingen in de buurt van een Reddingsbar die in de hoek was geplaatst.

    Andere aanpassingen

    • Er is een probleem opgelost waarbij de game crashte wanneer de speler klaar was met het bewerken van zijn/haar kluisje en er een fotostandaard in het kluisje aanwezig was.
    • Er is een probleem opgelost met het ontvangen van een nieuwe catalogus na het bereiken van catalogusniveau 100, waarbij een communicatiefout of het crashen van de game ertoe kon leiden dat de catalogus niet werd ontvangen.

      (In gevallen waarin dit probleem zich al heeft voorgedaan, wordt de gebeurtenis voor het ontvangen van de catalogus opnieuw afgespeeld zodra de speler de software opnieuw heeft opgestart en Aqua Morgana heeft betreden.)

    • Er is een probleem opgelost aangaande superzeeslakken. Als je van het eerste Splatfest geen superzeeslakken hebt kunnen krijgen, wordt de nieuwsuitzending van de uiteindelijke resultaten opnieuw afgespeeld en kun je nu je superzeeslakken verzamelen.

    Omdat deze update-patch zich richt op aanvullende oplossingen voor verbindingsproblemen en voor bepaalde besturings- en gevechtsproblemen, hebben we prioriteit gegeven aan de release ervan.

    We hebben een probleem vastgesteld waarbij de communicatie met de server wordt onderbroken tijdens een gevecht of een wijziging van Salmon Run-klus vanwege instellingen op de netwerkapparatuur van de speler en zijn/haar internetprovider.

    We hebben maatregelen geïmplementeerd om de hoeveelheid communicatie-onderbrekingen te verminderen en latere foutmeldingen na een gevecht of wijziging in Salmon Run-klussen te verminderen, zelfs als er een onderbreking optreedt.

    Daarnaast hebben we voorlopige oplossingen geïmplementeerd voor enkele problemen die het gevoel en de feedback van de besturing tijdens het spelen beïnvloeden.

    In het geval van het probleem met het vastzitten in het terrein bij het gebruik van een Reddingsbar hebben we besloten dat het belangrijker was om snel een oplossing uit te brengen die het probleem verlicht in plaats van te wachten op een 'perfecte oplossing'.

    Als blijkt dat spelers andere spelers lastigvallen of anderszins de Nintendo-Community-richtlijnen overtreden door opzettelijk misbruik te maken van gamebugs, nemen we actief maatregelen, waaronder opschorting van online spelen.

    De volgende patch zal zich voornamelijk richten op balansaanpassingen en andere problemen die buiten het bereik van de huidige patch vielen.

    We blijven gevechtsdata observeren en analyseren en zijn van plan om rond het midden van het huidige seizoen verdere aanpassingen te implementeren.

    Versie 1.1.1 (uitgebracht op 16 september 2022)

    Aanpassingen aan Splatfests

    • De mate waarin Driekleurenoorlogen worden gehouden, is aangepast. Driekleurenoorlogen vinden vanuit het perspectief van het verdedigende team minder vaak plaats dan voorheen.

    Aanpassingen aan de spelersbesturing

    • Er is een probleem opgelost waarbij het mogelijk was om met een inktrol verder te springen dan normaal door een bepaalde knoppeninvoer uit te voeren tijdens het opladen van een muurboost.
    • Er zijn problemen opgelost die optraden bij lang spelen zonder de software af te sluiten, zoals incorrecte schoten van het hoofdwapen van de speler.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de speler door het wateroppervlak kon bewegen of op het water kon staan als hij of zij snel bewoog, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van een ontwijkduik met Dubbelknallers.

    Aanpassingen aan de multiplayer

    • Er is een probleem opgelost waarbij verbindingsfouten vaak optraden aan het einde van gevechten vanwege de verbindingsomgeving.
      • Toegevoegd op 16 september: Door deze oplossing kan het zijn dat in de lobby direct nadat een gevecht is geëindigd, de weergave voor informatie zoals je rang en rangpunten hetzelfde is als voor het gevecht. Als je de lobby echter opnieuw betreedt, zal deze informatie zijn bijgewerkt naar de meest actuele stand.
    • Er is een probleem opgelost met de Spatkuip waarbij de trefferdetectie van de derde en vierde klodder van een enkele volley extreem klein werd.
    • Er is een probleem opgelost waarbij geld en ervaringspunten niet werden toegekend onder bepaalde omstandigheden wanneer een gevecht vroegtijdig eindigde vanwege een gebrek aan spelers.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een speler in bepaalde spelstanden de matchmaking niet kon annuleren als er niet genoeg andere spelers waren. Matchmaking wordt nu automatisch geannuleerd nadat een bepaalde tijd is verstreken.
    • Er is een probleem opgelost voor Walruswerf waarbij het mogelijk was om de achterkant van bepaalde ophaalbruggen te betreden.

    Aanpassingen aan Salmon Run

    • Er is een probleem opgelost waarbij verbindingsfouten vaak optraden aan het einde van opdrachten vanwege de verbindingsomgeving.
    • Er is een probleem opgelost met Moddermuil-events waarbij Moddermuilen op incorrecte wijze bewogen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij sommige spelers met identieke namen werden beschouwd als "rangsupporters" en geen rangpunten kregen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het continu beschadigen van een ondergedompelde Snaai met bepaalde speciale wapens ervoor zorgde dat de game crashte.
    • Er is een probleem opgelost waarbij spelers vast kwamen te zitten in het levelterrein.
    • Er is een probleem opgelost waarbij aan het einde van de strijd het aantal verdiende Beer & Co-punten lager werd weergegeven dan het aantal dat daadwerkelijk werd toegevoegd aan de opgeslagen gegevens van de speler, waardoor er gevallen ontstonden waarin ze geen beloningen konden krijgen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de berichten aan het begin van de derde golf konden veranderen op basis van het al dan niet verschijnen van een Salmonster.

    Aanpassingen aan de verhaalstand

    • Er is een probleem opgelost waarbij er na het voltooien van het laatste level een communicatiefout optrad in het midden van een bepaald filmpje en de speler terugkeerde naar het plein.
      • De tussenfilmpjes na het voltooien kunnen worden bekeken door het laatste level opnieuw te voltooien.
      • In gevallen waarin deze fout optreedt, wordt het laatste level als voltooid beschouwd en kan het level bij een nieuwe poging worden overgeslagen vanuit het pauzemenu.

    Andere aanpassingen

    • Er is een probleem opgelost waarbij de game bij de eerste keer starten vast kon lopen en niet verder ging dan het zwarte scherm na het scherm waar gele en blauwe inkt zich vermengen.
    • Er is een probleem opgelost waarbij het downloaden van een herhaling van een gevecht er af en toe voor zorgde dat de game vastliep.
    • Er is een probleem opgelost waarbij de game crashte wanneer het schema werd bijgewerkt terwijl er werd geprobeerd om mee te doen met een vriend(in).
    • Er is een weinig voorkomend probleem opgelost waarbij de game crashte terwijl de speler een winkel bezocht.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een communicatiefout kon optreden terwijl een speler uitrusting in een winkel ruilde.
    • Er is een probleem opgelost waarbij een verbindingsfout kon optreden bij het kopen van een wapen. De speler lijkt het wapen dan te hebben uitgerust ondanks dat hij of zij het niet heeft kunnen kopen, wat zou leiden tot een verbindingsfout als de speler zou proberen deel te nemen aan een gevecht.

    Omdat deze update-patch zich richt op Splatfest-gerelateerde wijzigingen en bugs aanpakt die een aanzienlijk effect kunnen hebben op de voortgang van de game, hebben we prioriteit gegeven aan de release ervan.

    Houd er rekening mee dat de wijzigingen in de frequentie van Driekleurenoorlogen tijdelijk zijn. Voorlopig zullen er wat meer gevallen zijn waarin spelers Driekleurenoorlog selecteren, maar in plaats daarvan in een Grondoorlog-gevecht worden geplaatst. In de toekomst zullen de specificaties van Splatfest-matchmaking blijven worden aangepast en zal dit probleem worden verholpen. We willen deze wijzigingen implementeren met het nieuwe seizoen dat in december begint.

    De volgende patch zal zich voornamelijk richten op balansaanpassingen en andere problemen die buiten het bereik van de huidige patch vielen.

    We zullen gevechtsgegevens blijven observeren en analyseren en zijn van plan om halverwege het huidige seizoen aanpassingen door te voeren.

    Versie 1.1.0 (uitgebracht op 8 september 2022)

    Aanpassingen aan de singleplayer

    • Het uiterlijk van de kapitein kan nu worden aangepast door naar het schetsboek in de tent in de krater te gaan en op de A-knop te drukken.
      • Zelfs nadat je andere levels hebt vrijgespeeld, kan de krater tijdelijk opnieuw worden bezocht door de voltvisknuffel in het kamp te onderzoeken en te kiezen voor het herbeleven van herinneringen.
    • De fotostand kan nu op bepaalde plekken in de verhaalstand worden gebruikt.

    Andere aanpassingen

    • Functies met betrekking tot onlinecommunicatie kunnen nu worden gebruikt.