• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Veelgestelde vragen over digitale game-aankopen via de Nintendo-website

    Een game kopen

    Hoe kan ik een game kopen op de Nintendo-website? Heb ik een Nintendo Switch-systeem nodig?

    Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig. Je hoeft je Nintendo Switch-systeem niet bij de hand te hebben, maar je Nintendo-account moet minstens één keer de Nintendo eShop hebben geopend op een Nintendo Switch-systeem voordat je digitale games kunt aanschaffen op de Nintendo-website.

    Lees Hoe kan ik software kopen of voorbestellen op de officiële Nintendo-website? voor meer informatie over het kopen van een game.

    Hoe kan ik voor mijn game betalen?

    Je kunt gouden punten van My Nintendo uitgeven om korting te krijgen bij aankoop van digitale Nintendo Switch-games en DLC.

    Het resterende aankoopbedrag wordt afgetrokken van je Nintendo eShop-tegoed. Als je niet genoeg tegoed hebt, kun je tegoed toevoegen op de volgende manieren:

    • Een geldige VISA Maestro, VISA-Delta of MasterCard (bijvoorbeeld creditcard, betaalpas of cadeaubon)
    • Een PayPal-account
    • Een Nintendo eShop Card

    Heb ik een Nintendo Network ID nodig om games te kopen?

    Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig.

    Games die je koopt worden automatisch gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account.

    Wanneer moet ik betalen voor mijn bestelling?

    Wanneer je de bestelling plaatst, wordt het volledige aankoopbedrag van je Nintendo eShop-tegoed afgeschreven. Als je niet over voldoende tegoed beschikt, kun je een Nintendo eShop Card of een geldige VISA, Maestro, VISA-Delta of MasterCard gebruiken om je tegoed aan te vullen.

    • Games die al zijn uitgebracht worden gedownload naar je Nintendo Switch-systeem zodra je een bestelling plaatst. Wanneer de download is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
    • Als je een game van tevoren bestelt, begint je systeem alvast met het downloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je kunt de game spelen na het downloaden van een kleine update die beschikbaar wordt gemaakt op het moment dat de game wordt uitgebracht.

    Klik hier voor meer informatie over dit proces.

    Wat is het annuleringsbeleid voor digitale aankopen?

    Alle aankopen zijn definitief. Zorg ervoor dat je voldoet aan alle downloadvereisten voor je game voordat je een bestelling plaatst.

    Waarom is mijn creditcard afgewezen?

    Helaas kunnen we je niet voorzien van de specifieke reden voor de afwijzing van een creditcard. Neem contact op met de bank of het creditcardbedrijf als je wilt weten waarom je creditcard precies is afgewezen.

    Een game downloaden

    Wat heb ik nodig om een game te downloaden?

    Je hebt een Nintendo Switch-systeem, een Nintendo-account, een internetverbinding en toegang tot de Nintendo eShop nodig om de game te downloaden nadat je hem hebt gekocht.

    Klik hier voor hulp met het downloaden van een game.

    Wanneer kan ik mijn game downloaden?

    Je game wordt gedownload naar je systeem zodra je de aankoop voltooit of, in het geval van een voorbestelling, niet eerder dan 7 dagen voor de releasedatum van de game. (Zorg ervoor dat je systeem voldoet aan alle downloadvereisten.)

    • Voor uitgebrachte games geldt: wanneer de download is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
    • Voor vooruitbestelde games geldt: wanneer de betaling is verwerkt en niet eerder dan 7 dagen voor de releasedatum van de game, wordt een niet-speelbare versie van de game alvast gedownload naar je systeem. Je kunt de game spelen na het downloaden van een kleine update die beschikbaar wordt gemaakt op het moment dat de game wordt uitgebracht.

    Klik hier voor meer informatie over dit proces.

    Ik zie de game niet op mijn Nintendo Switch-systeem!

    Zodra je je aankoop hebt voltooid, wordt je game automatisch gedownload naar het systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account. Om de game te kunnen downloaden heeft je Nintendo Switch-systeem genoeg vrije ruimte nodig en moet hij aan staan of in de slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op het systeem zodra de download is voltooid.

    Voor vooruitbestelde games geldt dat de game alvast wordt gedownload naar je systeem, niet eerder dan 7 dagen voor de releasedatum van de game. Je zult een pictogram van de game zien in het HOME-menu, maar je kunt de game niet spelen totdat deze officieel is uitgebracht. Je kunt de game spelen na het downloaden van een kleine update die beschikbaar wordt gemaakt op het moment dat de game wordt uitgebracht.

    Probeer het volgende als je game niet verschijnt:

    • Controleer het Nintendo Switch HOME-menu om te zien of er een gamepictogram is dat aangeeft dat de download momenteel bezig is. Als de download nog bezig is, wacht dan totdat deze voltooid is.
    • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het voldoet aan deze vereisten. Klik hier voor hulp met het opzetten van je internetverbinding of om problemen op te lossen.
    • Ga naar GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch om te bevestigen dat er genoeg ruimte op je systeem is om de download te voltooien. Als er niet genoeg vrije ruimte is, moet je wat content verwijderen.
    • Ga naar ACCOUNTINFORMATIE in de Nintendo eShop (selecteer je profielafbeelding rechtsboven). De games die op het systeem zijn gekocht of ingewisseld verschijnen hier en kunnen kosteloos opnieuw worden gedownload.

    Algemene vragen

    Hoe gebruiken jullie mijn persoonlijke gegevens?

    Nintendo weet dat privacy belangrijk voor je is. Ons privacybeleid voor Nintendo-accounts (https://accounts.nintendo.com/term_chooser/privacy_policy) beschrijft hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, opslaan en beschermen.

    Komt mijn aankoop in aanmerking voor My Nintendo-punten?

    Ja. Zolang je je hebt aangemeld bij My Nintendo voordat je de game koopt, komt je game in aanmerking voor My Nintendo-punten. My Nintendo-punten worden automatisch toegewezen aan de Nintendo-account die gebruikt is om de game te kopen.

    Volg deze stappen om je My Nintendo-puntentegoed te bekijken:

    1. Ga naar http://my.nintendo.com
    2. Klik op INLOGGEN.
    3. Log in op je Nintendo-account.

    Als je bent ingelogd, kun je het tegoed en de geschiedenis van je punten controleren, de nieuwste beloningen zien en missies bekijken die je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verdienen.

    Ga naar onze supportwebsite voor meer hulp met My Nintendo.

    Kan ik games toevoegen aan mijn wenslijst via de officiële Nintendo-website?

    Je kunt games aan je wenslijst toevoegen door de game te vinden op de officiële Nintendo-website en rechts AAN JE WENSLIJST TOEVOEGEN te selecteren. Als je al bent ingelogd, wordt de game automatisch aan je wenslijst toegevoegd. Als je niet bent ingelogd, wordt je eerst gevraagd om in te loggen.

    Je kunt ook games aan je wenslijst toevoegen door de Nintendo eShop te bekijken op je systeem en het hartpictogram te selecteren.

    Gerelateerde categorieën