We zoeken een

Intern in the area of Digital Channels (m/v)

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Fully supporting the Digital Channels team in all activities related to the communication on digital channels, incl. the Nintendo´s website homepage and social media
  • Ensuring timely implementation of social media messages (tweets, posts, videos, etc.) for Nintendo of Europe's owned social media channels, including Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Twitch, LinkedIn and others in co-operation with internal stakeholders
  • Evaluating the success of activities on Nintendo of Europe's digital channels based on pre-defined KPIs
  • Researching and proposing new opportunities for digital marketing and advertising campaigns, incl. A/B testing
  • Providing support and consultancy to internal stakeholders

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Strong interest in digital marketing
  • Fluent in spoken and written English, another European language
  • Good Microsoft Office knowledge, especially good under standing of Excel is a plus as well as Adobe Photoshop skills
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: November 2018

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.