We zoeken een

Intern in the area of European PR (m/v)

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Closely liaising with the Nintendo of Europe product teams and asset teams to gain the most up-to-date PR product knowledge of all Nintendo's future releases
  • Requesting, logging and gaining approvals and timely distribution of PR assets (artwork, screenshots, gameplay footage, etc.) to key territories across Europe
  • Providing a product rich perspective when joining PR briefs, PR Plans and PR brainstorms
  • Market liaison to gather and share information across Europe
  • Reviewing press releases and facilitating the approval process
  • Organising travels and providing support in the organisation of European events / admin support
  • Compilating and distributing of coverage reports
  • Providing general admin support to the European Communications team
  • Working on social media activities as required

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Experience and strong interest in PR / Marketing / Journalism and the gaming Industry & gaming; Confident writer and presenter
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • IT Skills in Microsoft Office (Good understanding of Power Point)
  • Excellent organizational and good communication skills with an excellent attention to details and an adaptable team player
  • Good knowledge of European gaming media and a keen gamerwith passion for games and the video game industry

Earliest start date: March 2019

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.