We zoeken een

Intern in the area of O2O Marketing & CRM (m/v)

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Supporting Nintendo´s European Internet activities in the area content implementation and project management
  • Supporting the set-up of e-mail campaigns in our content management system (CMS) and e-mail marketing tool
  • Performing the monitoring and measurement of e-mail marketing activities
  • Conducting research on the latest industry trends
  • Liaising with Nintendo internal stakeholders to coordinate efforts and information flow
  • Supporting the creation of assets for consumer communication, such as e-mails, notifications, etc.

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The mandatory minimum length of the internship is 6 months
  • Relevant studies (Business Administration/Marketing/IT Bachelor or Master program)
  • Good knowledge of MS Office, especially Excel
  • Basic skills in SQL and knowledge in Adobe Photoshop is a plus
  • Fluent in spoken and written English; other European languages appreciated
  • Analytical and conceptual thinking
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • A passion for games and the video game industry

Earliest start date: September 2018

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.