• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij Nintendo Support

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Aankondiging van de beëindiging van onlinediensten voor Nintendo 3DS- en Wii U-software – update van januari 2024

    Bedankt voor jullie voortdurende steun voor onze producten.

    Vanaf 8 april 2024 zal het helaas niet meer mogelijk zijn om met Nintendo 3DS*- en Wii U-software online te spelen of andere functies te gebruiken waar onlinecommunicatie voor nodig is. Dit heeft ook betrekking op online coöperatief spelen, internetranglijsten en gegevensoverdracht.

    Voor informatie over de badges van Nintendo Badge Arcade die je in het HOME-menu van Nintendo 3DS-systemen kunt plaatsen, kun je hier terecht.

    Houd er rekening mee dat we de onlinediensten voor Nintendo 3DS- en Wii U-software wellicht eerder moeten beëindigen wanneer er een situatie optreedt die het moeilijk maakt om de diensten te blijven ondersteunen.

    We bedanken alle spelers hartelijk voor het gebruikmaken van de onlinediensten van Nintendo 3DS- en Wii U-software door de jaren heen, en we bieden onze excuses aan voor eventueel ongemak.

    *Dit heeft ook betrekking op exclusieve software voor systemen in de New Nintendo 3DS-familie.

    Vragen en antwoorden

    Kan ik nog steeds offline spelen nadat de onlinediensten zijn beëindigd?

    Ja. Spelers kunnen nog steeds gebruikmaken van functies en spelstanden waar geen onlinecommunicatie voor nodig is.

    Zijn er onlinediensten die beschikbaar blijven nadat de onlinediensten over het algemeen zijn beëindigd?

    Voor de volgende software blijft het mogelijk om onlinediensten te gebruiken, al is het mogelijk dat deze diensten in de toekomst ook worden beëindigd.

    • Pokémon Bank
    • Poké Transporter

    Heeft de beëindiging van de onlinediensten alleen betrekking op software van Nintendo of ook op software van andere uitgevers?

    Op enkele uitzonderingen na worden de onlinediensten voor alle Nintendo 3DS- en Wii U-software beëindigd. Neem contact op met uitgevers voor informatie over de onlinediensten van hun software.

    Blijft het mogelijk om aangeschafte software en updates te downloaden?

    Voorlopig blijft het mogelijk om aangeschafte software, downloadcontent en updates opnieuw te downloaden in de Nintendo eShop.

    Zullen StreetPass en SpotPass na de beëindiging van de onlinediensten niet meer beschikbaar zijn?

    StreetPass maakt gebruik van lokale communicatie tussen systemen in de Nintendo 3DS-familie, waardoor je er nog steeds gebruik van kunt maken nadat de onlinediensten zijn beëindigd. Functies van SpotPass zullen echter niet meer beschikbaar zijn, doordat SpotPass gebruikmaakt van onlinecommunicatie.

    Het blijft bijvoorbeeld mogelijk om StreetPass te gebruiken in StreetPass Mii-park, dat is voorgeïnstalleerd op systemen in de Nintendo 3DS-familie, maar je zult geen gebruik meer kunnen maken van functies waar onlinecommunicatie voor nodig is (waaronder het ontvangen van nieuwe puzzels in Puzzelruil).