• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • 3x1_CRSReport_2022_nlNL.jpg

    Een bericht van de president

    Shuntaro Furukawa

    Representative Director en President

    Nintendo Co., Ltd.

    "Een lach op de gezichten toveren van iedereen die in aanraking komt met Nintendo":

    Dit is wat MVO voor ons inhoudt

    CI_CSRReport_PresidentFurukawaShuntaro.jpg

    Met ons MVO-doel om "een lach op de gezichten te toveren van iedereen die in aanraking komt met Nintendo" onderzoeken we voortdurend de beste manieren waarop Nintendo zijn sociale verantwoordelijkheden kan vervullen door middel van bedrijfsbrede samenwerking.

    Met het oog op de sociale omstandigheden rondom Nintendo hebben we vier onderwerpen als onze MVO-prioriteitsgebieden aangewezen: 'consumenten', 'toeleveringsketen', 'werknemers' en 'milieu'. We blijven onze MVO-activiteiten uitvoeren op basis van dit raamwerk.

    Onze vier prioriteitsgebieden omvatten initiatieven zoals het verbeteren van de productkwaliteit en het waarborgen van productveiligheid, het creëren van een omgeving waar kinderen met een gerust hart kunnen spelen, het bevorderen van MVO-inkoop door middel van communicatie met onze leveranciers, het samenstellen van een werkomgeving die de verschillende capaciteiten van onze medewerkers volledig ondersteunt en het verminderen van de impact die onze producten en bedrijfsactiviteiten op het milieu hebben.

    Deze initiatieven zijn in lijn met Nintendo's zakelijke doel om entertainment te bieden waar iedereen van kan genieten, ongeacht leeftijd, geslacht, ervaringen in het verleden en andere verschillende sociale achtergronden. We zullen onze inspanningen nauwgezet voortzetten, terwijl we op dienovereenkomstige wijze de status van onze MVO-activiteiten bekendmaken, rekening houdend met onze vier prioriteitsgebieden.

    Hoewel we het Nintendo-DNA van originaliteit, flexibiliteit en oprechtheid koesteren dat we al lange tijd stimuleren, zijn we toegewijd aan het bereiken van onze MVO-doelen naast ons doel om een bedrijf te zijn dat iedereen een lach op het gezicht tovert door middel van entertainment.

    Een bericht van de president van Nintendo of Europe

    Stephan Bole

    President

    Nintendo of Europe

    Iedereen uniek, intuïtief en leuk entertainment bieden, ongeacht leeftijd, geslacht of game-ervaring.

    CI_CSRReport_StephanBole.jpg

    In juli 2018 werd ik benoemd tot president van Nintendo of Europe, en tegen die tijd werkte ik al meer dan 30 jaar bij Nintendo. Ik heb het geluk gehad dat ik het grootste deel van mijn carrière mocht doorbrengen in een bedrijf met zo'n lange geschiedenis en met mensen van over de hele wereld, van wie velen ook al jaren voor Nintendo werken. Ik ben trots op onze diverse teams en geloof oprecht dat er voor iedereen plaats is bij Nintendo. Wij geloven dat onze medewerkers onze kostbaarste kracht zijn, en we zijn er trots op dat veel medewerkers lang bij ons blijven en onze missie delen.

    Die missie, "Een lach op de gezichten toveren van iedereen die in aanraking komt met Nintendo", is de kern van alles wat we doen. Op de eerste plaats door het leveren van uniek, intuïtief en leuk entertainment voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht of game-ervaring, maar ook in de manier waarop we deze content leveren, en dit is waar onze MVO-activiteiten om de hoek komen kijken. Met onze vier hoofdprioriteiten (consumenten, werknemers, toeleveringsketen en milieu) omarmen we MVO als onderdeel van onze cultuur en als onderdeel van ons merk.

    Als een gezamenlijk Nintendo denken we collectief vanuit een mondiale invalshoek over onze activiteiten. Tegelijkertijd is een ander principe waar we bij Nintendo naar leven, en dat hier bij Nintendo of Europe volledig wordt omarmd, dat we veel waarde hechten aan een lokaal perspectief, met name als het gaat om onze MVO-initiatieven. Onze Europese kantoren, of ze nu in Frankfurt, Madrid, Windsor, Milaan of elders zijn gevestigd, zijn allemaal gericht op de lokale behoeften, die per regio en cultuur kunnen verschillen.

    Om onze MVO-inspanningen te ondersteunen, hebben we bij Nintendo of Europe een comité opgericht met leden die verschillende afdelingen en bedrijfsonderdelen vertegenwoordigen. In 2021 hield dit MVO-hoofdcomité een interne enquête onder het personeel, met als doel het vormgeven van een aangepaste MVO-aanpak in Europa met doelstellingen die relevant zijn voor onze werknemers, onze consumenten en onze sociaaleconomische omgeving. De uitkomst van de enquête heeft ons lopende werk geïnformeerd, dat tot uiting komt in vier subcomités: 'Milieu', 'Aankoop', 'Diversiteit, gelijkheid en inclusie' en 'Sociale bijdrage en liefdadigheid', waarvan de leden het belang van hun specifieke onderwerpen actief ondersteunen en onder de aandacht brengen.

    In alles wat we doen, blijven we verantwoordelijk handelen met het oog op het toveren van een glimlach op de gezichten van iedereen die in aanraking komt met Nintendo, zowel nu als in de toekomst.

    Lees meer (beschikbaar in het Engels en Japans)

    Meer informatie