Software-update: 11 oktober 2017

Van toepassing op: Nintendo Switch


Er is nu een software-update beschikbaar die toegang biedt tot nieuwe functies en aanpassingen om de spelervaring te verbeteren. Om de software bij te werken start je de game op terwijl je Nintendo Switch-systeem is verbonden met het internet. De softwareversie na deze update is v1.4.0.

Inhoud van de update

Aanpassingen Salmon Run

  • Probleem verholpen waarbij bepaalde combinaties van hoofd- en speciale wapens niet in beeld verschenen, terwijl ze deel uitmaakten van de vier wapens waarmee Salmon Run werd begonnen.
  • Probleem verholpen waarbij spelers die in de stand voor het behouden van je leven aan de rand van het speelveld geplaatst werden, door het speelveld vielen na een hoge sprong naar het startpunt of het Beer & Co schip aan het einde van een golf.
  • Probleem verholpen tijdens de zoektocht naar een Goldie, waarbij zijn formaat en de locatie van de gouden eieren, die hij laat vallen na te zijn verslagen, per speler verschilde.
  • Probleem verholpen waardoor de raketwerper van Salmodrone werd vernietigd als deze tijdens het sluiten werd geraakt door een bom die het wapen niet binnendrong.
  • Probleem verholpen waardoor op muren zwemmende spelers voortdurend schade opliepen na een aanval door een Salmo, Salmini of Sallog.
  • Probleem verholpen waarbij inkt van een Morser het verhinderde om een van je medespelers opnieuw tot leven te wekken.
  • Probleem verholpen waarbij twee uitrustingsstukken dezelfde willekeurig bepaalde vermogens kregen toegewezen, bij het gelijktijdig ontvangen van de beperkte tijdbonus voor deze en de voorgaande maand.

Aanpassingen toeschouwerstand

  • Probleem verholpen waardoor de verkeerde animaties werden vertoond als objecten, met uitzondering van spelers, zoals inktrails en Inktgordijnen schade opliepen, terwijl de game vanuit een bepaald gezichtspunt van een speler werd bekeken.
  • Het geluidseffect dat hoorbaar is als een speler tijdens de gewone game schade oploopt, is nu ook hoorbaar in de toeschouwerstand, als de game vanuit het gezichtspunt van de speler wordt bekeken.

Aanpassingen beoordelingsgraad spelers

  • Als voorheen een beoordelingsgraad van S+1 of hoger werd verlaagd, zakten spelers in een keer naar S+0. Deze degradatie is nu beperkt tot maximaal vijf niveaus.
  • In navolging van de bovenstaande aanpassing, is het voor het behouden van een beoordelingsgraad van S+0 t/m S+49 vereist dat de beoordelingsgraadmeter 50% gevuld blijft (was 49%).

Aanpassingen multiplayerstand

  • Probleem verholpen waardoor spelers onder de volgende voorwaarden alleen gebruik konden maken van inkttolerantie als deze aan het maximale aantal slots was toegewezen.
    • Bewegen terwijl met een spetterwapen werd geschoten.
    • Bewegen terwijl met een knallerwapen werd geschoten.
    • Bewegen terwijl aanstalten werd gemaakt een bom of subwapen te gooien.
  • Een met de lader opgeslagen schot blijft behouden als de speler in vijandelijke inkt zwemt en verandert in kindervorm.
  • Probleem verholpen waardoor spelers geen lader konden afvuren als de ZR-knop opnieuw werd ingedrukt nadat een opgeladen schot was verlopen.
  • De terugslagafstand als een inktloze roller of roller die zich in de lucht bevindt wordt aangeraakt is verkleind.
  • Probleem verholpen waardoor, bij gelijktijdig gebruik van de camera, het dradenkruis van een roller of Plenzerwapen zich niet in het midden van het scherm bevond.
  • Probleem verholpen waardoor, bij gelijktijdig gebruik van de camera, Plenzerwapens met een afwijking werden afgevuurd.
  • Probleem verholpen waardoor er een verschil ontstond tussen de bewegingssnelheid tijdens het schieten met een Plenzerwapen zonder inkt en het schieten mét inkt in de houder.
  • Probleem verholpen waardoor een Morserwapen inkt vanaf een hogere positie schoot dan het leek te schieten.
  • Probleem verholpen waardoor tegenstanders die zich achter een Inktgordijn bevonden geraakt werden als een bom de rand van het gordijn raakte.
  • Probleem verholpen waardoor Curlingbommen snelheid verloren als ze op een hellend vlak werden gegooid.
  • Probleem verholpen waardoor bommen de grond niet kleurden als ze aan de uiterste rand van een level explodeerden.
  • Probleem verholpen waardoor het voorspelde bereik van het subwapen onjuist werd weergegeven als het speciale wapen Spetterbui in gereedheid werd gebracht, terwijl ook de subwapens Detector of Gifmist waren uitgerust.
  • Probleem verholpen waardoor het inkteffect van een Spetterbui er onnatuurlijk uitzag als de bui een dak of vergelijkbaar object in het level raakte.
  • Bellen uit de Bellenblazer die aan het eind van een gevecht uiteen spatten, kleuren het level niet langer.
  • Probleem verholpen waardoor de bewegingssnelheid varieerde tijdens het schieten met de Bellenblazer, afhankelijk van het uitgeruste hoofdwapen.
  • Het uitrusten van wapens als de E-liter 4K en Dynamoroller in de stand Bazookarper, verlaagt niet langer de bewegings- en zwemsnelheid bij het vasthouden van de Bazookarper.
  • Probleem verholpen in de stand Bazookarper, waardoor het onderspuiten van een springende speler die de Bazookarper vasthield ertoe leidde dat de Bazookarper niet opnieuw verscheen op zijn vaste locatie, maar op het punt waar de speler begon te springen.
  • Probleem verholpen in Sushistraat, waarbij Kleefbommen en andere objecten die naar het gebied rond de centrale brug in het level werden gegooid erin wegzakten.
  • Probleem verholpen in Koraalcampus, waarbij spelers die een roller of Plenzerwapen in gereedheid brachten, op bepaalde locaties door het level zakten.
  • Probleem verholpen in Tonijntorens, waarbij spelers die in het centrale gebied van het level naar beneden vielen, sneller vielen dan in andere levels.
  • Probleem verholpen in Klipvisklipper, waar spelers in bepaalde pilaren konden staan.
  • Probleem met het rolmodel verholpen, waardoor spelers die, na gebruik van het speciale wapen Inktjet, terugkeerden naar het startpunt, niet konden rollen als ze vlak voor de landing veranderden in inktvisvorm.
  • De specificaties van sommige hoofdwapens zijn gewijzigd.

Wapen Omschrijving van de aanpassingen
Spetterspuit
  • Het vuurbereik is met circa 6% vergroot.
  • De hoeveelheid inkt die bij een schot wordt afgevuurd is vergroot, waardoor het makkelijker wordt om de grond te kleuren.
.52 Kaliter
  • Het vuurbereik is met grofweg 6% vergroot. De afstand waarop meer dan 50 schade wordt toegebracht blijft ongewijzigd.
N-ZAP '85
  • Aangepast om aan te sluiten bij de snellere bewegings- en zwemsnelheid, wanneer niet wordt gevuurd met wapens als de Spettertuit en de Superspetter jr.
  • De bewegingssnelheid tijdens het schieten is met circa 5% verhoogd.
  • Het is makkelijker geworden om de grond rond je voeten te kleuren.
Superspetter Pro
Forge Superspetter Pro
  • De vuursnelheid is met ruwweg 67% verhoogd, terwijl het bereik ongewijzigd is gebleven.
  • Het schommelen van het wapen als op de grond wordt gevuurd, is met ongeveer 10% verminderd.
  • Het schommelen van het wapen als vlak na een sprong wordt gevuurd, is met circa 10% verminderd.
  • Het bereik van de inktspetters bij een schot is met grofweg 2% verkleind.
.96 Kaliter
  • De toegebrachte schade door een schot is verhoogd van 52 naar 62.
  • Het schommelen van het wapen als op de grond wordt gevuurd, is met ongeveer 8% verminderd.
  • Het schommelen van het wapen als vlak na een sprong wordt gevuurd, is met circa 40% verminderd.
H-3 Langsnuit
  • De vuursnelheid is met circa 25% verhoogd, terwijl het bereik ongewijzigd is gebleven.
  • De duur van het schommelen van het wapen, vlak na een sprong, is met 15/60 seconde verminderd.
  • De tijd vanaf het moment dat een wapen begint te stoppen met schommelen, is met 15/60 seconde verminderd.
  • Het is makkelijker geworden om de grond rond je voeten te kleuren.
Knalblaster
  • Het bereik van een explosie na een schot is verhoogd met circa 14%.
  • Het gebied dat met inkt wordt bedekt na exploderende schoten is vergroot.
Carbonroller
  • Als de grond ononderbroken wordt gekleurd door de ZR-knop ingedrukt te houden, wordt de maximale bewegingssnelheid een seconde eerder bereikt.
  • Het is makkelijker geworden om de grond voor je te kleuren met een horizontale zwaai.
  • De met een horizontale of verticale zwaai toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met ongeveer 40% verhoogd.
Klodderroller
Krak-On Klodderroller
Heldenroller (replica)
  • De breedte van een inktstrook, bij het gebruik van de ZR-knoop om de grond ononderbroken te kleuren, is bij de maximale snelheid met circa 8% vergroot.
  • Het is makkelijker geworden om de grond voor je te kleuren met een horizontale zwaai.
  • De met een horizontale of verticale zwaai toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met ongeveer 40% verhoogd.
Dynamoroller
  • De breedte van een inktstrook, bij het gebruik van de ZR-knoop om de grond ononderbroken te kleuren, is bij de maximale snelheid met circa 13% vergroot.
  • De inktstraal is een klein beetje verbreedt, als vanaf een hogere positie wordt gevuurd.
  • De met een horizontale of verticale zwaai toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met ongeveer 60% verhoogd.
Flexroller
  • De bewegingssnelheid als een roller boven het hoofd wordt gezwaaid is verhoogd.
  • Het is makkelijker geworden om de grond voor je te kleuren met een horizontale zwaai.
  • Het bereik van de afgevuurde inkt bij een horizontale zwaai is met circa 17% verhoogd.
  • Het bereik waarbinnen de maximale hoeveelheid schade wordt toegebracht met een horizontale zwaai is vergroot met 25%.
  • De met een horizontale of verticale zwaai toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met ongeveer 40% verhoogd.
Inktkwast
  • Vijandelijke inkt heeft niet langer een negatief effect als je erdoorheen loopt terwijl je de grond ononderbroken kleurt door de ZR-knop ingedrukt te houden.
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 40% verhoogd.
Octokwast
Heldenkwast (replica)
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 40% verhoogd.
Octopoets
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
Bloplader
Firefin Bloplader
Heldenlader (replica)
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
Schelpschutter
Firefin Schelpschutter
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
E-liter 4K
  • Het gebied dat met inkt wordt bedekt als schoten een muur raken is met ongeveer 33% vergroot.
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
E-liter 4K met vizier
  • Het gebied dat met inkt wordt bedekt als schoten een muur raken is met ongeveer 33% verhoogd.
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% vergroot.
Bamboem 14-A
  • De bewegingssnelheid tijdens het opladen is met circa 50% verhoogd.
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
Spetbuizer
  • Niet volledig opgeladen schoten kunnen nu worden bewaard.
  • De tijd tussen het afvuren van een opgeladen schot en het schieten is verlaagd met 5/60 seconde.
  • De toegebrachte schade door volledig opgeladen schoten is verhoogd van 160 naar 180.
  • De toegebrachte schade als inkt naar vijandelijke Barstbubbels wordt geschoten is met circa 30% verhoogd.
Mini-Spetling
  • Toegebrachte schade is verhoogd van 28 naar 32.
  • De bewegingssnelheid tijdens het opladen is met circa 17% verhoogd.
  • De bewegingssnelheid tijdens het vuren is met ongeveer 14% verhoogd.
Dubbelspatters
  • De duur van de inactiviteit na het uitvoeren van een duikrol is verminderd met 8/60 seconde.
Dubbelknallers
Enperry Dubbelknallers
Heldenknallers (replica)
  • De duur van de inactiviteit na het uitvoeren van een duikrol is verminderd met 8/60 seconde.
Dubbelplonzers
  • Het gebied dat na een schot met inkt wordt bedekt is met ruwweg 9% vergroot.
  • De duur van de inactiviteit na het uitvoeren van een duikrol is verminderd met 8/60 seconde.
  • Spelers kunnen nu bewegen na een duikrol, voordat ze opnieuw in actie komen.
Plenzer
Heldenknallers (replica)
  • De tijd voordat de paraplu zich opent, is verminderd met 8/60 seconde.
  • Nadat de paraplu zich begint te openen, is de tijd om hem volledig te openen verminderd met 10/60 seconde.
  • De bewegingssnelheid met de geopende paraplu is verhoogd met circa 38%.
  • Terwijl de maximale schade van een salvo gehandhaafd blijft op 90, is de toegebrachte schade door een enkele treffer verhoogd van 15 naar 18.
  • De door spetters (met uitzondering van Klodderblasters), spetlings en knallers toegebrachte schade aan de paraplu, is verminderd met ruwweg 30%.
  • De paraplu wordt niet langer vernietigd, direct nadat hij in contact komt met een Barstbubbel.
  • De toegebrachte schade als vijandelijke Barstbubbels worden beschoten met inkt, is met ongeveer 30% verhoogd.
Kampeerplenzer
  • De tijd om terug te keren naar de standaardbewegingssnelheid, nadat lopend werd geschoten, is verminderd met 10/60 seconde.
  • De toegebrachte schade door elke treffer is verhoogd van 15 naar 17,5.
  • De maximale schade door salvo's is verhoogd van 120 naar 122,5.
  • De door spetters (met uitzondering van Klodderblasters), spetlings en knallers toegebrachte schade aan de paraplu, is verminderd met ruwweg 30%.
  • De paraplu wordt niet langer vernietigd, direct nadat hij in contact komt met een Barstbubbel.
  • De toegebrachte schade als vijandelijke Barstbubbels worden beschoten met inkt, is met ongeveer 30% verhoogd.
Kladderwerper
Kladderwerper Pro
  • Het gebied dat met een schot wordt geraakt, is verkleind met circa 10%.
  • Het gebied dat na een schot met inkt wordt bedekt, is verkleind met circa 8%.
  • De snelheid waarmee schoten de grond kleuren met inkt, is verminderd met circa 13%.
Klotstrommel
  • Het gebied dat met inkt wordt bedekt als het midden van een schot de grond raakt, is met ongeveer 20% verkleind.

  • De specificaties van sommige speciale wapens zijn gewijzigd.

Speciaal wapen Omschrijving van de aanpassingen
Spetterraketten
  • De met schoten inkt toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met grofweg 50% verhoogd.
Magistraal
  • Tegenstanders die zich in een level verstoppen achter obstakels, worden zichtbaar als de Magistraal circa 23% verder weg is dan voorheen.
  • De met schoten inkt toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met grofweg 100% verhoogd.
Inktjet
  • De met directe treffers of afgevuurde spetters toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met ruwweg 100% verhoogd.
Curlingbomkanon
  • De afstand die een Curlingbom aflegt zonder te worden opgeladen is met circa 50% verlengd.
Spetterbui
  • De door de storm toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met grofweg 150% verhoogd.
Bellenblazer
  • De door teamgenoten toegebrachte schade aan bubbels is met ongeveer 20% verhoogd.
  • De benodigde tijd om, na het creëren van drie bubbels, terug te schakelen naar het hoofdwapen, is verminderd met 20/60 seconde.
  • De toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met circa 100% verhoogd.
Barstbubbel
  • De door uiteenspattende bubbels toegebrachte schade aan vijandelijke Barstbubbels is met grofweg 150% verhoogd.
  • De bewegingen van Barstbubbels zijn duidelijker te horen voor spelers in de omgeving.
  • Het bereik voor de minimale schade (55), toegebracht door de explosie van de Barstbubbel als de specialist niet wordt gebruikt, is met circa 14% verkleind.
    • Door het balanceren van de vaardigheden is het bereik bij de maximale hoeveelheid vaardigheid gelijk als voorheen.

De specificaties van sommige vaardigheden zijn gewijzigd.

Vaardigheden Omschrijving van de aanpassingen
Hoofdspaarder
  • De volgende wapens profiteren duidelijk van de hoofdspaarder, zelfs als de vaardigheid niet is toegewezen aan verschillende slots.
    • Het gebruik van zoveel mogelijk hoofdspaardervaardigheden heeft hetzelfde effect.
  • Superspetter Pro
  • Forge Superspetter Pro
  • Lunablaster
  • H-3 Langsnuit
  • Dynamoroller
  • E-liter 4K
  • E-liter 4K met vizier
    Kampeerplenzer
Hardloper
  • Bewegingssnelheid verhoogd met 20%, bij het gebruik van deze vaardigheid tijdens het schieten op een Splatling.
Specialist
  • Bij het gebruik van de specialist is het formaat van het doelwitpictogram met ruwweg 67% vergroot.
  • Na activering van de specialist is de benodigde tijd om spelers te beschermen met het Inktharnas verlaagd.
  • Bij het gebruik van de specialist van de Inktjet is het bereik van de explosie na een schot vergroot. Ter compensatie is de tijd dat je de specialist van de Inktjet kunt gebruiken met ongeveer 50% teruggebracht.
  • Voor de specialist van de Barstbubbel is het bereik voor het toebrengen van de minimale schade (55) bij een explosie vergroot.
    • In navolging van de aanpassingen aan de Barstbubbel, blijft het bereik bij de maximale hoeveelheid specialist ongewijzigd.
  • Een probleem met de Spetterbui, waarbij het speciale wapen bij gebruik van de subtopper verder kon worden gegooid, is verholpen. De specialist verlengt het werpbereik van het speciale wapen van de Spetterbui nu op de juiste wijze.
Turbosprong
  • De oplaadtijd om een supersprong uit te voeren is merkbaar verminderd, ook als de vaardigheid niet in verschillende slots is geplaatst.
    • Het maximaliseren van de hoeveelheid turbosprongvaardigheden heeft hetzelfde effect.
    • De tijd tussen het kiezen van het landingspunt en de daadwerkelijke landing blijft ongewijzigd.
Subtopper
  • De subtopper voor Inktmijnen verlengt de tijd dat tegenstanders gemarkeerd zijn.
  • De subtopper voor Inktsprinklers verlengt de tijd dat de Inktsprinkler op volle kracht inkt sproeit met ruwweg 150%.
  • De subtopper voor de Detector verlengt nu ook de tijd dat tegenstanders gemarkeerd zijn.
  • De subtopper voor de Springschotel vergroot het effect van de verkorte supersprongtijd met circa 150%.
Stoorzender
  • De beschermingsduur tegen markeringen is met 20% verlengd.
  • Stoorzender vergroot nu ook het gebied waarin de speler immuun is voor de onthullende effecten van de markeerstift, revanche en de Magistraal.
Vliegende start
  • Vliegende start biedt tijdens de actieve periode nu ook het effect van de vaardigheid inkttolerantie.
Eindsprint
  • Het effect van de eindsprint wordt nu tijdens de actieve periode 2,4 keer vermenigvuldigd met het aantal keren dat het wordt uitgerust als hoofdvaardigheid (was 1,8). previously multiplied by 1.8).
Revanche
  • Het effectieve bereik van revanche is vergroot, waardoor tegenstanders achter obstakels in een level zichtbaar worden vanaf een afstand die circa 23% verder weg is dan voorheen.
Markeerstift
  • Het effectieve bereik van de markeerstift is vergroot, waardoor tegenstanders achter obstakels in een level zichtbaar worden vanaf een afstand die circa 23% verder weg is dan voorheen.
Repercussie
  • De speciale meter wordt verlaagd van 5% naar 15% als een verslagen tegenstander terugkeert in de game.
  • De speciale meter wordt verlaagd van 7,5% naar 22,5% als een speler terugkeert in de game.
Rolmodel
  • Het rolmodel kan nu in elke richting worden gebruikt.
  • De periode van immobiliteit, direct na het gebruik van het rolmodel, is verwijderd.

Het aantal punten dat nodig is om de speciale meter te vullen, is voor sommige wapens gewijzigd.

Wapen Voor ⇒ Na
Kladderwerper 170 ⇒ 160
Morser
Heldenmorser (replica)
190 ⇒ 180
Mini-Spetling 190 ⇒ 180
Dubbelknallers
Helden-Spetling (replica)
190 ⇒ 180
Enperry Dubbelknallers 200 ⇒ 180
Superspetter
Heldenspetter (replica)
180 ⇒ 190
.52 Kaliter 180 ⇒ 190
L-3 Stompsnuit 170 ⇒ 180
Klotstrommel 170 ⇒ 190
Plenzer
Heldenplenzer (replica)
160 ⇒ 180

Andere aanpassingen

  • Een probleem bij het creëren van berichten, waarbij 1) lijnen die buiten het kader en daarna weer binnen het kader werden getekend, niet goed in beeld verschenen en 2) de functie 'ongedaan maken' niet goed werkte, is verholpen.
  • Een probleem tijdens het testen van wapens, waarbij geen contactschade werd toegebracht als een speler direct na een verticale zwaai in contact kwam met het doel, is verholpen.
  • Een probleem als tijdens het testen van een Plenzerwapen doorlopend contact werd gemaakt met een doel, dit onjuist als één treffer werd gerekend, is verholpen.
  • Een probleem als het maximale aantal zichtbare resultaten van toernooigevechten werd overschreden, waarbij oude in plaats van recente resultaten werden getoond, is verholpen.

Aanvullende informatie

Met versie 1.4.0 kun je niet langer via een draadloze netwerkverbinding verbinding maken om potjes te spelen met spelers die een eerdere versie gebruiken.

Mogelijk heb je extra opslagruimte nodig om deze content te kunnen downloaden. Als er niet genoeg vrije ruimte is in het systeemgeheugen van het Nintendo Switch-systeem, gebruik dan een compatibele microSD-kaart (ga naar Service en info voor meer informatie). Je kunt zien hoeveel vrije ruimte er in het systeemgeheugen of op de microSD-kaart is door vanuit het HOME-menu naar de systeeminstellingen te gaan en daar Geheugenbeheer te kiezen.