H3x1_Corporate_CSRReport.jpg

Een groet van de president

Shuntaro Furukawa

Representative Director en President

Nintendo Co., Ltd.

CI_CSRReport2018_PresidentFurukawaShuntaro.jpg

Ik, Shuntaro Furukawa, ben in juni 2018 gekozen als Representative Director en President.

De fundamentele strategie van Nintendo is om het aantal mensen dat toegang heeft tot Nintendo IP uit te breiden. We willen dat meer mensen toegang hebben tot de personages en werelden van games die door Nintendo zijn gemaakt, en daarmee de bedrijfswaarde verhogen.

Tegelijkertijd hanteren we als entertainmentbedrijf een beleid van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) waarbij we een lach willen toveren op de gezichten van iedereen die in aanraking komt met Nintendo. We geloven dat het verspreiden van glimlachen met onze producten en diensten een cruciaal onderdeel is van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Op basis van dit MVO-beleid zullen we onszelf voortdurend uitdagen om nieuwe verrassingen te creëren.


Bericht van Mr Miyake

CI_CSRReport2018_MiyakeKoji.jpg

Ik, Koji Miyake, ben in juli 2018 aangesteld als voorzitter en CEO van Nintendo of Europe. Daar zal ik met het managementteam samenwerken om de doelen van ons bedrijf te bewerkstelligen.

Het hoofddoel van ons MVO-beleid is om een lach te toveren op het gezicht van een ieder die in aanraking komt met Nintendo. Als entertainmentbedrijf biedt het creëren van nieuwe, verrassende ervaringen ons de mogelijkheid om een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Iets dat me direct opviel toen ik overkwam vanuit Japan, was de enorme diversiteit binnen Nintendo of Europe. Het is oprecht een multicultureel bedrijf, waar mensen van uiteenlopende leeftijden, levensstijl en achtergrond uit bijna 40 verschillende landen samenwerken. Het is het soort samenwerking waarvan ik geloof dat het een cruciale factor is in het behalen van ons doel om zoveel mogelijk mensen een glimlach te geven.

Bij Nintendo of Europe zijn we volledig toegewijd aan ons maatschappelijk verantwoord ondernemerschap en zullen ons beleid blijven uitvoeren om een lach te toveren op het gezicht van een ieder die in aanraking komt met Nintendo.


De Corporate Social Responsibility van Nintendo

csr_image.jpg

Aangezien de bedrijfsactiviteiten van Nintendo de samenleving op veel manieren beïnvloeden, zijn onze activiteiten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) sinds boekjaar 2015 gebaseerd op het MVO-promotieplan voor de middellange termijn, met als doel om tegemoet te komen aan zowel interne als externe eisen en verwachtingen.

Lees meer (beschikbaar in het Engels en Japans)

Aandachtsgebieden voor de CSR in 2018

  • CSR-beheer

    CSR-beheer

  • Het nieuwe potentieel van videogames

    Het nieuwe potentieel van videogames

  • CSR-activiteiten met productiepartners

    CSR-activiteiten met productiepartners