No More Heroes 2: Desperate Struggle

Systeem: Wii Releasedatum: 28-05-2010

Info

Keer terug naar Santa Destroy en stap opnieuw in de schoenen van de antiheld Travis Touchdown die op het punt staat om te starten met een gigantische wraakmissie.

Nadat hij de toppositie in de United Assassins Association bereikte, besloot Travis zijn oude leventje weer op te pikken. In zijn geval betekent dit voor de tv in het sjofele No More Heroes-hotel hangen om beelden van zijn favoriete worstelaars te bekijken.

Maar in de wereld van Travis Touchdown blijft het nooit lang rustig, en al snel raakt hij weer bij het wereldje van huurmoordenaars betrokken. Santa Destroy is inmiddels veranderd in een commerciële verzamelplaats van zielloze bedrijven, en het is in dit klimaat dat de enige vriend van Travis wordt vermoord. Vol van woede en wraaklust gaat Travis weer de straat op om de strijden tegen de bruutste huurmoordenaars in de stad.

No More Heroes: Desperate Struggle bouwt voort op de basis die met de veelgeprezen voorganger werd gelegd. De open wereld bevat nu veel meer dingen om te doen en te ontdekken, terwijl de eindbaasgevechten in dit vervolg nog meer spektakel bieden - hij moet er zelfs meer dan een tegelijk verslaan. Gelukkig draagt hij dit keer niet een maar twee van zijn kenmerkende katana-zwaarden, en kan hij beschikken over nieuwe combo's en worstelacties. Natuurlijk voer je al die acties weer uit door de juiste bewegingen met Wii-afstandsbediening en Nunchuk te maken.

Beleef een nieuw hoofdstuk in het prachtig gestileerde levensverhaal van Travis Touchdown, en help deze heerlijk cynische antiheld zijn wraaklust op bloedige wijze te verzadigen.

  • Vecht je een weg terug naar de top van de United Assassins Association door te strijden tegen gestoorde eindbazen met aanvalspatronen die bijna net zo verbluffend zijn als de wapens die ze gebruiken.
  • Verken de straten van Santa Destroy en geniet van de vele mogelijkheden die deze plaats biedt om de stijlvolste huurmoordenaar van de stad te worden.
  • Zwaai met twee katana-zwaarden tegelijk, en gebruik combo's en speciale acties met bewegingen van de Wii-afstandsbediening en Nunchuk.
  • De bijzondere en creatieve ideeën van de prijswinnende spelontwikkelaar Goichi Suda garanderen een unieke audiovisuele ervaring.

Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH. Alle aankopen worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via het Nintendo-account waarmee de aankopen zijn gedaan.

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden. Om content voor de Wii U of een systeem in de Nintendo 3DS-familie te kunnen kopen heb je ook een Nintendo Network ID nodig. Het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, moet dan worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Om met de aankoop te beginnen moet je inloggen met je Nintendo-account en Nintendo Network ID. Zodra je bent ingelogd, kun je de aankoop bekijken en voltooien.

Om content voor de Wii U of een Nintendo 3DS-systeem te kunnen kopen moet het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Op het volgende scherm kun je je aankoop bekijken en voltooien.

De voorwaarden van deze aanbieding gelden voor gebruikers die inloggen met een Nintendo-account waarbij het ingestelde land overeenkomt met de landinstelling van deze website. Als een Nintendo-account een andere landinstelling heeft, kunnen de voorwaarden van deze aanbieding worden aangepast. (De prijs kan bijvoorbeeld worden weergegeven in de lokale valuta.)

Zodra de aankoop is voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan de betreffende Nintendo-account, of aan de betreffende Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

Zodra je de aankoop hebt voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account, of aan je Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

De content is niet speelbaar voor de releasedatum: {{releaseDate}} . De betaling gebeurt direct bij aankoop.

Interview

E3_pics_Suda51_Small.JPG

Te midden van de hectiek en chaos van E3 2009, lukte het ons een kort interview af te leggen aan de even raadselachtige als bekwame spelontwikkelaar Goichi Suda (a.k.a. Suda 51). We vroegen hem natuurlijk naar de opvolger van No More Heroes, dat vorig jaar voor de Wii verscheen. Zijn CV staat vol hoog aangeschreven titels, dus probeerden we te achterhalen welke creatieve ideeën hij ging verwerken in No More Heroes: Desperate Struggle – een game die naar verwachting begin 2010 in Europa wordt uitgebracht.

We waren en zijn erg benieuwd naar het vervolg op een spel dat spelers dwong om geld te verdienen met grasmaaien, het ophalen van vuilnis en het verzamelen van kokosnoten om de toegang tot een elitair huurmoordenaarsklassement te kunnen betalen. Hoe zou je zoiets moeten opvolgen?

 

Nintendo of Europe: allereerst bedankt dat je in je drukke schema een plekje kon vinden om met ons te praten. Misschien kun je beginnen door te vertellen wat er is gebeurd in de tijd tussen het einde van No More Heroes en het begin van No More Heroes: Desperate Struggle.

Goichi Suda: aan het eind van de vorige No More Heroes eindigde Travis als eerste in het klassement van de UAA (United Assassins Association). Maar na het verslaan van de laatste eindbaas en het bereiken van de eerste positie, pikte hij gewoon zijn oude leventje weer op. Dus zit ' ie weer in dezelfde motelkamer - terwijl de dingen rondom hem veranderen. Santa Destroy is overgenomen door een groot bedrijf die er een commerciële toeristenplaats van willen maken. Het bedrijf in kwestie is trouwens Pizza Butt, dat ken je misschien nog uit het eerste deel.

Meer persoonlijk beschouwd, zal Travis dit keer strijden om de dood van zijn beste - en enige - vriend te wreken. Dus nu wordt het pas echt persoonlijk. Dit keer moet je het gevoel krijgen dat je in de schoenen stapt van een meer serieuze en emotioneel betrokken Travis Touchdown.

 

NoE: het eerste deel in de serie kon rekenen op veel enthousiaste reacties. Heb je deze reacties op No More Heroes ook gevolgd, en heb je je erdoor laten beïnvloeden bij het maken van Desperate Struggle?

Goichi Suda: we waren heel blij met de vele positieve reacties en reviews die volgden op de release van No More Heroes. We kregen ook veel feedback van de spelers zelf, en daar gaan we zeker rekening mee houden bij het maken van No More Heroes: Desperate Struggle. Persoonlijk dacht ik ook dat sommige dingen in het eerste deel beter hadden gekund, dus gaan we al deze factoren gebruiken om het vervolg nog veel beter dan het origineel te maken.

Er bereikte ons bijvoorbeeld kritiek over de 'open wereld'-elementen in het spel. Dus wordt dat deel van het spel nu veel compacter en rijker aan mogelijkheden. Al vanaf het begin van het spel kun je van alles doen en verkennen. Maar dat is slechts een van de manieren waarop we het spel beter willen maken.

In het algemeen zal de structuur van Desperate Struggle gelijk zijn aan die van de voorganger - een open wereld die je moet doorkruisen om je weg naar de eindbaasgevechten te vinden. De besturing van het spel wordt in de basis ook min of meer gelijk aan die van de voorganger. Je kunt aanvallen met de A-knop, en Finishing Moves uitvoeren met bewegingen van de Wii-afstandsbediening. Dit keer kan Travis wel meer verschillende aanvallen en worstelacties gebruiken.

 

NoE: wat voor invloeden dragen bij aan het maken van een spel als  No More Heroes: Desperate Struggle, en wat zijn meer algemeen de dingen die jou beïnvloeden om tot je unieke manier van spelontwikkeling te komen?

Goichi Suda: een van de voornaamste inspiratiebronnen voor No More Heroes: Desperate Struggle is de Japanse Yakuza-film  “Battles without Honour and Humanity: Hiroshima Deathmatch”. Maar in het algemeen haal ik mijn invloeden niet echt uit een bepaalde bron. Ik laat me graag door alles beïnvloeden: muziek, boeken, films, tv, toneel - en nog veel meer. Ik probeer overal wat van mee te pikken en ontdek dan kleine dingen die me later kunnen inspireren. Ik consumeer en verwerk alles wat ik zie en beleef, en het eindresultaat van al die consumptie is een game.

 

NoE: aangezien spelers in de eerste game opdracht kregen om allerlei alledaagse klusjes als grasmaaien, benzine tanken en het ophalen van vuilnis moesten verrichten, zijn we heel benieuwd naar wat Travis in Desperate Struggle moet doen om de eindjes aan elkaar te knopen!

Goichi Suda: als ik een spel maak, wil ik graag de spelers verrassen, en als ik tijdens de ontwikkeling op ongebruikelijke ideeën kom, probeer ik die altijd in het spel te verwerken. Dus kun je dit keer nog meer onzinnige dingen dan in de voorganger verwachten!


Categorieën

Avonturenspel, Actiespel

Spelers

1

Uitgever

Rising Star Games

Ontwikkelaar

Grasshopper Manufacture Inc.

Leeftijdsclassificatie

  • 18

Wii

Systeem

Wii

Releasedatum

28-05-2010

Leeftijdsclassificatie

18

Controller

  • Traditionele Controller (Wii) +
  • Wii-afstandsbediening,
  • GameCube Controller,
  • Wii-afstandsbediening & Wii-afstandsbediening Plus