• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij de Nintendo-klantenservice

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Latentieproblemen tijdens het online spelen (bijvoorbeeld: personages verspringen, langzame reactie, vertraging)

    Omschrijving:

    • Je ervaart problemen bij het online spelen met anderen, zoals personages die verspringen of een trage reactie op de besturing.
    • Je kunt onlinewedstrijden beginnen, maar de verbinding wordt regelmatig verbroken, na periodes van langzame reactie/vertraging.

    Belangrijk:

    Test je verbinding, bij het oplossen van problemen, nadat er wijzigingen zijn aangebracht aan het Nintendo Switch-systeem of het netwerk, om te bepalen of de wijziging je probleem heeft opgelost.

    Aanvullende informatie:

    • Latentieproblemen kunnen optreden als het te lang duurt om data via een netwerk te verzenden en te ontvangen.
    • De vertraging is meestal het gevolg van lage internetsnelheden, een zwak draadloos signaal, veel draadloze interferentie of langzame reactietijden van netwerkapparatuur.

    Wat kun je doen:

    1. Voer een verbindingstest uit op het Nintendo Switch-systeem en noteer de volgende resultaten:
      • Downloadsnelheid
      • Uploadsnelheid
    2. Vergelijk deze met de volgende snelheden:
      • 3 Mbps download
      • 1 Mbps upload

    Voldoe je aan de vermelde down- en uploadsnelheden?

    Gebruik je een vaste of een draadloze internetverbinding?

    1. Schakel je thuisnetwerk uit en weer in.

      Het opnieuw opstarten van je netwerkapparaten zou het probleem kunnen oplossen, als dit te maken heeft met het niet reageren van de apparaten.

    2. Probeer rechtstreeks verbinding te maken met je modem.

      Rechtstreeks op een modem aansluiten, in plaats van op de router, omzeilt het gebruik van andere netwerkapparaten. Er kan dan worden vastgesteld of die apparaten het probleem misschien veroorzaken. Als je rechtstreeks verbinding met een modem hebt gemaakt, start het apparaat dan opnieuw op door de voedingskabel een minuut lang te verwijderen. Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.

    3. Probeer het met een andere ethernetkabel.

      Als het met een andere ethernetkabel wel werkt, kan dit erop wijzen dat de eerder gebruikte ethernetkabel beschadigd is of niet meer werkt.

    Probleem niet opgelost:

    Als je nog steeds latentiegerelateerde problemen ondervindt, kan dit wijzen op een probleem met het netwerk of de gebruikte router.

    Als je verder wilt gaan met het oplossen van mogelijke problemen met de router, dan kun je contact opnemen met de fabrikant van de router, voor hulp bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • Bijwerken van de firmware van de router
    • De fabrieksinstellingen van de router herstellen

    Als je rechtstreeks verbinding met de modem hebt gemaakt en je problemen blijft ondervinden, is het misschien aan te raden om contact op te nemen met je internetprovider; zeker als je soortgelijke problemen hebt met andere apparaten die je wil verbinden met het internet.

    Als je meer hulp nodig hebt met de Nintendo Switch, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

    1. Plaats de Nintendo Switch dichter bij de draadloze router.

      Plaats de Nintendo Switch, indien mogelijk, binnen 3 tot 5 meter (10 tot 15 voet) van de draadloze router, om de signaalsterkte te verbeteren tijdens de probleemoplossing.

      • Het kan helpen om de Nintendo Switch uit de Nintendo Switch-houder te halen tijdens het oplossen van problemen, en het systeem weer terug te plaatsen als het probleem is opgelost.
    2. Zorg ervoor dat metalen voorwerpen of elektronische apparaten uit de buurt van je Nintendo Switch en draadloze router blijven.

      Metalen voorwerpen en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als er zich objecten als archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons in de buurt van je systeem of draadloze router bevinden, verwijder deze dan.

    3. Schakel je thuisnetwerk uit en weer in.

      Het opnieuw opstarten van je netwerkapparaten zou het probleem kunnen oplossen, als dit te maken heeft met apparaten die niet reageren.

    Probleem niet opgelost:

    Als je nog steeds latentiegerelateerde problemen ondervindt, kan dit duiden op een probleem met het netwerk of de draadloze router die wordt gebruikt.

    Als je eventuele problemen met de draadloze router verder wilt oplossen, dan kun je contact opnemen met de fabrikant van de router, voor hulp bij het uitvoeren van de volgende stappen:

    • De firmware van de draadloze router bijwerken
    • De fabrieksinstellingen van de router herstellen

    Als je meer hulp nodig hebt met de Nintendo Switch, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice.

    1. Controleer, met een pc die op hetzelfde netwerk is aangesloten, de downloadsnelheden van je netwerk, door de volgende stappen uit te voeren:
      1. Ga naar een van de vele gratis te gebruiken testsites voor downloadsnelheden. Je kunt deze vinden door te zoeken op 'internetsnelheidstest', met behulp van een zoekmachine.
      2. Volg de instructies op het scherm om de snelheidstest uit te voeren en noteer de resultaten.

      Voldoet je netwerk aan de hierboven vermelde snelheden?

      Gebruik je een vaste of een draadloze internetverbinding?

      1. Plaats de Nintendo Switch dichter bij de draadloze router.

        Plaats de Nintendo Switch, indien mogelijk, binnen 3 tot 5 meter (10 tot 15 voet) van de draadloze router, om de signaalsterkte te verbeteren, tijdens de probleemoplossing.

        • Het kan helpen om de Nintendo Switch uit de Nintendo Switch-houder te verwijderen tijdens het oplossen van problemen, en het systeem terug te plaatsen als het probleem is opgelost.
      2. Zorg ervoor dat metalen voorwerpen of elektronische apparaten uit de buurt blijven van je Nintendo Switch en de draadloze router.

        Metalen voorwerpen en elektronische apparaten kunnen draadloze signalen verstoren. Als er zich objecten als archiefkasten, luidsprekers, stekkerdozen, glas of draadloze telefoons in de buurt van je systeem of draadloze router bevinden, haal deze dan weg.

      3. Schakel je thuisnetwerk uit en weer in.

        Het opnieuw opstarten van je netwerkapparaten lost het probleem mogelijk op, als dit wordt veroorzaakt door apparaten die niet reageren.

      Probleem niet opgelost:

      Als je nog steeds latentiegerelateerde problemen ondervindt, kan dit duiden op een probleem met het netwerk of de draadloze router die wordt gebruikt.

      Als je problemen met de draadloze router verder wilt oplossen, neem dan contact op met de fabrikant van de router, voor hulp bij het uitvoeren van de volgende stappen:

      • De firmware van de draadloze router bijwerken
      • De fabrieksinstellingen van de router herstellen

      Als je meer hulp nodig hebt met de Nintendo Switch, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.

      1. Schakel je thuisnetwerk uit en weer in.

        Je netwerkapparaten opnieuw opstarten zou het probleem kunnen oplossen, als dit te maken heeft met apparaten die niet meer reageren.

      2. Probeer rechtstreeks verbinding te maken met je modem.

        Rechtstreeks op een modem aansluiten, in plaats van op de router, omzeilt het gebruik van andere netwerkapparaten. Er kan dan worden vastgesteld of die apparaten het probleem misschien veroorzaken. Als je rechtstreeks verbinding met een modem hebt gemaakt, start het apparaat dan opnieuw op door de voedingskabel een minuut lang te verwijderen. Je hebt een LAN-adapter nodig die USB ondersteunt om een bedrade internetverbinding te maken wanneer je een Nintendo Switch-houder zonder LAN-poort gebruikt.

      3. Probeer het met een andere ethernetkabel.

        Als het met een andere ethernetkabel wel werkt, kan dit erop wijzen dat de eerder gebruikte ethernetkabel beschadigd is of niet meer werkt.

      Probleem niet opgelost:

      Als er zich nog steeds problemen met de latentie voordoen, zou dit kunnen duiden op een probleem met het netwerk of met de gebruikte router.

      Mocht je de problemen met de router verder willen oplossen, neem dan contact op met de fabrikant van de router, voor hulp bij het uitvoeren van de volgende stappen:

      • Bijwerken van de firmware van de router
      • De fabrieksinstellingen van de router herstellen

      Als je direct verbinding met de modem hebt gemaakt en nog steeds problemen ondervindt, is het misschien een goed idee om contact op te nemen met je internetprovider om mogelijke problemen op te lossen; zeker als je soortgelijke problemen ondervindt met het aansluiten van andere apparaten op het internet.

      Als je meer hulp nodig hebt met de Nintendo Switch, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice.

      1. Zorg ervoor dat andere gebruikers of applicaties geen bandbreedte op je netwerk in beslag nemen.

        Apparaten die videomateriaal streamen, bestanden downloaden of andere taken uitvoeren die de bandbreedte intensief belasten, kunnen de snelheid waarmee andere apparaten gegevens via internet kunnen verzenden en ontvangen, beïnvloeden. Schakel apparaten of programma's uit die eventueel aan staan en voer de snelheidstest dan opnieuw uit.

        • Als je testresultaten nu voldoen aan de aanbevolen snelheden, selecteer hierboven dan 'Ja'. Zie anders hieronder.

      Probleem niet opgelost:

      Als je downloadsnelheden nog steeds lager zijn dan de aanbevolen snelheden, neem dan contact op met je netwerkbeheerder of internetprovider voor meer hulp.

      Als de resultaten met jouw service te verwachten zijn, dan moet je mogelijk je service upgraden voor een beter resultaat. Als de resultaten niet in overeenstemming zijn met je internetservice, dan zou je serviceprovider je moeten kunnen helpen met het oplossen van dit probleem.