• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Welkom bij de Nintendo-klantenservice

    Krijg hulp voor je Nintendo-systemen, -software en -diensten

    Veelgestelde vragen over digitale game-aankopen via de Nintendo-website

    Een game kopen

    Hoe kan ik een game kopen op de Nintendo-website?

    Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig. Om Wii U- en Nintendo 3DS-games te kunnen kopen, moet je eerst je Nintendo Network ID (NNID) koppelen aan je Nintendo-account.

    Volg deze stappen om een game te kopen:

    1. Ga naar http://accounts.nintendo.com als je dat nog niet hebt gedaan om je Nintendo-account aan te maken of je aan te melden.
    2. Als je een Nintendo Switch-aankoop wilt doen, zorg er dan voor dat je Nintendo-account minstens een keer is gebruikt om de Nintendo eShop te openen op een Nintendo Switch-systeem.
    3. Maak een Nintendo Network ID (NNID) aan op je Wii U- of Nintendo 3DS-systeem en koppel je NNID aan je Nintendo-account om Wii U- en Nintendo 3DS-aankopen te doen.
    4. Zoek je game op de Nintendo-website en volg de stappen op het scherm om je aankoop te voltooien.
    5. Je game wordt automatisch gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account (Nintendo Switch) of Nintendo Network ID (Wii U en Nintendo 3DS).
      • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het voldoet aan deze downloadvereisten.
      • Als je van tevoren bestelt, begint je systeem met het voordownloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je kunt de game spelen vanaf 12:00 uur op de releasedatum. Hiervoor moet je eerst een kleine update downloaden.

    Klik hier voor meer informatie over dit proces.

    Hoe kan ik voor mijn game betalen?

    Je kunt gouden punten van My Nintendo uitgeven om korting te krijgen bij aankoop van digitale Nintendo Switch-games en DLC.

    Het volledige aankoopbedrag wordt van je Nintendo eShop-tegoed afgeschreven. Als je niet genoeg tegoed hebt, kun je tegoed toevoegen op de volgende manieren:

    • Een geldige VISA Maestro, VISA-Delta of MasterCard (bijvoorbeeld creditcard, betaalpas of cadeaubon)
    • Een PayPal-account
    • Een Nintendo eShop Card

    Let op: we kunnen geen My Nintendo-punten aannemen als betaalmiddel voor Wii U- of Nintendo 3DS-aankopen op deze site. Als je echter een gamekorting hebt ontvangen als My Nintendo-beloning of “Speciaal voor jou”-aanbieding, kun je de korting toepassen wanneer je de game koopt.

    Heb ik een Nintendo Network ID nodig om games te kopen?

    Om games via de Nintendo-website te kopen heb je een Nintendo-account nodig. Om Wii U- en Nintendo 3DS-games te kunnen kopen, moet je eerst je Nintendo Network ID (NNID) koppelen aan je Nintendo-account.

    Games die je koopt worden automatisch gedownload op het systeem dat is gekoppeld aan je Nintendo-account (Nintendo Switch) of NNID (Wii U en Nintendo 3DS).

    Wanneer moet ik betalen voor mijn bestelling?

    Wanneer je de bestelling plaatst, wordt het volledige aankoopbedrag van je Nintendo eShop-tegoed afgeschreven. Als je niet over voldoende saldo beschikt, kun je een Nintendo eShop Card of een geldige VISA, Maestro, VISA-Delta of MasterCard gebruiken om je saldo aan te vullen.

    • Games die al zijn uitgebracht worden gedownload naar je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS zodra je een bestelling plaatst. Wanneer de download is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
    • Als je een game van tevoren bestelt, begint je systeem met het voordownloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je kunt de game spelen vanaf 12:00 uur op de releasedatum. Hiervoor moet je eerst een kleine update downloaden.

    Klik hier voor meer informatie over dit proces.

    Wat is het annuleringsbeleid voor digitale aankopen?

    Alle aankopen zijn definitief. Zorg ervoor dat je voldoet aan alle downloadvereisten voor je game voordat je een bestelling plaatst.

    Waarom is mijn creditcard afgewezen?

    Helaas kunnen we je niet voorzien van de specifieke reden voor de afwijzing van je creditcard. Neem contact op met de bank of het creditcardbedrijf als je wilt weten waarom je creditcard precies is afgewezen.

    Een game downloaden

    Wat heb ik nodig om een game te downloaden?

    Je hebt een Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS, een Nintendo-account, Nintendo Network ID*, een internetverbinding en toegang tot de Nintendo eShop nodig om de game te downloaden nadat je hem hebt gekocht.

    Klik hier voor hulp met het downloaden van een game.

    (*Je hebt een Nintendo Network ID alleen nodig voor Wii U- en Nintendo 3DS-softwareaankopen. Je hebt een Nintendo Network ID nodig om de game te downloaden, maar je hebt er niet een nodig om de game te spelen als deze eenmaal is gedownload.)

    Wanneer kan ik mijn game downloaden?

    Je game wordt gedownload naar je Nintendo Switch, Wii U of Nintendo 3DS zodra je je aankoop voltooit. (Zorg ervoor dat je systeem voldoet aan alle downloadvereisten.)

    • Wanneer de download van een reeds uitgebrachte game is voltooid, kun je de game opstarten via het HOME-menu van je systeem om hem te spelen.
    • Als je een game van tevoren bestelt, begint je systeem met het voordownloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je kunt de game spelen vanaf 12:00 uur op de releasedatum. Hiervoor moet je eerst een kleine update downloaden.

    Klik hier voor meer informatie over dit proces.

    Ik zie de game niet op mijn Nintendo Switch-systeem!

    Zodra je je aankoop hebt voltooid, wordt je game automatisch gedownload naar het systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account. Om de game te kunnen downloaden heeft je Nintendo Switch genoeg vrije ruimte nodig en moet hij aan staan of in de slaapstand staan (met een actieve internetverbinding). De game verschijnt op het systeem zodra de download is voltooid.

    Als je een game van tevoren bestelt, begint je systeem met het voordownloaden van de game zodra de aankoop is voltooid. Je zult een pictogram van de game zien in het HOME-menu, maar je kunt de game niet spelen totdat deze officieel is uitgebracht. Je kunt de game spelen vanaf 12:00 uur op de releasedatum. Hiervoor moet je eerst een kleine update downloaden.

    Probeer het volgende als je game niet verschijnt:

    • Controleer het Nintendo Switch HOME-menu om te zien of er een gamepictogram is dat aangeeft dat de download momenteel bezig is. Als de download nog bezig is, wacht dan totdat deze voltooid is.
    • Zorg ervoor dat je systeem is verbonden met het internet en dat het voldoet aan deze vereisten. Klik hier voor hulp met het opzetten van je internetverbinding of om problemen op te lossen.
    • Ga naar GEHEUGENBEHEER in de systeeminstellingen van de Nintendo Switch om te bevestigen dat er genoeg ruimte op je systeem is om de download te voltooien. Als er niet genoeg vrije ruimte is, moet je wat content verwijderen.
    • Ga naar ACCOUNTINFORMATIE in de Nintendo eShop (de profielafbeelding rechtsboven). De games die op het systeem zijn gekocht of ingewisseld verschijnen hier en kunnen kosteloos opnieuw worden gedownload.

    Algemene vragen

    Hoe gebruiken jullie mijn persoonlijke gegevens?

    Nintendo weet dat privacy belangrijk voor je is. Ons privacybeleid (https://accounts.nintendo.com/term_chooser/privacy_policy) beschrijft hoe we je gegevens verzamelen, gebruiken, opslaan en beschermen.

    Komt mijn aankoop in aanmerking voor My Nintendo-punten?

    Ja. Zolang je je hebt aangemeld bij My Nintendo voordat je de game koopt, komt je game in aanmerking voor My Nintendo-punten. My Nintendo-punten worden automatisch toegewezen aan de Nintendo-account die gebruikt is om de game te kopen. (Let op: DLC-voorwerpen, passen en thema's komen niet in aanmerking voor My Nintendo-punten.)

    Volg deze stappen om je My Nintendo-puntensaldo te bekijken:

    1. Ga naar http://my.nintendo.com
    2. Klik op INLOGGEN.
    3. Log in op je Nintendo-account.

    Als je bent ingelogd, kun je het saldo en de geschiedenis van je My Nintendo-punten controleren, de nieuwste My Nintendo-beloningen zien en missies bekijken die je kunt voltooien om My Nintendo-punten te verdienen.

    Ga naar onze supportwebsite voor meer hulp met My Nintendo.

    Kan ik games toevoegen aan mijn wenslijst via de Nintendo-website?

    Nee, je kunt geen games toevoegen aan of verwijderen van je wenslijst via de Nintendo-website.

    Je kunt games toevoegen aan je wenslijst door ze te bekijken in de Nintendo eShop op je systeem en het hartpictogram te selecteren (op Nintendo Switch) of TOEVOEGEN AAN WENSLIJST te kiezen (op Nintendo 3DS of Wii U).

    Gerelateerde categorieën