We zoeken een

Intern in the area of European PR (m/v)

Stad: Frankfurt am Main, Duitsland

Tasks

  • Closely liaising with the NOE PR Specialists to support day-to-day PR activities on Nintendo's products
  • Requesting, logging and timely distribution of PR assets (artwork, screenshots, gameplay footage etc.) to key territories across Europe
  • Gaining approval for assets from the relevant stakeholders when necessary
  • Providing a productrich perspective when joining PR briefs, PR Plans and PR brainstorms
  • Market liaison to gather and share information across Europe
  • Organising travels and providing support in the organisation of European events / admin support
  • Compilingand distributing ofcoverage reports
  • Providing general admin support to the NOE PR team

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies (please attach a confirmation letter from your university)
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Experience and strong interest in PR / Marketing / Journalism and the gaming Industry & gaming; Confident writer and presenter
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • IT Skills in Microsoft Office (Good understanding of Power Point)
  • Excellent organizational and good communication skills with an excellent attention to details and an adaptable team player
  • Good knowledge of European gaming media and a keen gamer with passion for games and the video game industry

Earliest start date: September 2019

Heb je interesse? Stuur ons dan een sollicitatie in het Engels, inclusief je cv, een bevestiging van je universiteit dat je verplicht stage moet lopen en de datum waarop je ten vroegste kunt beginnen.

Level up!

Wij zijn wereldwijd pionier op het gebied van interactief entertainment, dankzij onze producten Nintendo Switch en Nintendo 3DS. Ons doel is iedereen met onze producten te bereiken, ongeacht leeftijd, geslacht of ervaring met games. Door het koppelen van een sterk, gemotiveerd team, superieure kwaliteit, nieuwe concepten en de creatieve ontwikkeling en toepassing van game-ideeën aan een uitgekiende verkoopstrategie, kunnen we constant verrassen met nieuwe en vernieuwende producten.