• {{pageTitle}}

    , {{gameSystem}}

    Vanaf: {{regularPrice}}{{lowestPrice}}

  • Tips: Metroid Prime 3


    16-11-2007

    Draai je rondjes in de ruimte? Als de buitenaardse strategieën voor Metroid Prime 3: Corruption van vorige week je nog niet verder hebben geholpen, dan zal dat deze week toch wel moeten lukken. We hebben namelijk weer een leuke lading aan tips en geheimen om alles uit Samus’ eerstepersoons-Wii-avontuur te halen. Maar pas op: als je liever alles zelf wilt ontdekken, kun je nu nog wegklikken!

    Eindbaasgevecht – Ghor
    Vorige keer gaven we tips over het verslaan van de eerste gecorrumpeerde premiejager die in Metroid Prime 3: Corruption je weg kruist. De overwinning op Rhundas was echter nog maar het begin. Een planeetje verderop staat namelijk de geweldenaar Ghor op je te wachten.

    Als je Ghor ontmoet op de Main Docking Bay van Elysia, leeft hij zich helemaal uit op je geliefde ruimteschip. Op zich al een goede reden om hem aan stukken te knallen, maar daar komt nog bij dat hij er alles aan zal doen om ervoor te zorgen dat je missie een voortijdig einde krijgt.

    Het gevecht begint als Ghor met volle kracht in jouw richting stormt, in een poging alle botten in je lichaam te breken. Het beschermende schild dat hem omgeeft betekent dat al je vuurkracht niets tegen hem uithaalt. Er is echter een handig maniertje om zijn schild omlaag te halen, zodat je hem aan kunt vallen. Gebruik hiervoor eerst je Ice Missiles om de plassen hete Fuel Gel op het slagveld te bevriezen. Als Ghor vervolgens over zo’n stuk ijs loopt, zal hij namelijk uitglijden en ronddraaien, zodat je het kwetsbare punt op zijn rug kunt raken. Neem dit doelwit meteen onder vuur om af te rekenen met zijn schild. Zodra het schild is verdwenen kun je een ander zwak punt raken: zijn hoofd.

    Na een tijdje zal Ghor een andere aanpak kiezen. Hij vuurt dodelijke Plasmastralen in jouw richting en je dient op het juiste moment een sprong te maken om deze te ontwijken. Nu moet je zijn volgende kwetsbare punt onder vuur nemen. Dit doe je door jezelf te veranderen in de Morph Ball en onder hem te rollen. Door hem te raken met bommen of de Boost Ball kun je hem verdoven, zodat het zwakke punt op zijn hoofd weer vrij komt te liggen. Als je hem genoeg schade toe hebt gebracht, zal Ghor een laatste wanhopige aanval inzetten. Hij komt met alles wat hij heeft op je af. Doe wat je kunt om zijn aanvallen te ontwijken en blijf op zijn hoofd schieten. Activeer de Hypermode om maximale schade toe te brengen en de strijd tot een snel en bevredigend einde te brengen. Als op een gegeven moment je energie op dreigt te raken, kun je nieuwe energie verzamelen door het neerhalen van de Transportatierobots die boven het slagveld vliegen.

    Plaatjes schieten
    Een memorabele eindbaas verslagen? Een mooie locatie gevonden die je aan je vrienden wilt laten zien? Of misschien heb je een goedverstopte energietank gevonden en wil je je vrienden duidelijk maken waar deze zich bevindt? De Screen-Shot Tool laat je op vrijwel elk gewenst moment een foto maken door simpelweg omhoog te drukken op de richtingsknop. De afbeelding wordt verstuurd naar het Wii-prikbord en hiervandaan kun je het plaatje heel eenvoudig naar je Wii-vrienden sturen.

    Verzamel om te beginnen één blauwe Credit, twee Friend Credits, drie rode Credits en drie gouden Credits. Ga dan naar de Bonus Gallery in het Extras menu, want hier kun je de Screen-Shot Tool activeren. Vervolgens kun je waar en wanneer je maar wilt plaatjes schieten van je favoriete momenten in het spel - ook tijdens de meeste filmpjes.

    Dit is niet alleen een mooie kans om je vrienden te laten zien wat je al in het spel hebt bereikt, je kunt in het fotokanaal de plaatjes ook nog eens in volgorde zetten om je favoriete Metroid-momenten in een diashow aan je voorbij te zien trekken!

    Geheime boodschappen
    In de vorige serie tips gaven we de geheime codes die je moet invoeren om naar berichten te luisteren van Nintendo president Satoru Iwata en Mario-ontwikkelaar Shigeru Miyamoto. De berichten kunnen in de cockpit van Samus’ ruimteschip worden ingevoerd via de acht vreemde symbolen op haar computerterminal. Stel je voor dat de nummers van links naar rechts zijn genummerd van één tot acht om onderstaande aanwijzingen te kunnen volgen.

    Voer het equivalent in van de volgorde 4,6,1,7 om een bericht te horen van Metroid-meester Yoshio Sakamoto, regisseur van het originele Metroid voor de NES uit 1986. Voor een bericht van Kenji Yamamoto, de componist van de Metroid-muziek, moet je de volgorde 3,6,4,8 invoeren. Wees overigens niet verbaasd als je er niets van begrijpt – de berichten worden in vloeiend Japans uitgesproken!

    Metroid Prime 3: Corruption ligt nu in de winkel, exclusief voor de Wii. Bezoek voor meer informatie de officiële website.