Art of Balance

Systeem: Wii U Releasedatum: 25-09-2014
Art of Balance
Sluiten X

Je hebt een vaste hand en stalen zenuwen nodig om de 200 uitdagingen aan te kunnen in Art of Balance. Deze puzzelgame kun je nu downloaden in de Nintendo eShop op de Wii U.

Het doel van de game is simpel: breng de blokken voorzichtig in balans om een stevige stapel te bouwen. Dankzij de intuïtieve besturing met het touchscreen van de Wii U GamePad kun je de blokken met de grootst mogelijke precisie plaatsen. Gebruik al je talent als evenwichtskunstenaar om blokken met uiteenlopende vormen op te stapelen. Sommige stukken hebben eigenschappen die je echt aan het denken zullen zetten. Je staat er echter niet alleen voor: maximaal vier andere spelers kunnen een Wii-afstandsbediening pakken om je te helpen.

Als je het liever opneemt tegen een andere speler, dan kun je via een split-screen tegen een vriend spelen, of online een tegenstander zoeken. Trommel de grootste slimmeriken in je vriendenkring op en neem het met z'n vieren op tegen een ander team in de online multiplayerstand. Elk team moet daarbij los van elkaar puzzels op zien te lossen.

Laat zien wat je waard bent in andere spelstanden door de hoogste toren te bouwen, versla de zwaartekracht in uitdagende opdrachten, of los puzzels op in een race tegen de klok om bonussen vrij te spelen. Neem het ook op tegen spelers van over de hele wereld in de spelstand Endurance Mode en bewijs dat jij de beste blokkenbouwer ter wereld bent.

  • Ontdek 200 gevarieerde levels met uitdagende gameplay.
  • Werk samen in de spelstand voor vijf spelers, of speel online vier tegen vier.
  • Laat je hersenen kraken in de spelstanden Challenge en Endurance.

Wat je moet weten

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH. Alle aankopen worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via het Nintendo-account waarmee de aankopen zijn gedaan.

Deze content wordt verkocht door Nintendo of Europe GmbH en moet worden betaald met Nintendo eShop-tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account. Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Deze content kan worden gekocht door gebruikers die een Nintendo-account hebben aangemaakt en akkoord zijn gegaan met de wettelijke voorwaarden. Om content voor de Wii U of een systeem in de Nintendo 3DS-familie te kunnen kopen heb je ook een Nintendo Network ID nodig. Het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, moet dan worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Om met de aankoop te beginnen moet je inloggen met je Nintendo-account en Nintendo Network ID. Zodra je bent ingelogd, kun je de aankoop bekijken en voltooien.

Om content voor de Wii U of een Nintendo 3DS-systeem te kunnen kopen moet het tegoed dat te gebruiken is via je Nintendo-account, worden samengevoegd met het tegoed dat verbonden is aan je Nintendo Network ID. Als de tegoeden nog niet zijn samengevoegd, dan kun je dit tijdens de aankoop doen. Op het volgende scherm kun je je aankoop bekijken en voltooien.

De voorwaarden van deze aanbieding gelden voor gebruikers die inloggen met een Nintendo-account waarbij het ingestelde land overeenkomt met de landinstelling van deze website. Als een Nintendo-account een andere landinstelling heeft, kunnen de voorwaarden van deze aanbieding worden aangepast. (De prijs kan bijvoorbeeld worden weergegeven in de lokale valuta.)

Zodra de aankoop is voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan de betreffende Nintendo-account, of aan de betreffende Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

Zodra je de aankoop hebt voltooid, wordt de content gedownload op het actuele systeem dat gekoppeld is aan je Nintendo-account, of aan je Nintendo Network ID in het geval het een Wii U-systeem of een systeem in de Nintendo 3DS-familie betreft. Op dit systeem moet de nieuwste versie van de systeemsoftware geïnstalleerd zijn. Ook moet het systeem zijn verbonden met het internet en moet de optie om automatisch software te downloaden ingeschakeld zijn. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Verder moet er op het systeem genoeg ruimte vrij zijn om de content te kunnen downloaden. Afhankelijk van het systeem/hardwaremodel dat je hebt en je gebruik ervan, heb je mogelijk extra opslagmogelijkheden nodig om software te downloaden in de Nintendo eShop. Ga naar Service en info voor meer informatie.

Zorg dat je genoeg vrije ruimte hebt om het downloaden te voltooien.

De voorwaarden van de aanbieding worden getoond op basis van de landinstellingen van je Nintendo-account.

Bij de aankoop van deze content is de Nintendo-accountovereenkomst van kracht.

Het gebruik van ongeoorloofde apparatuur of software die technische modificaties van het Nintendo-systeem of software mogelijk maakt, kan ertoe leiden dat deze software onspeelbaar wordt.

Dit product bevat technische beveiligingsmaatregelen.

De content is niet speelbaar voor de releasedatum: {{releaseDate}} . De betaling gebeurt direct bij aankoop.

Interview

CI7_WiiUDS_ArtOfBalance.png

In de puzzelgame Art of Balance, die nu verkrijgbaar is in de Nintendo eShop op de Wii U, heb je een vaste hand nodig om blokken met de meest uiteenlopende vormen op elkaar te stapelen. Zo moet je een stapel bouwen die perfect in evenwicht is. Of je de uitdagingen nu in je eentje speelt, samen met vrienden puzzelt, of het opneemt tegen andere spelers, je hoeft je met deze game geen moment te vervelen.

We hadden een gesprek met Martin Sauter van de ontwikkelaar Shin'en Multimedia om meer te weten te komen over de game en de verschillende spelstanden .

Nintendo of Europe: Zou je jezelf eerst kunnen voorstellen, en vertellen wat je rol was bij de ontwikkeling van Art of Balance?

Martin Sauter: Mijn naam is Martin Sauter, en ik ben art director bij Shin’en Multimedia. Onze studio is gevestigd in München, in Duitsland, en we ontwikkelen al geruime tijd software voor Nintendo-systemen. Eerst voor de Game Boy Color en nu voor de Wii U. Momenteel hebben we juist Art of Balance uitgebracht voor de Wii U.

NoE: Kun je ons iets meer vertellen over Art of Balance?

MS: Art of Balance is een nieuwe versie voor de Wii U van onze Art of Balance-serie. Er is een Art of Balance-game voor de Wii, en er is Art of Balance TOUCH! voor de Nintendo 2DS en 3DS. Hoewel de namen voor alle systemen bijna hetzelfde zijn, is elke versie uniek, en niet gewoon de zoveelste kopie. We kijken altijd naar het systeem en proberen een game te maken die zo sterk mogelijk is.

WiiUDS_ArtOfBalance_01.jpg

NoE: Wat is er dan nieuw aan de Wii U-versie van Art of Balance?

MS: Wij zijn van mening dat de Wii U-versie een geweldige game voor iedereen is. We hebben namelijk zo veel dingen toegevoegd, dat alle jongens en meisjes - en zelfs oma's en opa's (lacht) - die de andere versies hebben gekocht, een hoop nieuws kunnen ontdekken. We hebben de online spelstand toegevoegd, zodat je online kunt spelen met vrienden van over de hele wereld. Er zijn ook verschillende multiplayerstanden, die Art of Balance TOUCH! niet heeft. Ook zijn er meer levels. Hoe dan ook zit er zo veel nieuws in de game, dat ik de fans aanraad om hem zelf uit te proberen!

NoE: Zoals je zei, is dit de derde game in de Art of Balance-serie. Wat bracht jullie ertoe om een Wii U-versie te maken?

MS: Op de eerste plaats wilden we die online mogelijkheden gebruiken, omdat we die niet hadden in Art of Balance TOUCH! en het oorspronkelijke Art of Balance op de Wii. We hadden een bepaalde resolutie nodig voor de graphics, zodat we onze online spelstanden konden ontwikkelen. De graphics zijn in HD, dus deze game ziet er helemaal anders uit dan de vorige delen. We probeerden onze technologie te gebruiken om de game mooier en ontspannender te maken. Je hebt dus echt een goed gevoel wanneer je de game speelt, een blij gevoel. De graphics en online spelstanden konden we niet maken zonder de Wii U.

NoE: The multiplayerstanden spelen duidelijk een grote rol. Kun je ons daar iets meer over vertellen?

MS: Er zijn verschillende onderdelen. Uiteraard is er de spelstand voor één speler, die we de Arcade Mode noemen. Die stand beidt 200 levels, maar vier spelers met Wii-afstandsbedieningen kunnen tijdens het spelen bijspringen en je een handje helpen, vervolgens weggaan, en later opnieuw meedoen. Uiteraard kun je met de Wii U GamePad spelen, zodat je in totaal met z'n vijven speelt. Of je speelt in je eentje. Het kan allemaal! Het is grappig om te zien hoe twee spelers samen spelen. Dan spelen ze heel anders dan wanneer ze alleen spelen, dus dat is een leuke ervaring.

Dan zijn er de competitieve spelstanden, waarin we gebruikmaken van een split-screen. Je hebt dan vier mensen in je huiskamer. Twee ervan spelen aan de ene kant, en de andere twee aan de andere kant. Beide teams maken dan dezelfde puzzel om te zien wie hem sneller kan oplossen. Je kunt vijf puzzels maken en dan kijken wie er gewonnen heeft.

Er is nog een andere spelstand waarin je na elkaar speelt. De verliezer krijgt dan geen punten. Er staat dan niet zo veel druk op de ketel, omdat je niet tegelijkertijd tegen elkaar speelt. Het is grappig om toe te kijken als mensen deze stand spelen. Als ze een puzzel niet kunnen oplossen, dan kijken ze naar de stapel van de andere speler en vragen zich af: "Hoe doet hij het?!" (lacht) Zo bedenken ze een oplossing. Dit is een gloednieuwe mogelijkheid voor de Wii U-versie, die de game erg interessant maakt. Ik heb veel mensen gezien die zich hiermee vermaakten!

Dan is er de spelstand Endurance: een andere spelstand waarin je online statistieken vindt. Al met al hebben we dus een hoop nieuwe dingen toegevoegd, waardoor het een veel uitgebreidere Art of Balance-game is geworden.

WiiUDS_ArtOfBalance_03.jpg

NoE: Toen je andere mensen zag spelen, zag je ze toen ook verschillende strategieën gebruiken?

MS: Dat hangt af van de spelstand, maar het leuke is dat we met Art of Balance een rustige en ontspannende game wilden maken, die je kunt spelen als je thuiskomt na het werk of na school. Je wilt dan iets rustgevends en ontspannends doen, dat toch uitdagend is. Iets waar je gemakkelijk in komt, maar wat toch veel tijd kost om volledig onder de knie te krijgen.

We hebben er zo veel spelstanden in gestopt, dat er voor ieder wat wils is. En ik ben erachter gekomen dat het van de persoon afhangt. Sommige mensen spelen graag samen en geven elkaar tips, maar in de multiplayerstand willen ze elkaar verslaan! Het is een bonte mix.

NoE: Kun je ons wat meer vertellen over de online spelstanden?

MS: Het is hetzelfde as de andere multiplayerstanden, alleen kunnen er vier extra spelers meedoen. Er kunnen acht spelers tegelijkertijd spelen! Je kunt dezelfde puzzels online spelen en je vrienden laten meedoen. Het is gewoon een kleine toevoeging. Het is niet de belangrijkste ervaring, maar gewoon een extraatje voor als er niemand is met wie je samen kunt spelen.

NoE: Hoe maakt Art of Balance gebruik van de functies van de Wii U GamePad?

MS: De GamePad is onze belangrijkste troef. Je hebt hem niet nodig, en je kunt met de Wii-afstandsbediening spelen, omdat sommige mensen graag op de bank zitten en met de Wii-afstandsbediening naar de tv wijzen. Maar je kunt de game natuurlijk volledig met de GamePad spelen. Een van de beste functies is volgens mij het spelen zonder tv. Als je partner, je moeder of je vader zegt: "Ik wil tv kijken," dan kun je de GamePad gebruiken en de game op dezelfde manier spelen zoals je hem op de tv speelt. De GamePad is daarom essentieel, denk ik, want soms wil je gewoon op die manier spelen. Maar het hoeft niet!

Miiverse is een andere onlinefunctie die we ondersteunen, maar we hebben geen optie in de game waarin je op een knop drukt en zo Miiverse opent. Een Miiverse-community vinden we erg leuk. We lezen wat er daar gepost wordt. Natuurlijk lezen we dat, dus laat zeker een post achter in onze community!

NoE: Hebben jullie Miiverse gebruikt om feedback van fans te verzamelen?

MS: Ja. We doen niet veel aan marketing, en we zijn ook niet zo vaak te vinden op beurzen en shows, dus we zijn erg blij dat we sociale media hebben, evenals reacties op gamewebsites en Miiverse. Op die manier krijgen we onze feedback. Eén enkele reactie zet geen zoden aan de dijk, maar als we over een bepaald punt meerdere reacties zien, dan denken we: "O, misschien hebben ze daar een punt." Vervolgens gaan we kijken hoe we deze informatie van onze fans in onze games kunnen verwerken, zodat de volgende game of het vervolg beter wordt. Zo ontstaat er vaak een vervolg. Spelers zeggen dan het een of het ander, en wij zeggen dan: "Daar zit wat in! In het volgende deel voegen we die functie toe." Zo werkt het!

NoE: Wil je nog iets kwijt over Art of Balance om dit gesprek af te ronden?

MS: We weten 100% zeker dat dit de beste versie van Art of Balance is! Als je onderweg wilt spelen, dan kun je altijd Art of Balance TOUCH! op de Nintendo 3DS spelen, maar in deze versie zit zo veel leuks dat je de game echt zelf moet ontdekken. Ik raad iedereen aan om naar de Nintendo eShop te gaan, de game uit te proberen en hem met de familie te spelen. Ik denk dat iedereen lol kan hebben met Art of Balance!

We weten dat er mensen zijn, die eraan twijfelen of Art of Balance het juiste soort game voor hen is, en daarom is er een demoversie in de maak. Die komt binnenkort uit, dus probeer hem eens, en nodig ook wat vrienden uit om de multiplayerfuncties uit te proberen!

NoE: Bedankt voor je tijd!

Categorieën

Puzzelen

Multiplayer-stand

Tegelijkertijd

Spelers

1 - 8

Uitgever

Shin'en Multimedia

Leeftijdsclassificatie

  • 3

Wii U-downloadsoftware

Systeem

Wii U (Europese versie)

Releasedatum

25-09-2014

Leeftijdsclassificatie

3

Controller

  • Wii U GamePad,
  • Wii-afstandsbediening & Wii-afstandsbediening Plus

Talen

Engels, Duits, Frans, Spaans

Downloadgrootte

376,96 MB